Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

Το υπουργείο παιδείας διδάσκει για το ολοκαυτώμα των εβραίων στην Ελλάδα και όχι για τις γενοκοτονίες των Ελλήνων.

aggalma_dakrysmeno.preview

του Νέστορος Νικηφορίδη

Καλά, οι Εβραίοι της Ελλάδος, ενδιαφέρθηκαν να ευαισθητοποιήσουν  το Υπουργείο Παιδείας και ορθώς έπραξαν. Αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση του Υπουργείου "μας" αυτού, για τις γενοκτονίες των Ορθοδόξων χριστιανών και των Ελλήνων;

Προηγείται η σχολιαζόμενη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας και έπεται τό σχόλιο:

Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας  <http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typou/deltia-typoy/14-06-12-anakoinosi-gia-tin-ekpaideytiki-drasi-ldidaskontas-gia-to-olokaytoma-stin-elladar.html>  τα εξής:

"14-06-12 Ανακοίνωση για την εκπαιδευτική δράση «Διδάσκοντας για το Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα»

Δελτίο Τύπου

Ανακοίνωση για την εκπαιδευτική δράση «Διδάσκοντας για το Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα»

Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος ξεκινούν την υλοποίηση εκπαιδευτικής δράσης που φέρει τον τίτλο: «Διδάσκοντας για το Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα». Η συγκεκριμένη δράση διοργανώνεται από το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος και διεξάγεται ετησίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το 2004

Πρόκειται για μια σειρά σεμιναρίων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στο θέμα της βίας των κρατών, καθώς και στην ενεργοποίηση των νέων πολιτών για τη διασφάλιση της ειρήνης και της αλληλεγγύης μεταξύ των λαών.

Οι Έλληνες  χριστιανοί Ορθόδοξοι, όπως και οι Αρμένιοι Έλληνες πολίτες, αποτέλεσαν και οι ίδιοι θύματα γενοκτονίας στη Μικρά Ασία και τον Πόντο, γεγονός που στοιχειοθετεί έναν επιπρόσθετο λόγο ευαισθητοποίησής μας απέναντι σε κάθε είδους ρατσισμό, μισαλλοδοξία και δαιμονοποίηση της διαφορετικότητας, τάσεις που φαίνεται να ενισχύονται στη χώρα μας.

Τα σεμινάρια προβλέπεται να γίνουν το Φθινόπωρο του 2012 και οι πόλεις διεξαγωγής τους προκρίνονται με γνώμονα την ύπαρξη εβραϊκών κοινοτήτων και τη δυνατότητα συμμετοχής επιβιωσάντων από το Ολοκαύτωμα. Οι πρώτες πόλεις στις οποίες θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια είναι ο Βόλος και τα Ιωάννινα.

Στα Ιωάννινα επιβιώνει μια από τις παλαιότερες αμιγώς ρωμανιώτικες εβραϊκές κοινότητες της πατρίδας μας (8ο μ.Χ αι). Η ρωμανιώτικη ελληνοεβραϊκή παράδοση είναι η αρχαιότερη της Ευρώπης, σύμφωνα με αρχαιολογικά κατάλοιπα του 3ου αι π.Χ. Η καθομιλουμένη της ήταν η Ελληνική, γεγονός που αποτελεί απτή απόδειξη των πανάρχαιων δεσμών μεταξύ του Ελληνισμού και του Εβραϊσμού. Αξίζει να αναφερθεί ότι δύο Γιαννιώτες Εβραίοι έπεσαν στη Μάχη του Σαγγάριου κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία και άλλοι τρεις στο Αλβανικό Μέτωπο. Κατά το Ολοκαύτωμα, η κοινότητα δέχθηκε καίριο πλήγμα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού οδηγήθηκε στο Άουσβιτς.

Η Εβραϊκή κοινότητα Βόλου ανήκει στις κοινότητες που υπέφεραν πολύ λιγότερο από τη ναζιστική κατοχή χάρη στη στήριξη των Χριστιανών συμπολιτών τους και ιδιαίτερα της τοπικής Εκκλησίας. Στην Κατοχή, πολλοί από τους Βολιώτες Εβραίους συμμετείχαν στην Εθνική Αντίσταση.

Για την Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων η πραγματοποίηση του σεμιναρίου «Διδάσκοντας για το Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα» έχει μια ξεχωριστή αξία και σημασία, δεδομένης της εμφάνισης ομάδων και ατόμων που, χρησιμοποιώντας κυρίως το διαδίκτυο, διασπείρουν στις εφηβικές ψυχές, σειρά ψευδών πληροφοριών, προσπαθώντας μέσα από την αμφισβήτηση του Ολοκαυτώματος να μετατρέψουν τις θρησκευτικές διαφορές από πλούτο της ελληνικής κοινωνίας σε αιτία μίσους, αντιπαραθέσεων και βίας.

Για το σχετικό δελτίο τύπου πατήστε εδώ

Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Α. Παπανδρέου 37, Μαρούσι 15-180  "

ΣΧΟΛΙΟ: Χωρίς να υποτιμάμε την δικαιολογημένη ευαισθησία των θυμάτων μιάς γενοκτονίας και των απογόνων τους, γιατί πρέπει να δώσουμε στην πατρίδα μας την κύρια έμφαση –και δη μόνον - στην διδασκαλία της γενοκτονίας των Εβραίων από την ναζιστική Γερμανία; Σημειωτέον κατ' αρχήν, ότι ο όρος "ολοκαύτωμα", δεν είναι άσχετος προς συγκεκριμένη θρησκεία.  Παραπέμπει στόν λυτρωτικό χαρακτήρα της θυσίας του Εβραϊκού λαού ως Μεσσία για όλη την ανθρωπότητα. Ο όρος αυτός επομένως είναι προσηλυτιστικός, διότι πρόκειται για σιωπηρή εκ προοιμίων αποδοχή της ανωτερότητας της θυσίας του Εβραϊκού λαού έναντι των θυσιών των άλλων λαών, πράγμα λίαν αμφισβητήσιμο από Θεολογικής και ανθρωπολογικής απόψεως, ακόμη και με βάση την Παλαιά Διαθήκη για την οποία ο Μεσσίας είναι ιστορικώς συγκεκριμένο πρόσωπο, δηλαδή ο Ιησούς Χριστός. Ευλόγως λοιπόν κανείς αναρωτάται:

