— του Βασίλη Γεώργα
— Η γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl μπορεί να κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό τα κέρδη και τις οικονομικές επιδόσεις της στην Ελλάδα, όταν όμως πρόκειται να μιλήσει για επενδύσεις και
τη συνεισφορά της στην οικονομία, το κάνει με μεγάλη ευχαρίστηση, ίσως για ευνόητους λόγους εξαιτίας της αυστηρής κριτικής που δέχεται κατά καιρούς.
— Το επενδυτικό πρόγραμμα των 130 εκατ. ευρώ που υλοποιεί φέτος η αλυσίδα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα, κι αν έχει κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει τυγχάνοντας παράλληλα και της θερμής κυβερνητικής υποστήριξης, είναι ότι δημιουργεί στη Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο logistic center όλης της Ευρώπης.
— Στο χώρο όπου στεγαζόταν μέχρι πρότινος το υπερσύγχρονο κέντρο διανομής ενός άλλου ισχυρού παίκτη του γερμανικού λιανεμπορίου, της Aldi, η οποία αποχώρησε άδοξα από την Ελλάδα, η Lidl θα λειτουργήσει από τον ερχόμενο Ιούνιο 60.000 τετραγωνικά μέτρα αποθηκευτικών χώρων, ένα μέγεθος αρκετά εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι είναι διπλάσιας δυναμικότητας από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, ενώ περιλαμβάνει υποδομές όπως η σιδηροδρομική σύνδεση, η ενεργειακή αυτονομία κ.α
— Το συνολικό κόστος αυτής της επένδυσης όπου θα απασχολούνται περίπου 250 εργαζόμενοι, θα φτάσει συνολικά τα 50 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένης τόσο της δαπάνης εξαγοράς από την Aldi που αποτελεί και το μεγαλύτερο τμήμα, όσο και των τροποποιητικών εργασιών που θα απαιτηθούν για την προσαρμογή των εγκαταστάσεων στις ανάγκες της Lidl, τη μεταφορά των γραφείων της κ.α
— Αναλόγου ύψους είναι και η επένδυση για το κέντρο αποθήκευσης και διανομής που εγκαινίασε επίσημα χθες στα Καλύβια Αττικής, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος συνέδεσε συνολικά τις επενδύσεις της γερμανικής αλυσίδας με τις δυνατότητες της Ελλάδας να αναδειχθεί σε κέντρο διανομής των προϊόντων μεγάλων επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
— Η εν λόγω επένδυση στην Αττική που προκάλεσε πρόσφατα αντιδράσεις από τους εργαζόμενους και την τοπική αυτοδιοίκησης, λόγω της μεταφοράς δραστηριοτήτων και προσωπικού από τη Θήβα, εκτείνεται σε 50.000 τετραγωνικά μέτρα, θα απασχολεί περίπου 120 άτομα και θα αποτελεί από την 1η Μαρτίου την πηγή εφοδιασμού τουλάχιστον 60 καταστημάτων στην Αττικής και τα νησιά του Αιγαίου.
— Η αλυσίδα αριθμεί πλέον πέντε κέντρα αποθήκευσης και διανομής στην Ελλάδα, καθώς ήδη λειτουργεί ένα στη Θήβα (σ.σ δεν θα έχει πλέον τρόφιμα), στην Πάτρα, στα Τρίκαλα και στη Θεσσαλονίκη.
— Με την ευκαιρία των εγκαινίων αλλά και εκμεταλλευόμενος την παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης στην εκδήλωση, ο επικεφαλής της Lidl Hellas, Georg Kroell, επιχείρησε να στείλει μήνυμα πως η γερμανική αλυσίδα περιβάλει με την εμπιστοσύνη της την ελληνική οικονομία, από την οποία άλλωστε η πολυεθνική αντλεί ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μερίδιο των εσόδων της ετησίως που σύμφωνα με εκπροσώπους της ξεπερνά τα 1,5 δισ. ευρώ (2013) και της δίνει ένα κομμάτι της τάξης του 10% από την πίτα των σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς.
