Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Ένα βήμα μπροστά… δυο χαστούκια πίσω… στον αντρικό καθρέπτη... γιατί Η ΒΙΑ, "ΑΓΑΠΑΕΙ" ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ



Γράφει η Πόπη Σουφλή
Έγραφα και έσκιζα χαρτιά, για ώρες, προσπαθώντας να βρω τον τρόπο έκφρασης, σ’ ένα θέμα, που αγγίζει όλη την κοινωνία μας, την κάθε ΓΥΝΑΙΚΑ, Εσένα, Εμένα, Όλες μας.
Παγκόσμια Ημέρα εξάλειψης της ΒΙΑΣ κατά των Γυναικών η 25η Νοεμβρίου, κι εγώ έψαχνα να βρω το ύφος γραφής αυτού του κειμένου.
Έβαλα στη άκρη τις στοίβες των στοιχείων που αποδεικνύουν το έντονο πρόβλημα της ΒΙΑΣ κατά των ΓΥΝΑΙΚΩΝ.
Ένα πρόβλημα, που συνηθίσαμε ακόμα κι εμείς οι Γυναίκες, να το εστιάζουμε στη ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ, στον ΒΙΑΣΜΟ του κορμιού μας και στον ΞΥΛΟΔΑΡΜΟ, κρύβοντας βαθιά, τον καθημερινό μας ΒΙΑΣΜΟ, που εκφράζεται από τον πατέρα μας, τον άντρα μας, τον γιό μας, τον εραστή μας, τον φίλο μας, τον συνεργάτη μας, τον εργοδότη μας.

Μάζεψα ΣΤΙΓΜΕΣ από τη δική μου ζωή, από τη ζωή των φίλων μου και των γνωστών μου, από τους χώρους της εργασίας, κι έφτιαξα ένα πάζλ από εικόνες μιας ολόκληρης ζωής.
Άρχισα να τοποθετώ τα κομμάτια του πάζλ.. κι όσο αυτό, άρχιζε να παίρνει μορφή, τόσο η φρίκη και ο αποτροπιασμός μέσα μου, μεγάλωναν…
Ο ΒΙΑΣΜΟΣ της Γυναίκας, σε κάθε κομμάτι του… σε κάθε έκφρασή του… Σωματικός, Ψυχολογικός, Πνευματικός, Οικονομικός, Λεκτικός, Κοινωνικός..
ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΩΤΟΞΕΚΙΝΗΣΩ;
Τραγικός ο απολογισμός… Κι εγώ, σαν ΓΥΝΑΙΚΑ, δεν είμαι αμέτοχη σ’ αυτό το γαϊτανάκι του καθημερινού βιασμού μου… Έχω την δική μου ευθύνη… όπως την έχεις κι εσύ, και η μητέρα σου και η κόρη σου και η φίλη σου, και η διπλανή σου…
Ευθύνη όμως έχεις κι εσύ... "άντρα"... γιατί δεν με σέβεσαι... δεν με τιμάς, δεν μου δίνεις την θέση που μου αρμόζει... δίπλα σου... ισότιμα.. όχι φεμινιστικά και μαλακίες... γιατί ο σεβασμός δεν έχει κουλτουριάρικα ξενόφερτα πρότυπα... ο σεβασμός έχει ΨΥΧΕΣ, ΠΝΕΥΜΑ, ΣΩΜΑ... αυτά που έχεις κι εσύ και ΑΠΑΙΤΕΙΣ (!) να σε σέβομαι...
Καημενούλη μου, λάθος ερμηνευσες το Ευαγγέλιο που διαβάζει ο παπάς...: "Η δε γυνή, ινα φοβείται τον άνδρα"...
Φόβος, δεν σημαίνει... φόβος... σημαίνει ΣΕΒΑΣΜΟΣ!
Αυτό σου πρέπει και μου πρέπει, όποια κι αν είναι η σχέση μας... μάνας, φίλης, συζύγου, ερωμένης... πες την όπως θες... στάσου όμως στον ΣΕΒΑΣΜΟ για τον οποίον ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ πρέπει να αγωνιστούμε με το ίδιο πάθος.. τον ίδιο πόθοο.