Γιατί να μη μαθαίνουμε στην Ελλάδα στα παιδιά μας, αλλά και στά παιδιά των εν Ελλάδι μεταναστών, πρώτα και κύρια για τις γενοκτονίες σε βάρος των χριστιανών και δη των ορθοδόξων, και για την μαζική εκτόπιση και σε μεγάλο μέρος εξόντωση της Ελληνικής μειονότητας στην πρώην ΕΣΣΔ από τον Σταλινισμό;

Πρώτα καί κύρια πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά μας γιά την γενοκτονία-"ολοκαύτωμα" των χριστιανών (Ρωμηών-Ελλήνων, Αρμενίων, Ασσυρίων) στήν Μικρά Ασία από τους Τούρκους.

Δεύτερον, πρέπει να διδάσκονται και για την μαζική εξόντωση στην πρώην ΕΣΣΔ, από τον Λενινιστικό-Σταλινικό κουμουνισμό, εκατομμυρίων ορθοδόξων χριστιανών και δη χιλιάδων ορθοδόξων χριστιανών ιερέων καθώς και μεγάλου μέρους της Ελληνικής μειονότητας.

Και τρίτον, πρέπει να μαθαίνουνε για την γενοκτονία από τήν ναζιστική Γερμανία και τους συμμάχους της, τόσο του Ελληνικού λαού - με την εξόντωσή του, διά της καθολικής πείνας στην οποία τον υπέβαλαν αρπάζοντας τα τρόφιμα των μόλις 4,5 εκατομμυρίων Ελλήνων,  για να τραφούν 800.000 στρατεύματα κατοχής και ο στρατός του Ρόμμελ στην Αφρική, και εκτελώντας αθώους κυρίως για εκφοβισμό, με πρόσχημα τα αντίποινα, ώστε να αποδεχθή ο λαός παθητικά την γενοκτονία διά της πείνας -  όσο και  των Εβραίων της κατεχομένης από τους ναζί Ευρώπης.

Με άλλα λόγια, πρέπει να μαθαίνουνε τα παιδιά μας για όλες τις μεγάλες γενοκτονίες του 20ού αιώνος, ιστορικό υπόδειγμα των οποίων υπήρξαν οι φρικαλεότητες και σφαγές του Κεμαλισμού-Τουρκισμού. Πρέπει για κάποιο λόγο, ή σκοπιμότητα, να αποκρύπτουμε από τις νεώτερες γενεές την ιστορική εμπειρία μας ως Ορθοδόξων χριστιανών και ως Ελλήνων, εμπειρία τόσο πολύτιμη για την ιστορική αυτοσυνειδησία μας και για την αυτογνωσία της ανθρωπότητας;

Μήπως για να μην θίξουμε κομματικές συνευθύνες (με πιθανές μασωνικές προεκτάσεις στην Ελλάδα και στην Τουρκία), σε βάρος όλων ανεξαιρέτως των Ελληνικών κομμάτων, για αυτό που συνέβη στην Μικρά Ασία;  Ή για να μην θίξουμε την ιστορική ευθύνη του Λενινισμού και του Σταλινικού ΚΚ ΕΣΣΔ και την σύστοιχη ιδεολογική βάση του ΚΚΕ ; Μέχρι πότε θα στρουθοκαμηλίζουμε με κομματική κουτοπονηριά;

ΚΑΙ εν πάση περιπτώσει, ό γέγονε, γέγονε. Τώρα, ύστερα από την ανωτέρω ευαισθητοποίηση του Υπουργείου Παιδείας από τα υπολείμματα στην Ελλάδα, μετά από την ναζιστική θηριωδεία, των "ρωμανιώτικων εβραϊκών κοινοτήτων" (προσέξτε την επαινετή διατήρηση στην εν λόγω μειονοτική παράδοση του όρου Ρωμανία ως γεωγραφικού χώρου της πρώην αυτοκρατορίας της Ρωμανίας – υποτιμητικά λεγομένης από τους δυτικο-Ευρωπαίους "Βυζαντίου"), μήπως θα πρέπει να καθιερωθούν μόνιμα και σε ετήσια βάση, από το ίδιο Υπουργείο,  είτε από φυσική εθνική ευαισθησία είτε κατόπιν παρεμβάσεων και παραστάσεων των προσφυγικών σωματείων και συνδέσμων (που ουσιαστικώς εκπροσωπούν πάνω από το ένα τέταρτο του πληθυσμού της Ελλάδος), εκπαιδευτικές δράσεις στα σχολεία σχετικά με τις προρρηθείσες γενοκτονίες των ορθοδόξων χριστιανών και των Ελλήνων κατά τον εικοστό αιώνα, και τούτο σε συνεργασία με κατά τόπους προσφυγικά σωματεία ;  Νομίζουμε ότι θα είναι καλό, προς τούτο, να υπάρξη συνεργασία και με την Αρμενική Κοινότητα της Ελλάδας, ώστε να λείψουν τα Ρεπούσεια σχήματα και προσχήματα.

ινφογνώμων πολιτικά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.