Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

ΑΙΣΧΟΣ ! ΣΕ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΙ ΤΑ ΙΜΙΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ – ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΗΡΩΩΝ



ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
Ποια γεγονότα διαδραματίσθηκαν στα Ίμια; Μήπως η Ελλάδα σήκωσε… μπαϊράκι και τα διεκδικεί από την Τουρκία; Ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου δεν γνωρίζει εάν τα Ίμια ανήκουν στην Ελληνική
Επικράτεια και υιοθετεί τη θεωρία της Τουρκίας περί «γκρίζων ζωνών».
Συγκεκριμένα, στο βιβλίο της ιστορίας της Γ” Γυμνασίου (που εκδόθηκε το 1997) τα παιδιά μας μαθαίνουν ότι οι βραχονησίδες των Ιμίων “δεν ανήκουν στην Ελλάδα” και ότι τα διεκδικούμε με την Τουρκία ! Ναι, ναι καλά διαβάσετε.


Εντέχνως παραμένει ασαφές το γεγονός ότι η Τουρκία έκανε απόβαση σε αυτά και θεωρείται «ασήμαντη» – και φυσικά μη αναφερόμενη – λεπτομέρεια το ότι έχασαν τη ζωή τους τρεις αξιωματικοί του Πολεμικού μας Ναυτικού. Επίσης, δεν γίνεται πουθενά λόγος για πολεμική επιχείρηση, εκ μέρους της Τουρκίας, με στόχο την κατάληψή τους, πόσο μάλλον δε ότι τα Ίμια είναι δύο βραχονησίδες και όχι μία.
Στο βιβλίο «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία» [(ΙΤΥΕ (ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ), ISBN 978-960-06-02774-9, έκδοση (2013)] στην ενότητα 58 (σελίδα 163) με τίτλο : «Η Ελλάδα στη μεταψυχροπολεμική εποχή(1989-2001)» αναφέρεται επί λέξει : «Την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)». Αυτή και μόνον αυτή είναι η αναφορά που γίνεται για τα γεγονότα των Ιμίων.
Παρά το γεγονός ότι τα προηγούμενα έτη υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες για τα λάθη του βιβλίου, και τις σχετικές διορθωτικές κινήσεις που έκανε το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, (αποστέλλοντας διευκρινιστική εγκύκλιο προς τους εκπαιδευτικούς λέγοντάς τους να προσθέσουν ότι η διεκδίκηση της Βραχονησίδας Ίμια έγινε από την Τουρκία), το βιβλίο ξανατυπώθηκε και το 2013 με το ίδιο «λάθος».
Από το 1997 που εκδόθηκε για πρώτη φορά το βιβλίο μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά. Το Υπουργείο Παιδείας μετακόμισε από την οδό Μητροπόλεως στο Μαρούσι. Στον υπουργικό θώκο κάθισαν διαδοχικά πέντε Υπουργοί Παιδείας (Ε. Στυλιανίδης, Α. Σπηλιωτόπουλος, Α. Διαμαντοπούλου Γ. Μπαμπινιώτης και Κ. Αρβανιτόπουλος), απολύθηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, έκλεισαν σχολεία, αλλά το βιβλίο της Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου, παρέμεινε το ίδιο και διδάσκεται με ιστορικά «λάθη» στα παιδιά.
Τι γίνεται όμως εάν κάποιο παιδί γράψει σε ενδεχόμενη ενδοσχολική γραπτή εξέταση ότι τα Ίμια ανήκουν στην Ελλάδα, ότι η Τουρκία έκανε απόβαση σε αυτά και ότι τρεις αξιωματικοί βρήκαν τραγικό θάνατο; «Είμαστε υποχρεωμένοι να βαθμολογήσουμε με χαμηλό βαθμό το γραπτό του μαθητή καθώς βρίσκεται εκτός θέματος», επισημαίνει στο http://www.crashonline.gr , καθηγητής της Μέσης Εκπαίδευσης και προσθέτει: «Οι οδηγίες που έχουμε από το Υπουργείο Παιδείας είναι σαφείς, οφείλουμε να βαθμολογούμε τα γραπτά με βάση τα όσα περιλαμβάνονται στο βιβλίο. Εάν μάλιστα κάποιος εκπαιδευτικός μιλήσει στα παιδιά για ιστορικά γεγονότα, όπως για παράδειγμα τα Ίμια, και αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες, κινδυνεύει να κατηγορηθεί ότι εγείρει εθνικό θέμα και να περάσει από πειθαρχικό».
ΠΗΓΗ

2 σχόλια:

  1. Άν υπήρχε κράτος και Έλληνες πολιτικοί και δικαστες αυτό το βιβλίο θα είχε αποσυρθεί και στους συγγραφείς θα είχε επιβληθεί ποινή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΙΜΙΑ: ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΟΥΝ. ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ, ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΤΟ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ. (ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟ ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΟΣ Ή ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΩΝ). ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ.
    ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ: ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΦΕΙ "ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ". http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.