— «Πιστεύουμε σε ένα καλύτερο μέλλον για τη χώρα, εμπιστευόμαστε το λαό της και είμαστε εδώ για να μείνουμε», είπε χαρακτηριστικά ό πρόεδρος της Lidl Hellas, o οποίος μία ημέρα πριν είχε συναντηθεί με τον Αντώνη Σαμαρά, προσθέτοντας κι εκείνος το όνομά του στον μακρύ κατάλογο των επιχειρηματιών και στελεχών πολυεθνικών που τους τελευταίους μήνες έχουν διαβεί τα σκαλιά του μεγάρου Μαξίμου για να ενισχύσουν το κυβερνητικό «success story».
— Την προηγούμενη φορά που κάποιο κυβερνητικό στέλεχος είχε δώσει δημοσιότητα στην γερμανική αλυσίδα, ήταν περίπου δύο χρόνια πριν, όταν τον Μάρτιο του 2012 ο τότε αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σωκράτης Ξυνίδης παρέπεμψε την εταιρεία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου παρουσιάζοντας στοιχεία της Υπηρεσίας Εποπτείας της Αγοράς σύμφωνα με τα οποία η Lidl πουλούσε στην Ελλάδα περίπου 70 προϊόντα σε τιμές πολύ υψηλότερες από ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
— Ένα σημαντικό μέρος από το φετινό επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, θα διοχετευθεί και για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου των καταστημάτων της Lidl. Η εταιρεία έχει φτάσει πλέον να ελέγχει πανελλαδικά 222 σημεία πώλησης όπου απασχολούνται περίπου 4.000 εργαζόμενοι και συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυό της, χρηματοδοτώντας ως επί το πλείστον από την επανεπένδυση των κερδών της την διεύρυνση των δραστηριοτήτων της όπως έλεγαν χθες στελέχη της εταιρείας, αρνούμενα ωστόσο κατά την πάγια τακτική της εταιρείας να αποκαλύψουν στοιχεία για το ύψος της κερδοφορίας στην Ελλάδα.
ΠΗΓΗ: capital.gr
ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ: …..αξιόλογο μερίδιο των εσόδων της ετησίως που σύμφωνα με εκπροσώπους της ξεπερνά τα 1,5 δισ. ευρώ (2013) και της δίνει ένα κομμάτι της τάξης του 10% από την πίτα των σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς.
ΤΙ ΠΑΛΕΎΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΊΣΑΙ ΜΠΑΡΜΠΑΝΙΚΟ ….Ο ΚΌΣΜΟΣ ΘΈΛΕΙ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΎΣ ΤΟΥ.
ΣΧΟΛΙΟ ΜΠΑΡΜΠΑΝΙΚΟΥ: Για πια «εξαγορά» της Aldi από τη Lidl μιλούν??? Βοούσε ο τόπος στη Θεσσαλονίκη, για την εικονικότητα της ίδρυσης της Aldi, ότι ήταν συστημένη από την Lidl, και προγραμματισμένη εξ αρχής να… απορροφηθεί δια υπερκοστολογημένης συγχώνευσης. Όπως βοούσε το σύμπαν, για την ίδρυση από την Media Markt, της εικονικής αλυσίδας SATURN, με σκοπό να την απορροφήσει. Όποιοι κρατικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί, χρειάζονται τεχνική βοήθεια, σε τέτοια θέματα, περίεργων συγχωνεύσεων, που προκάλεσαν το κοινό οικονομολογικό αίσθημα, προσφέρομαι. Και οι δύο περιπτώσεις, δεν κρατούσαν τα προσχήματα, και όταν έβγαζαν διαφημιστικά, η μοναδική διαφορά ήταν ο τίτλος της «αλυσίδας».
tsoutsouneros
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.