Είχαμε κι άλλες φορές αναφερθεί στους έντιμους εκείνους Τούρκους που λένε για τα ελληνοτουρκικά ζητήματα όσες αλήθειες δεν τολμούν να πουν συχνά ούτε οι πιο εύστομοι «δικοί μας». Ένα τέτοιο φωτεινό παράδειγμα αποτελεί ο 48χρονος καθηγητής ισλαμικού Δικαίου Εκρέμ Μπουγρά Εκιντζή που έγραψε ένα άρθρο (με τίτλο «Ο νόμος της σαρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση») στην εθνικιστική εφημερίδα «Τούρκιγε» στις 11 Δεκεμβρίου 2013.
Παραθέτουμε κατωτέρω όλο σχεδόν το άρθρο του Εκιντζή και ελπίζουμε να το διαβάσουν κι εκείνοι οι καλόπιστοι Έλληνες που ακόμη πιστεύουν ότι στη Θράκη αδικούμε κάποιους ή ασκούμε …«εθνικιστική πολιτική».
Τις προάλλες ο Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας Γιώργος Καλαντζής δήλωσε πως ¨Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που εφαρμόζει τον ισλαμικό νόμο¨. Πραγματικά είναι εκπληκτικό το ότι εκεί οι μουσουλμάνοι έχουν κάποια θρησκευτικά δικαιώματα που δεν υπάρχουν στην Τουρκία.
Με την συνθήκη της Αθήνας του 1913 έγινε αποδεκτό πως σε κάθε λειτουργία των μουσουλμάνων των οθωμανικών εδαφών που πέρασαν στην Ελλάδα, θα έχει λόγο η Ισλαμική Κοινότητα που οι ίδιοι θα ιδρύσουν. Το καθεστώς αυτό συνεχίστηκε και με τη Συνθήκη της Λωζάνης. Η Ελλάδα το 1920 κατέστησε τον νόμο για την εκλογή μουφτή και την διοίκηση των ιδρυμάτων και τις υποχρεώσεις της από τη Συνθήκη των Αθηνών, εσωτερικό δίκαιο.
Οι διαχειριστικές επιτροπές εκλέγουν τον μουφτή και τον βοηθό του και η εκλογή αυτή μεταβιβαζόταν μέσω του Έλληνα πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη στον σεϊχουλισλάμη, από τον οποίο δινόταν και η έγκριση. Όταν καταργήθηκε ο σεϊχουλισλάμης σταμάτησε και αυτή η διαδικασία.
Ποιος θα εκλέξει;
Η χούντα των συνταγματαρχών που ανέλαβε την διακυβέρνηση με πραξικόπημα το 1967, έδωσε αυτή την αρμοδιότητα στην κυβέρνηση. Η Αθήνα μετά από την πτώση της χούντας επικαλούμενη την επικοινωνία του τελευταίου μουφτή με τον Πρόξενο δεν γύρισε στην προτεραία κατάσταση. Με τον καιρό καθώς δεν είχαν εκλεγεί νέα μέλη, η βακουφική επιτροπή κατέστη ανενεργή. Το 1990 καταργήθηκε ο νόμος του 1920 και άρχισαν οι μουφτήδες να διορίζονται με προεδρικό διάταγμα. Η Άγκυρα δεν το αποδέχτηκε αυτό και έκτοτε συνιστά ένα διπλωματικό θέμα.
Καθώς οι δύο πλευρές έκαναν ανταλλαγή πληθυσμών, σήμερα στην Δ. Θράκη ζούνε 150.000 μουσουλμάνοι. Η Συνθήκη της Λωζάνης κάνει λόγο για μουσουλμάνους και όχι για Τούρκους στην Ελλάδα. Διότι η τότε κυβέρνηση στην Άγκυρα ήταν μια ισλαμική κυβέρνηση, η οποία δεν είχε ενσωματώσει ακόμη μια εθνικιστική πολιτική. Για αυτό τον λόγο η Αθήνα επιμένει στην χρήση του όρου ¨μουσουλμάνοι¨, αντί του ¨Τούρκοι¨. Μεταξύ των μουσουλμάνων εκεί δεν είναι λίγοι οι Πομάκοι, Τσιγγάνοι, Αλβανοί και Τορμπές. Και ο αείμνηστος Μεχμέτ Εμίν Αγκά, που η Άγκυρα τον στήριζε με την ιδιότητά του ως εκλεγμένου μουφτή, ήταν και ο ίδιος Πομάκος.
Οι μουσουλμάνοι της Ελλάδας θέτουν τις υποθέσεις οικογένειας και κληρονομιάς στους μουφτήδες των πόλεων τους. Εκεί η απόφαση κρίνεται με βάση τη σαρία. Στις υποθέσεις αυτές συντάσσονται έγγραφα με το οθωμανικό αλφάβητο και ακολούθως με πιστοποιημένη μετάφραση κοινοποιούνται στις αρμόδιες Αρχές. Είναι γνωστό πως το Ισλάμ δεν είναι μια θρησκεία που απαρτίζεται μόνο από την προσευχή και την νηστεία, αλλά αφορά όλον τον κόσμο του μουσουλμάνου.
