Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν προκαλέσει εφιάλτες στους Γερμανούς τους οποίους απειλούν να κάνουν μία…χαψιά.
Το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό και σκληρό περιβάλλον όπως είναι η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καταφέρνει σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς να είναι κυρίαρχος και να έχει οδηγήσει τους Γερμανούς εφοπλιστές να …κλαψουρίζουν ζητώντας τη βοήθεια τους γερμανικού κράτους και των τραπεζών για να επιβιώσουν.
Χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας «Der Handelsblatt» που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου γράφοντας ότι «οι Ελληνες πρωτίστως και δευτερευόντως οι Κινέζοι εφοπλιστές θα επωφεληθούν από την αδυναμία των γερμανικών ναυτιλιακών εταιρειών να εξασφαλίσουν επιπλέον χρηματοδότηση».
Τα δύο τρίτα των γερμανικών εταιρειών οι οποίες δραστηριοποιούνται στην εμπορική ναυτιλία αντιμετωπίζουν τα τελευταία δύο χρόνια σοβαρά οικονομικά προβλήματα, σε αντίθεση προς τις ελληνικές, οι οποίες διαθέτουν αποθέματα ρευστού.
Το ελληνικό δαιμόνιο θριάμβευσε αφού την εποχή που οι περισσότερες ξένες ναυτιλιακές εταιρείες παράγγελναν πλοία με τη…σέσουλα με υψηλές τιμές , οι Έλληνες έκαναν κράτει τις μηχανές και περίμεναν.
Έκαναν υπομονή, που είναι χαρακτηριστικό των μεγάλων κυνηγών ευκαιριών. Τώρα που η ναυλαγορά έχει πάρει τον κατήφορο συμπαρασύροντας τις τιμές των πλοίων, οι Έλληνες καραβοκύρηδες αντεπιτίθενται και εκμεταλλευόμενοι τις αδυναμίες των ανταγωνιστών τους αγοράζουν φθηνά και ενισχύουν τη θέση τους.
«Έλληνας θαλασσινός δεν γίνεσαι…γεννιέσαι» αφού η θάλασσα υπάρχει στο DNA του ελληνικού λαού.
Μάλιστα οι ίδιοι οι Γερμανοί καταλύουν τον μύθο για ευνοϊκές φοροαπαλλαγές των Ελλήνων εφοπλιστών αφού όπως υπογραμμίζουν «το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές στην Ελλάδα δεν αποτελεί επαρκή εξήγηση για την άνθηση των Ελλήνων εφοπλιστών».
Οι Γερμανοί εφοπλιστές ζητούν πλέον την παρέμβαση της κυβέρνησής τους
προκειμένου να τους δοθεί ακόμη και κρατική βοήθεια, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η ραγδαία πτώση των τιμών των πλοίων, η οποία έχει φθάσει ακόμη και το 50%. Εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης αναζητούν από τις κινεζικές τράπεζες.
Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων της Γερμανίας παρακολουθείται πλέον πολύ στενά τόσο από τους Κινέζους όσο και από τους Έλληνες, σημειώνει η «Handelsblatt», επικαλούμενη μαρτυρία ειδικού, στο πελατολόγιο του οποίου ανήκει η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία εδρεύει στην Αθήνα.
Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 3.760 ενώ η χωρητικότητά του αγγίζει τα 264,054 εκατομμύρια τόνους. Επίσης, 437 υπό ναυπήγηση πλοία.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες το α’ εξάμηνο του 2012 έκαναν επενδύσεις 1,764 δισ. δολαρίων για αγορές πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει 88 πλοία έναντι 51 των ανταγωνιστών τους Κινέζων και διατηρούνται πάντα στην κορυφή των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εθνών σε αγορές. Έως τώρα έχουν επενδύσει 820 εκατ. δολάρια περίπου σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 500 εκατ. σε τάνκερ και 448 εκατ. σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Καθώς διανύουμε το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, οι Ελληνες επενδυτές, όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, φαίνεται να διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον τους στις ναυτιλιακές επενδύσεις, παρά τις δυσκολίες στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση και την κρίση της Ευρωζώνης, με έντονη δυναμική στον τομέα των bulk carriers και tankers προς την αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων.
H κινητικότητα των επενδύσεων των Ελλήνων έχει επίσης βελτιωθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, παρουσιάζοντας αύξηση 18% στο συνολικό αριθμό αγοραπωλησιών από το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
«Η επενδυτική διάθεση τόσο των Ελλήνων εφοπλιστών φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς με τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων να παραμένουν σε ελκυστικά χαμηλά επίπεδα και τους επενδυτές να εμφανίζονται συντηρητικοί στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών και ενεργοί στον αριθμό διαλύσεων των υπερήλικων πλοίων» επισημαίνει ο οίκος Golden Destiny.
Το ελληνικό νηολόγιο παραμένει πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων και ακολουθεί η Λιβερία με 630 πλοία 45,8 εκ. τόνων, η Μάλτα με 523 πλοία χωρητικότητας 36,1 εκ,. τόνων, τα Marshall islands με 491 πλοία 35,8 εκ. τόνων , ο Παναμάς με 408 πλοία χωρητικότητας 22,6 εκ. τόνων , οι Μπαχάμες με 293 πλοία, 16,2 εκ. τόνων και Κύπρος με 235 πλοία 15 εκ. τόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.