Δευτέρα 12 Αυγούστου 2013

ΟΙ ΘΡΑΚΕΣ!



Ο Ηρόδοτος θεωρεί τους Θράκες ως τον πολυπληθέστερο μετά τους Ινδούς λαό του αρχαίου κόσμου. Το ίδιο υποστηρίζει και ο περιηγητής Παυσανίας. Ο γεωγράφος Στράβων (2ος μ.Χ. αιώνας) υπολογίζει τους Θράκες σε 2.000.000 και τους χωρίζει σε 22 φυλές.
Οι θρακικές φυλές δεν είχαν μόνιμη εγκατάσταση, αλλά λόγω ποιμενικού βίου ήσαν μετακινούμενες. Ίσως μάλιστα οι φυλές να δημιουργήθηκαν με βάση κάποιον ισχυρό ποιμένα πατριάρχη, που εξελίχθηκε σε φύλαρχο. Την κινητικότητα των θρακικών φυλών υποδηλώνει το όνομα μιας θρακικής φυλής, των «αλητών». Αλητοί, από το ρήμα αλάομαι, σημαίνει περιπλανώμενοι.

Άλλες γνωστές Θρακικές φυλές είναι οι Αψίνθιοι (ανατολικά του Αίμου), οι Βέσσοι ή Βησσοί (μεταξύ Ροδόπης και Αίμου), οι Βισαλτοί (κατά μήκος του Στρυμόνα), οι Βίστονες (στις ακτές του Αιγαίου), οι Βρίαντες (απέναντι από τη Σαμοθράκη), οι Γέτες (μεταξύ Αίμου και Δουνάβεως), οι Δερραίοι (στον κάτω Στρυμόνα), οι Δίοι (στη Ροδόπη), οι Ηδώνες (στην πεδιάδα του κάτω Στρυμόνα), οι Θυνοί (στην ενδοχώρα του Βυζαντίου), οι Κορπίλοι (κοντά στο Διδυμότειχο), οι Μαίδοι, (στις κοιλάδες του άνω Στρυμόνα), οι Οδρύσσαι (στην κοιλάδα του Έβρου), οι Πίερες (στην περιοχή του Παγγαίου), οι Σαπαίοι (μεταξύ Βιστονίδος και Νέστου), οι Σέρδαι (στην περιοχή της Σερδικής νυν Σόφιας), οι Σίθωνες (στη Σιθωνία), οι Σιντοί (μεταξύ Στρυμόνα και Νέστου), οι Τραλείς (στον άνω Νέστο) κ.ά. Από τον Ξενοφώντα μνημονεύεται και μια θρακική φυλή, οι Μελινοφάγοι , επειδή έτρωγαν μελίνη, είδος κέγχρου (Ξεν. Αν. 7, 5, 12). Από τις τοποθεσίες που μνημονεύσαμε φαίνεται σαφώς, ότι το ανατολικό Τμήμα της προ του Φιλίππου Μακεδονίας το κατοικούσαν θρακικά φύλα. Ήταν με άλλα λόγια Θράκη. Άρα, το βασίλειο του Φιλίππου ήταν Μακεδονο-θρακικό.
Οι πληροφορίες των αρχαίων για τους Θράκες ποικίλλουν. Στον Όμηρο αναφέρονται ως δίκαιοι, φιλήσυχοι και λιτοδίαιτοι. Άλλοι γράφουν πως ήσαν φιλήδονοι και οινοπότες. Ο Θουκυδίδης, που ήταν Θραξ από τον πατέρα του κι έζησε το 2ο ήμισυ της ζωής του στη Θράκη, τους χαρακτηρίζει λαό μαχητικό. Ο Μένανδρος γράφει ότι μεταξύ των Θρακών ίσχυε η πολυγαμία, πράγμα που δημιουργούσε δημογραφικά προβλήματα με ιδιότυπες κοινωνικές προεκτάσεις. Οι νεκροί καίγονταν και οι τάφοι των πλουσίων καλύπτονταν με τύμβους. Για να υποδηλώσουν την ευγενή καταγωγή τους συνήθιζαν να στιγματίζουν το σώμα τους, να κάνουν, δηλαδή, «τατουάζ». Ο