Αυτοσχέδια πάρτυ στήνουν οι εισπράκτορες της Αττικής Οδού κάθε φορά που βλέπουν έναν ήρωα οδηγό να διασχίζει την σπουδαία αυτή οδική αρτηρία.
Στα μεγάφωνα ακούγονται άσματα του Ρέμου και του Πάνου Κιάμου, ενώ για τον οδηγό της ημέρας-
αυτόν που θα διασχίσει δύο φορές μέσα στη μέρα την Αττική Οδό-ανοίγονται σαμπάνιες Καίρ.
Ξεχάστε τα επικά μποτιλιαρίσματα και τα ελικόπτερα του ΣΚΑΙ που πετούσαν πάνω από την Αττική Οδό για να περιγράψουν την κίνηση που προκαλούσε ασφυξία.
Τώρα μόνο οι πολύ πλούσιοι διαχίζουν την Αττική Οδό. Αφού να σκεφθείς άμα δείξεις e-pass στη γκόμινα νομίζει ότι έχει απέναντί της τον διάδοχο του Κατάρ.
Μόνο όσοι το φυσάνε διαθέτουν e-pass με το γνωστό τηλεκοντρολάκι που ανοίγει τις μπάρες.
Τα λέμε όλα αυτά γιατί διαβάζουμε στο ρεπορτάζ του Φώτη Κόλλια στο Euro2day τους αριθμούς της Αττικής Οδού που είναι αμείλικτοι: Οι ημερήσιες διελεύσεις στον οδικό άξονα ήταν 307.000 το 2009, το 2011 περιορίστηκαν σε 250.000 και το 2012 έπεσαν στις 216.000. Για φέτος προβλέπεται πως θα υποχωρήσουν κάτω από τις 200.000.
Στη χρήση 2012 η Αττική Οδός παρουσίασε έσοδα 175,44 εκατ. ευρώ από περίπου 249 εκατ. το 2009, με την πτώση να αγγίζει το 29,5%.
Έρχεται λοιπόν το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, που έθεσε προ ημερών σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ) και προβλέπει τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού: προς το Λαύριο, τη Ραφήνα (με παράλληλη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») και επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού.
Οι νέες προτάσεις για τις επεκτάσεις συνδέονται με τα σχέδια για σημαντική ενίσχυση του Λαυρίου ως επιβατικού λιμένα, με παράλληλη αποσυμφόρηση του Πειραιά, ο οποίος ενισχύεται ως διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου στη Μεσόγειο. Γι' αυτόν τον λόγο, εξάλλου, στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο προτείνεται και η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο.
Πολλοί θεωρούν πως οι επεκτάσεις θα μείνουν στα χαρτιά με δεδομένη τη μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες (και στην Αττική Οδό) λόγω της οικονομικής κρίσης και την αδυναμία εύρεσης πόρων. Τα τραπεζικά κεφάλαια που απαιτούνται δύσκολα θα βρεθούν όταν όλοι παρακολουθούν το σίριαλ με τη χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών αξόνων.
Από την άλλη πλευρά, η κατασκευή τους κρίνεται απαραίτητη για τη στήριξη σχεδίων όπως οι αποκρατικοποιήσεις λιμένων (Πειραιώς, Λαυρίου, Ραφήνας κ.λπ.) και οι επενδύσεις (π.χ. στο Ελληνικό και σε άλλα τμήματα της παραλιακής ζώνης κ.α.).
Στο υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν πως δεν υπάρχουν οι πόροι για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η οποία την τελευταία τετραετία έχει χάσει σχεδόν το ένα τρίτο της κυκλοφορίας λόγω της κρίσης.
kourdistoportocali.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.