Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

BSR (RUSSIA).Σκληρές μάχες από τους μνηστήρες ΤΡΑΙΝΟΣΕ,ΟΛΠ-ΟΛΘ, καθώς εχουν γεωπολιτική σημασία!



«Η θέση της Ελλάδας, καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη».
Και όλα αυτά ενώ βγήκε στην δημοσιότητα Έκθεση της Ευρωπαικής Ρυθμιστικής Αρχής που αναφέρει ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης , έχουν το σιδηροδρομικό έργο σε κρατικά χέρια.

Fierce battle expected by suitors of TRAINOSE, Thessaloniki port
Tuesday, 02 July 2013
The sell-off of Greek railways is coming to the fore after state privatization fund TAIPED set the process in motion on Friday, while sources suggest that interest has already been expressed by the Russian railways, Chinese groups and European corporations.

Σκληρή μάχη αναμένεται από τους μνηστήρες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Λιμένα Θεσσαλονίκης
Το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων έρχεται στο προσκήνιο αφότου το κρατικό ταμείο ιδιωτικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ έθεσε την διαδικασία σε κίνηση την Παρασκευή, ενώ πηγές δείχνουν ότι ενδιαφέρον έχει ήδη εκφραστεί από ρωσικούς σιδηροδρόμους, κινέζικες και ευρωπαϊκές εταιρείες.
Μεταξύ των επιχειρήσεων από τη Δυτική Ευρώπη, που κοιτούν προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Μεταφορών, είναι η SNCF Γαλλίας, η Trenitalia της Ιταλίας και DeutscheBahn της Γερμανίας .Ορισμένοι αξιωματούχοι δεν αποκλείουν τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας, για παράδειγμα, από τους Ρώσους με Γαλλικές ή άλλες δυτικοευρωπαϊκές εταιρείες, ενώ αναφέρεται ότι υπήρξαν και επαφές μεταξύ Κινέζων και Ρώσων αξιωματούχων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Η θέση της Ελλάδας, καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη.
Ενώ η κινεζική Cosco Pacific θεωρείται ως ο σοβαρότερος υποψήφιος για την ιδιωτικοποίηση τουΟργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), σκληρή μάχη αναμένεται να λάβει χώρα σχετικά με το μερίδιο ελέγχου του Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο επικεφαλής της Cosco, Captain Wei Jiafu εξέφρασε το ενδιαφέρον της εταιρείας του για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά την περασμένη εβδομάδα με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Ελλάδα για το άνοιγμα του Dock III στον Πειραιά, τον οποίο η Cosco παρέδωσε τουλάχιστον τρία έτη πριν από την προθεσμία και θα τον ελέγχει μέσω της θυγατρικής της, της Piraeus Container Terminal (SEP).
Μια μέρα πριν η επένδυση αξίας 150 εκατομμύρια ευρώ ξεκινήσει επίσημα, ο υπουργός ΑνάπτυξηςΚωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία διαχείρισηςRosco, θα κηρυχθεί εντός των επόμενων δύο εβδομάδων, μετά την επίλυση όλων των νομικών ζητημάτων ανάμεσα στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες.
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεκίνησε νωρίτερα ήταν οι κρατικές επιδοτήσεις, όπως η απορρόφηση των ζημιών από το κράτος, ηδιαγραφή των χρεών και η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. Οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα θέματα αυτά φαίνεται να έχουν έρθει σε ικανοποιητικό αποτέλεσμα,που επιτρέπει να προχωρήσει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά το 100% των μετοχών της σιδηροδρομικής επιχείρησης, η οποία χρησιμοποιεί επίσης περισσότερα από 1.500χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου.
Μετάφραση: LEFTeria-news
lefteria-news.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.