οπλισμός τους, όπως μαθαίνουμε από τον Ηρόδοτο, ήταν ελαφρύς: μικρές ασπίδες (πέλτες), ακόντια και κοντά εγχειρίδια. Δεν είχαν ανεπτυγμένη οικονομία. Ζούσαν κυρίως από τον πόλεμο. Μόνο όταν δημιουργήθηκαν μεγάλα ελληνικά κέντρα στις παραλιακές περιοχές, αρχίζει ν’ αναπτύσσεται η υλοτομία, η γεωργία, η κτηνοτροφία και η μεταλλουργία με κέντρο τη Σπαπτή ‘Υλη του Παγγαίου.
Μπορεί οι Θράκες να πήραν πολλά πολιτιστικά στοιχεία από τη Νότια Ελλάδα, έδωσαν όμως σ’ αυτήν κάτι πολύ σημαντικότερο: την Ορφική λατρεία και τη Διονυσιακή λατρεία από την οποία γεννήθηκαν η αρχαία μουσική, τα αρχαία μυστήρια, η αρχαία ποίηση και ειδικά στο Νότο, εκτός από τα μυστήρια, και πολλές άλλες θεότητες, κυρίως χθόνιες. Είναι ενδεικτικό ότι ο Εύμολπος, γιος του Μουσαίου, θεωρείται ιδρυτής των Ελευσινίων Μυστηρίων, και ο Ορφεύς, των ορφικών μυστηρίων. Τα παραπάνω ονόματα (Μουσαίος, Εύμολπος, Ορφεύς) δείχνουν πως οι ποιητικές καταβολές του ελληνικού κόσμου έχουν αφετηρία τις θρακικές τελετές. Είναι ακόμη ενδεικτικό ότι οι Θράκες μετείχαν στις εορτές των Αθηναίων. Στο περίφημο προοίμιο της “Πολιτείας του Πλάτωνα ο Σωκράτης λέγει για μια εορτή του Πειρειά:
‘Καλή μεν συν μοι και η των επιχωρίων πομπή έδοξε είναι, ου μέντοι ήταν εφαίνεται πρέπειν ην οι Θράκες έπιμπον” (Ωραία μου φάνηκε και η πομπή των εντοπίων, αλλά νομίζω ότι, καθόλου δεν υστερούσε και η πομπή που έστειλαν οι Θράκες).
Οι Θράκες μετείχαν σ’ όλες τις περιπέτειες του ελληνισμού ως γνήσιοι Έλληνες.
Στους Μηδικούς πολέμους, στον Πελοποννησιακό πόλεμο (τότε αναδεικνύεται ο βασιλιάς Σιτάλκης), στους πολέμους Αθηναίων-Φιλίππου (τότε ακούγεται το όνομα του Κερσοβλέπτη), στην εκστρατεία του Αλεξάνδρου και σ’ όλη πια την ύστερη περίοδο, ελληνιστική, ελληνορωμαϊκή, βυζαντινή, λογίζονται ως τμήμα του ευρύτερου ελληνικού χώρου. Ακμαίες ελληνικές αποικίες θα δώσουν ιδιαίτερη λάμψη στην περιοχή, όπως τα Άβδηρα, η Μεσημβρία, η Μαρώνεια, η Σηστός, η Πέρινθος και τέλος η Αγχίαλος.
Για τους αρχαίους προγόνους μας η Θράκη πήρε την ονομασία της από την Κόρη του Ωκεανού και της Παρθενόπης και ότι για τον Πλάτωνα, τον Πίνδαρο και τον Αισχύλο η ονομασία της είχε συμβολικό χαρακτήρα και υποδήλωνε τον τόπο της αγνής διδασκαλίας και της ιερής ποίησης.
Σαράντος Καργάκος
20 Σεπτεμβρίου 2004- Δημοσίευμα Οικονομικού Ταχυδρόμου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ellinonpaligenesia.blogspot.gr

1 σχόλιο:

  1. Οι 3 αποσιωπημένες μέθοδοι πρόγνωσης σεισμών
    (http://avert-quakes-volcanic-eruptions.webs.com/ellhnika)
    Ο κύριος ερευνητής Σεισμολογίας του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, δρ Γεράσιμος Χουλιάρας, σε συνέντευξή του επισημαίνει ότι: "Στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία, υπάρχουν αρκετές πετυχημένες προγνώσεις όλων των κατηγοριών άμεσης, βραχείας, μέσης και μακράς διάρκειας".
    http://www.zougla.gr/sismoiblog/article/prognosi-sismon-ke-antisismiki-prostasia
    Οι αλαζόνες μοιρολάτρες εμποδίζουν ΚΑΘΕ ΠΡΟΝΟΙΑ, για να μην παραδεχτούν ότι είναι και αυτοί υποψήφιοι άστεγοι σε περίπτωση όχι μόνο μεγάλων σεισμών στην περιοχή τους, αλλά και από έκρηξη σε ραδιενεργοκτόνο σταθμό σε άλλη χώρα, όπως συνέβη μετά τις εκρήξεις στη Φουκουσίμα το 2011, που ήδη έχουν ξεκινήσει να αποδεκατίζουν την Ιαπωνία...
    1. Η πιο εύκολη και ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΗ μέθοδος πρόγνωσης (όπως προκύπτει από την έγκαιρη εκκένωση 1 εκ. κατοίκων του Χάιτσενκ στην Κίνα το 1975, αλλά και από την επίσης σωστή πρόβλεψη στο γειτονικό Τάνγκσαν την επόμενη χρονιά, που δεν ακολουθήθηκε από εκκένωση: 700.000 θύματα...), είναι η οπτική παρατήρηση μαζικής ηλεκτρικής διέγερσης ζώων - ατμόσφαιρας, η οποία συνοψίζεται εκπληκτικά στα ΔΩΡΕΑΝ βιβλία τού κορυφαίου Ιάπωνα φυσικού Μ. Ικέγια, τα οποία διατίθενται στο διαδίκτυο (http://motoji-ikeya.jpn.cx/quakesandpets/index.html), το ένα ΚΑΙ στα ελληνικά, από το οποίο συνοπτικά:
    Πρόδρομα φαινόμενα που συμβαίνουν αρκετές ώρες ή ημέρες πριν από τους σεισμούς
    Kίτρινος ουρανός ή κόκκινο φεγγάρι, σύννεφα ή ομίχλη, φώτα στην ατμόσφαιρα, που λόγω σύγχυσης με τα αεροπλάνα, αποκαλούνται “UFO”.
    Ζώα που φεύγουν από την περιοχή τού επικέντρου, ανήσυχα, ακόμα και μερικά που βγαίνουν ξαφνικά από χειμερία νάρκη. Στην Άκουιλα το 2009, οι βάτραχοι έφυγαν 5 μέρες πριν από το σεισμό, αλλά οι υπηρεσίες ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΑΝ, ενώ ΛΟΓΟΚΡΙΝΑΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ... Επτά από τους ανευθυνο-υπεύθυνους καταδικάστηκαν σε μεγάλες ποινές φυλάκισης.
    Φυτά που ανθίζουν εκτός εποχής ή κλείνουν τα φύλλα τους ή μαραίνονται.
    Ηλεκτρικές συσκευές δυσλειτουργούν, ανοιγοκλείνουν μόνες τους ή κάνουν περίεργους θορύβους.
    Ηλεκτρομαγνητικά ρεύματα στη γη, υπόκωφοι θόρυβοι, ανύψωση στάθμης νερών.
    Αλλαγές στη θερμοκρασία πηγών/πηγαδιών.
    2. Τα τελευταία χρόνια τόσο από τη ΝΑΣΑ όσο και από άλλους σχετικούς φορείς, έχει ανακοινωθεί ότι δορυφόροι καταγράφουν έντονη φόρτιση της ιονόσφαιρας πριν από δυνατούς σεισμούς (ενδεικτικά: http://adsabs.harvard.edu/abs/2007AGUSMIN33A..03J), αλλά η παθολογική μοιρολατρεία δεν αφήνει ακόμα το μυαλό των αλαζόνων να καταλάβει ότι άλλη μια (αποτρέψιμη) συμφορά, όπως εκείνη των πολλαπλών εκρήξεων στη Φουκουσίμα το 2011, μπορεί να αφανίσει ΟΛΗ την ανθρωπότητα...
    3. Στο διεθνές συνέδριο Geocataclysm, προτάθηκε, παράλληλα με τις προαναφερόμενες μεθόδους, να γίνεται συνεχής μέτρηση της ηλεκτρικής φόρτισης των ρηγμάτων και των ηφαιστειακών κρατήρων, ώστε, σε περίπτωση επικίνδυνης αύξησής της, όχι μόνο να εκκενώνονται έγκαιρα οι γύρω περιοχές, αλλά να προλαβαίνουμε ακόμα και να εκφορτίζουμε τη περιοχή με γιγαντιαία αλεξικέραυνα περιμετρικά ρηγμάτων-κρατήρων, τα οποία ήδη επιμερίζουν τον γαλαξιακό ηλεκτρισμό στα αστικά κέντρα, γι΄ αυτό δε γίνονται επίκεντρα σεισμών. Όταν η φόρτιση γίνεται στη θάλασσα, τότε τα ψάρια εγκαταλείπουν την περιοχή, ενώ εκεί τα αλεξικέραυνα μπορούν να τοποθετηθούν πάνω σε πλωτήρες.
    http://youtu.be/KX5w43rkwCs

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.