ΣΕΒΑΣΜΟ! ΣΕ ΣΕΒΟΜΑΙ... ΜΕ ΣΕΒΕΣΑΙ. - (τελεία και παύλα)
Κι εκεί που έσχιζα κι έγραφα, ήρθαν στη σκέψη μου, τα πρόσφατα λόγια ενός «άντρα».. ή μάλλον ενός ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΕΝΟΥ ΑΡΣΕΝΙΚΟΥ, όταν μιλώντας μου για την γυναίκα του, την χαρακτήρισε ΚΙΤΣ και ΑΝΙΚΑΝΗ να μεγαλώσει τα παιδιά τους.... όταν μου είπε, ότι δεν της επιτρέπει(!!!) να τα διαπαιδαγωγεί (!!!) Όταν μου αποκάλυψε, ότι έχει αναλάβει ο ίδιος τη διαπαιδαγώγηση (!!!) των παιδιών τους…
Οργίστηκα, αλλά δεν του το έδειξα.. το θεώρησα περιττό να πω σ’ αυτό του ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΕΝΟ ΑΡΣΕΝΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ, ότι θα αναπαρήγαγε την ίδια του ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΕΝΗ εικόνα, περνώντας τη στα ίδια του τα παιδιά…
ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΕΝΑ ΑΡΣΕΝΙΚΑ θα δημιουργούσε κι αυτός, ΒΙΑΖΟΝΤΑΣ και ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΚΌΝΑ της ίδιας τους της μητέρας.
Κι αυτά τα παιδιά αύριο, μεγαλώνοντας, θα γίνουν ΒΙΑΣΤΕΣ στη ζωή μιας άλλης Γυναίκας, η κάποιων άλλων Γυναικών, μέχρι να βρουν το τελικό ΘΥΜΑ, που θα «επιλέξουν» για σύζυγό τους..
Και η ζωή συνεχίζεται, και ο ΒΙΑΣΜΟΣ θα διαιωνίζεται..
Μήπως είναι καιρός, να ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΜΑΣ;
Αυτή τη ΣΙΩΠΗ, που μας κρατά ΑΙΧΜΑΤΩΛΕΣ μιας Νοσηρής Κατάστασης, μιας κοινωνίας, που μας θέλει ΘΥΜΑΤΑ της;
Στο κομμάτι που ακολουθεί, είμαι σίγουρη, πως θα βρείτε τον ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ εαυτό σας, σε πολλές μορφές του ΒΙΑΣΜΟΥ σας.
Η ΒΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΩΜΑΤΙΚΗ
Σίγουρα όμως, αυτή η μορφή της, είναι η πιο φανερή και η πιο επικίνδυνη, τόσο για την σωματική ακεραιότητα, όσο και την ίδια τη ΖΩΗ των γυναικών που πέφτουν θύματά της.
Η ΒΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ
Όταν ο σύντροφός σου σε ελέγχει ή κατακρίνει τις σχέσεις σου με άλλους ανθρώπους.
Όταν σε απομονώνει κοινωνία από φίλους και συγγενείς.
Όταν σου στερεί την ελευθερία, επιδιώκοντας να ελέγχει τις κινήσεις σου. Όταν σε υποτιμά συστηματικά, σε ταπεινώνει, σου τσακίζει την αξιοπρέπεια, σε απειλεί με σωματική βία, σε εκβιάζει, σε εξευτελίζει.
Όταν σε απειλεί, πως θα σου πάρει τα παιδιά. Όταν σε διαβεβαιώνει, πως δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα μόνη σου, πως είσαι ανίκανη.
ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΒΙΑ!
Η ΒΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
Όταν απαιτεί τον απόλυτο έλεγχο των εσόδων και εξόδων σου.
Όταν ο σύντροφος σου, σε αναγκάζει να του «ζητάς» χρήματα (είτε εργάζεσαι είτε όχι), για τις προσωπικές σου ανάγκες ή και τις οικογενειακές. Όταν θέλει να εγκρίνει ο ίδιος τα έξοδα.
Όταν σου αφαιρεί το δικαίωμα να διαχειρίζεσαι μόνη το μισθό σου, ή το μέρος που σου αναλογεί από τα έσοδα του νοικοκυριού.
Όταν προσπαθεί να σε έχει οικονομικά εξαρτημένη.
ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΒΙΑ.
Η ψυχολογική, η οικονομική βία, δεν καταλήγουν πάντα και σε σωματική. Όμως, μια σωματικά κακοποιημένη γυναίκα, έχει σίγουρα κακοποιηθεί και ψυχολογικά.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ...
Ότι πολύ συχνά και χωρίς να έχει κλιμακωθεί η κακοποίησή τους, ακόμα και χωρίς να τους έχει ασκηθεί σωματική βία, πολλές γυναίκες, χάνουν τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθησή τους και νοιώθουν παγιδευμένες σε αδιέξοδα.
Παγιδεύονται στη σιωπή που καλύπτει τη βία, μέσα στην οικογένεια, και παρουσιάζουν σοβαρές ψυχικές διαταραχές, όπως μελαγχολία και κατάθλιψη.
Τα στοιχεία αυτά, είναι από το Κέντρο Έρευνας Θεμάτων Ισότητας.
Έ λοιπόν, στο χέρι σας είναι. Στο χέρι μας είναι... Στο χέρι μου είναι..
ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ
attikanea.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.