Με την εξαγορά ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών ολοκληρώνεται η τριπλή "εισβολή" της Τουρκίας στο Αιγαίο, Επίσης ετοιμάζονται να δρομολογήσουν και νέες ακτοπλοϊκές γραμμές από την Τουρκία προς το Αιγαίο Τούρκοι επιχειρηματίες της γνωστής συνομοταξίας των συνεργατών του "βαθέως" τουρκικού κράτους.
Το πιο τραγικό είναι ότι μέσω των διασυνδέσεων των νησιών του ανατολικού Αιγαίου με την Τουρκία πέραν της εποχικής τουριστικής κίνησης και επιβατικής κίνησης τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου εξαρτούν όλο και περισσότερο τον εφοδιασμό των τοπικών αγορών τους από την Τουρκία.
Έτσι, μετά την αορά των περισσότερων προς διάθεση στρατηγικής σημασίας μαρινών από τον τουρκικό όμιλο Dogus, την αγορά νησιού (ακόμα δεν έχει διαρρείσευ το όνομα ούτε του νησιού, ούτε του ιδιοκτήτη) και την αγορά διάφορων παραθαλάσσιων εκτάσεων, η Άγκυρα μέσω της ελεγχόμενης οικονομικής διείσδυσης επιχειρηματιών της καταφέρνει να ελέγξει ακτοπλοϊκά και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του Αιγαίου εκμεταλλευόμενη την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει (και...) οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Εγκαθιστώνται σύντομα δύο νεας γραμμές από την Τουρκία, η μία προς την Θεσσαλονίκη και η άλλη προς τον Πειραιά. Πρόκειται αφενός για τη γραμμή Αϊβαλί (Κυδωνίες), Λέσβος, Θεσσαλονίκη και αφετέρου Σμύρνης, Τσεσμέ, Πειραιά.
Όλα ξεκίνησαν όταν η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου είχε δεχθεί αιτήματα από δήμους και νομαρχίες του Ανατολικού Αιγαίου για κατάργηση της visa με την Τουρκία ώστε να ενισχυθεί η ελληνική νησιωτική αγορά από Τούρκους επισκέπτες.
Ήδη πέντε ελληνικά λιμάνια στο Αιγαίο συνδέονται με την Τουρκία με τακτικά δρομολόγια. Η Μυτιλήνη είναι συνδεδεμένη ακτοπλοϊκώς με το Αϊβαλί, η Χίος με το Τσεσμέ, η Σάμος και η Κω με το Κουσάντασι και η Ρόδος με το Μπόντρουμ και τη Μαρμαρίς.
Παράλληλα σύμφωνα με το Lloyd΄s List η τουρκική ακτοπλοΐα έχει γίνει επίκεντρο σημαντικών κρατικών ενισχύσεων από το 2011, κάτι που δεν μποεεί να συμβεί με την εληνική ακτοπλοΐα λόγω αυστηρών περιορισμών από την ευρωπαΪκή επιτροπή ανταενώ στους σχεδιασμούς έχουν συμμετάσχει και ολλανδικά συμφέροντα.
Επιπλέον πρέπει να σημειωθεί πως στα τέλη Ιανουαρίου η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD) ανακοίνωσε πως μπορεί να χρηματοδοτήσει με 33 εκατ. ευρώ εταιρικές οντότητες της Σμύρνης με στόχο την απόκτηση νέων οχηματαγωγών. Η EBRD έχει χρηματοδοτήσει συνολικά την Τουρκία με 2,6 δισ. ευρώ σε 76 business plan σε διάφορους τομείς.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οικονομική «εισβολή» στο Αιγαίο επιχειρεί η Τουρκία
Μετά από τις μαρίνες, που κάποιοι περηφανεύονται μάλιστα ότι τις έχουν δώσει στους τούρκους, υπάρχουν προχωρημένες διερευνητικές επαφές για ενδεχόμενη εξαγορά και ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.Τούρκοι επιχειρηματίες, διαβλέποντας ευκαιρίες στο Αιγαίο -που αναδύονται από την κρίση που πλήττει την ελληνική ακτοπλοϊκή βιομηχανία, εξετάζουν τη δυνατότητα εισόδου τους στην ελληνική αγορά.
Έτσι το Αιγαίο οδεύει προς τουρκοποίηση με οικονομικό τρόπο. Στους γείτονες δεν μπορεί να πει κανείς κάτι. Την δουλεία τους κάνουν. Διεκδικούν. Άσχετα εάν το δίκιο δεν είναι με το μέρος τους.
Αντίθετα το «ψεύτο-ελληνικό κράτος», αφού γκριζοποίησε το Αιγαίο, έκανε και την ψυχή μας γκρι με την είσοδο στο ΔΝΤ, δίνοντας την ευκαιρία στην Τουρκία να χρησιμοποιεί επιχειρηματίες για να «κλέψει» το Αιγαίο -και όχι μόνο- μέσα από τα χέρια μας. Βέβαια, προτού επιχειρηθεί το οτιδήποτε, οι Τούρκοι είχαν ρίξει τους φόρους, ενισχύοντας το επιχειρείν, έτσι ώστε σήμερα να «εισβάλλουν» από θέση ισχύος σε ελληνικά εδάφη.
pygmi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.