H τουρκική κορβέτα "Badirma", διέπλευσε τις ακτές της Ανατολικής Αττικής πριν από τρεις ώρες σε τόσο κοντινή απόσταση που ήταν ορατή από τα Μεσόγεια. Το πλοίο απέπλευσε τη νύχτα από τα Δαρδανέλια και ακολούθησε πορεία νοτιοδυτικό θέτοντας σε συναγερμό το Εθνικό
Κέντρο Επιχειρήσεων.
Αμέσως μία πυραυλάκατος τέθηκε σε παρακολούθησή του από το βόρειο Αιγαίο και ενά άρχισε να προσεγγίζει την Εύβοια προστ;eθηκε και μία φρεγάτα στα πλοία που το παρακολουθούσαν.
Στις 08.00 περίπου πέρασε τα στενά του Καφηρέα και πλησίασε ανοικτά της Ραφήνας. Σε αυτή την φάση δύο μαχητικά F-16 της ΠΑ απογειώθηκαν από την βάση τους και πέταξαν πάνω από το πλοίο σε απόσταση "αναπνοής".
Είναι η πρώτη φορά που F-16 στέλνονται σε "αναχαίτιση" φρεγάτας αφού τις προηγούμενες αποστολές τις εκτέλεσαν Mirage 2000BGM με βλήματα Exocet. Πλέον όμως και τα F-16 έχουν δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών αέρος-επιφανείας, όπως καταδείχθηκε σε πρόσφατη άσκηση, με ρίψη βομβών κατευθυνόμενων με λέηζερ (LGB).
Πρακτικά έγινε η πρώτη στοχοποίηση τουρκικού πολεμικού με βόμβες λέηζερ, μία τακτική που θέλει υψηλή κατάρτιση και εκπαίδευση, την οποία αν μη τι άλλο την έχουν τα στελέχη της ΠΑ.
Μία πληροφορία που δεν κατέστη δυνατόν να εξακριβωθεί αναφέρει ότι τα ελληνικά μαχητικά ήταν εξοπλισμένα και με κατευθυνόμενα βλήματα αέρος-εδάφους (χρησιμοποιούνται και κατά μεγάλων μονάδων επιφανείας) AGB-65 Maverick.
Η τουρκική φρεγάτα συνεχίζοντας την πορεία της έφτασε στην Τζιά, εντός των εθνικών χωρικών υδάτων και έχοντας ανοικτούς τους αισθητήρες της, άρα δεν τίθεται θέμα αβλαβούς διέλευσης.
Τα μαχητικά πέρασαν και πάλι από πάνω της και αυτή την στιγμή βρίσκεται δυτικά της Μήλου παρακολουθούμενη από πλοία του Πολεμικού Ναυτικού.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η "Badirma" προκαλεί: Στην περίπτωση του ιταλικού σκάφους «Explora» το 2011, έδρασε πειρατικά μέσα στην ελληνική υφαλακρηπίδα απαγορεύοντας στο πλοίο που είχε λάβει σχετική εντολή από την ελληνική κυβέρνηση, να κάνει εργασίες πόντισης καλωδίων στην περιοχή νότια της Καρπάθου.
Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 10,3 και βύθισμα 5,3. Η πρόωσή της εξασφαλίζεται από 2 κινητήρες ντήζελ SEMT Pielstick 12PC2V400 ισχύος 8,9 μέγκαβατ, που κινούν δυο τετράφυλλες προπέλες.
Η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τους 24 κόμβους, ενώ αν πέσει στους 15 ή στους 18 εξασφαλίζει μέγιστη ακτίνα δράσης 4.500 και 3.000 ναυτικά μίλια αντίστοιχα. Το πλήρωμά της αποτελείται από 7 αξιωματικούς και 83 υπαξιωματικούς/ναύτες.
Η σουίτα των αισθητήρων της αποτελείται από ένα ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφάνειας DRBV 51A, ένα ραντάρ ελέγχου πυρός DRBC 32E, ένα ραντάρ ναυτιλίας DECCA 1226 και ένα σόναρ πλώρης DUBA 25 (προφανώς είναι αυτό που βρίσκεται τώρα κολλημένο στον ύφαλο). Το δε πακέτο της ηλεκτρονικού πολέμου αποτελείται από ένα ραντάρ αναχαίτισης ARBR 16, δυο εκτοξευτές δολωμάτων τύπου Dagaie και ένα σύστημα αντιμέτρων SLQ-25 Nixie.
Ο οπλισμός της αποτελείται από 2 αντιπλοϊκούς πύραυλους MM38 Exocet, 1 ναυτικό πυροβόλο των 100 χλστ. σε πύργο CADAM με σύστημα ελέγχου πυρός Najir, 2 πυροβόλα των 20 χλστ., 4 πολυβόλα των 12,7 χλστ. 4 τορπίλες τύπου L3 ή L5 και έναν εκτοξευτή ανθυποβρυχιακών ρουκετών των 375 χλιστ.
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.