Αποτελεί θρησκευτικό καθήκον για τους μουσουλμάνους, θέματα όπως ο γάμος, χωρισμός, κληρονομιά και αγορές να εναρμονίζονται με τις αρχές της σαρίας. Το 1984 η αριστερή κυβέρνηση του Παπανδρέου έδωσε την δυνατότητα σε όσους το θέλουν να προσφεύγουν στις ελληνικές Αρχές και να ζητούν την εφαρμογή του ελληνικού νόμου. Μέχρι τότε οι μουσουλμάνοι παντρεύονταν στον μουφτή και οι χριστιανοί στην Εκκλησία. Η δυνατότητα να παντρεύονται οι άθεοι στους δήμους, σε κάποιο βαθμό δόθηκε χάρη στην Άγκυρα. Και πάλι όμως το νούμερο είναι μικρό.
Μαύρη λίστα
Τώρα σε Κομοτηνή, Ξάνθη και Διδυμότειχο υπάρχουν τρεις επίσημοι μουφτήδες. Επίσης σε Κομοτηνή και Ξάνθη υπάρχουν 2 ¨εκλεγμένοι μουφτήδες¨ με την ¨ηθική και υλική στήριξη¨ της Άγκυρας. Η Αθήνα κατά αυτών των δύο αν και άσκησε δικαστική διαδικασία ως ¨ψευτομουφτήδες¨, μετά από την βελτίωση των σχέσεων με την Άγκυρα, το σταμάτησε. Σε πολλά τζαμιά υπάρχουν τοποθετημένοι δύο ιμάμηδες διορισμένοι εκεί από τους δύο μουφτήδες. Ο μισθός που παίρνει ο επίσημος ιμάμης από τα βακούφια είναι το μισό ποσό από αυτό που παίρνει ο άλλος.
(…) Στους εδώ μουσουλμάνους δεν επιβάλλεται κάποια επίσημη ιδεολογία. Στα ελληνικά σχολεία επιτρέπεται η μαντίλα, στα τούρκικα απαγορεύεται. Όσοι επιθυμούν μπορούν να μην εργάζονται την Παρασκευή, μπορούνε να φοράνε φέσι ή και σαρίκι, μπορούν να γράφουν και με το αραβικό αλφάβητο. Το μέρος όπου είναι πολύ διαδεδομένη η αργία της Παρασκευής, είναι η πατρίδα του Μεχμέτ Εμίν Αγκά, ο Εχίνος. Γιορτές Μπαϊραμιών και Καντήλια είναι αργίες. Στην Δυτική Θράκη λειτουργούνε σήμερα μόνο δύο μεντρεσέδες. Η Αθήνα δίνοντας το στάτους λυκείου στους αποφοίτους των μεντρεσέδων, τους έβαζε στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και τους έκαμνε δασκάλους για τα τουρκικά σχολεία. Μετά από την αντίθεση όμως της Άγκυρας που ήθελε να στέλνει εδώ δασκάλους που θα διαδίδουν ρητά την ιδεολογία της, ο φορέας αυτός έκλεισε.
Με αυτό τον τρόπο οι μουσουλμάνοι στην Ελλάδα δια χειρός Άγκυρας διαιρέθηκαν σε υποστηρικτές της Παρασκευής – αργίας και σε Κυριακής – αργίας και βρέθηκαν ακόμη πιο αδύνατοι απέναντι στην Αθήνα. Το προξενείο τους φακέλωνε, τους έβαζε στην ¨μαύρη λίστα¨ προκαλώντας προβλήματα βίζας σε όσους υποστήριζαν την αργία την Παρασκευή. Η πρακτική αυτή έληξε με την εκ μέρους του Τουργκούτ Οζάλ κατάργηση της βίζας. Άλλωστε η πολιτική της Τουρκίας σχετικά με τους Τούρκους του εξωτερικού πάντα ήταν προβληματική. Διότι το πρόβλημά της πάντα ήταν να εξάγει σε αυτούς την επίσημη ιδεολογία, και αυτό ήταν κάτι που περιέπλεκε την θέση τους. Η Αθήνα από την σκοπιά της θρησκευτικής ελευθερίας δεν βρίσκεται πίσω από την Άγκυρα. Η πίεση της Άγκυρας για εκλογή μουφτήδων, την ώρα που η Άγκυρα φτάνει να δίνει ακόμη και το κήρυγμα που θα διαβάσουν οι ιμάμηδες, δεν λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στην Αθήνα.
Δεν σχολιάζουμε τίποτε, απλώς προσυπογράφουμε το εκπληκτικό κείμενο του έντιμου Τούρκου καθηγητή!
Πηγή "Τουρκικά Νέα"
kostasxan.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.