O Αρχιεπίσκοπος της Χαλδαϊκής Καθολικής Εκκλησίας BasharWarda του Ερμπίλ, στο κουρδικό Βόρειο Ιράκ, αναφέρεται ότι είπε πως για πρώτη φορά εδώ και 1600 χρόνια δεν έγινε λειτουργία στη Μοσούλη*, την Κυριακή 15 Ιουνίου. Αυτή είναι η πόλη που καταλήφθηκε πριν λίγες ημέρες από τις δυνάμεις τηςISIS.
Αναφορές λένε ότι οι 3.000 περίπου Χριστιανοί που είχαν απομείνει εκεί (από τους περίπου 35.000 το 2003) έφυγαν όλοι πριν οι ισλαμιστές μαχητές πάρουν τον έλεγχο της πόλης, αν και μερικές οικογένειες αναφέρθηκε ότι έχουν επιστρέψει. Ανέφεραν την έλλειψη επαγγελματικής προοπτικής και ασφάλειας από τη στιγμή που θα εκτοπιστούν στο εσωτερικό της χώρας, ή θα καταφύγουν ως πρόσφυγες στο κουρδικό Ιράκ.
Μεταξύ εκείνων που εγκατέλειψαν τη Μοσούλη, το World WatchMonitor (WWM) συνάντησε οικογένειες που είχαν καταφύγει στοAnkawa μια περιοχή του Ερμπίλ, που ο πληθυσμός είναι κυρίως χριστιανικός.
Η μεγάλη χριστιανική πόλη Qaraqosh βρίσκεται 32 μίλια νοτιανατολικά της Μοσούλης. Η επίσημη ονομασία της στα αραβικά είναι Baghdeda. Εκεί υπήρχαν περίπου 70.000 χριστιανοί που ζούσαν στην περιοχή.
Την Τετάρτη 25 Ιουνίου κουρδικές δυνάμεις Peshmergaσυνεπλάκησαν με δυνάμεις της ISIS – τους ονομάζουν επίσηςDaash – που προσπαθούσαν να κινηθούν προς την Qaraqosh. Το έλαβε επιβεβαιωμένες πληροφορίες ότι υπήρχε βομβαρδισμός τηςQaraqosh, κατά τη διάρκεια της οποίας δύο χριστιανικές οικογένειες σκοτώθηκαν από όλμους.
Οι ντόπιοι πιστεύουν ότι ήταν η ISIS που πραγματοποίησε τους βομβαρδισμούς.
Πάντως την Πέμπτη, ο Ιρακινός πρωθυπουργός Νουρί Αλ Μαλίκιεπιβεβαίωσε αεροπλάνα της συριακής κυβέρνησης βομβάρδισαν την ISIS σε άλλα μέρη του βόρειου Ιράκ.
Αναφορές από ντόπιους λένε ότι οι δυνάμεις των Κούρδων του Ιράκ ‘Peshmerga’, πολεμώντας μαζί με ντόπιους χριστιανούςκατοίκους, κατάφεραν να απωθήσουν την ISIS από την Qaraqosh, ιδιαίτερα μετά την άφιξη ενισχύσεων από 1000 Peshmergaμαχητές. Οι ντόπιοι λένε ότι από περίπου 10 ώρα το βράδυ η κατάσταση στην πόλη ήταν πιο ήσυχη, ενώ κάποιοι πρακτορεία ειδήσεων λένε ότι η Qaraqosh έχει πλέον εγκαταλειφθεί εντελώς.
Οι κάτοικοι της Qaraqosh αρχικά ξεκίνησαν να αδειάζουν τις εκκλησίες μιας άλλης κοντινής χριστιανικής πόλης, της Karamles. Πάντως, από τα μέσα του απογεύματος της Τετάρτης, χιλιάδες αυτοκίνητα με ανθρώπους από την Qaraqosh και την Karamlesπαρατηρήθηκαν να περιμένουν στο κουρδικό έλεγχο οδοφράγματος για να μπουν στην Ερμπίλ, ένα ασφαλές καταφύγιο στα βόρεια «σύνορα» στο Κουρδιστάν. Άλλες οικογένεια κατευθύνθηκε προς την Dohuk, περίπου μία ώρα οδικώς απευθείας βόρεια της Μοσούλης.
Περίπου 40 χριστιανικές οικογένειες έφτασαν στην Ankawa της Ερμπίλ όπου βρήκαν προσωρινό καταφύγιο σε ένα κέντρο για ηλικιωμένα άτομα.
Ντόπιοι χριστιανοί έσπευσαν να βοηθήσουν τις νέες αφίξεις: «Οι άμεσες ανάγκες ήταν νερό και τρόφιμα», είπε ένας. «Κάποιοι κοιμούνται σε ένα κομμάτι χαρτόνι. Και με θερμοκρασίες που φθάνουν τους 45 βαθμούς κατά τη διάρκεια της ημέρας, χρειαζόμαστε ψύκτες αέρα, ιδιαίτερα για τις οικογένειες με μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους».
Επιβολή του φόρου ‘jizya’ στην χριστιανική μειονότητα της Μοσούλης
Εν τω μεταξύ, ένα μέλος της Ύπατης Αρμοστείας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Ιράκ Δρ Sallama Al Khafaji είπε στην αραβική ειδησεογραφική ιστοσελίδα, ‘Al Sumaria’, ότι στις 21 Ιουνίου η ISIS άρχισε να απαιτεί κεφαλικό φόρο (jizya) από τους χριστιανούς στη Μοσούλη. Σύμφωνα με το έθιμο βαθιά ριζωμένο στους μεσαιωνικούς χρόνους, υπό τον ισλαμικό νόμο, οι Χριστιανοί όφειλαν να δίνουν χρήματα για προστασία τους και δεν τους επιτρέπεται να διακηρύττουν δημόσια την πίστη τους.
Ο Δρ Al Khafaji ανέφερε ότι σε μία περίπτωση, τα μέλη της ISISεισέβαλαν στο σπίτι μιας οικογένειας Ασσυρίων απαιτώντας τον φόρο. Όταν η οικογένεια των Ασσυρίων τους είπε ότι δεν είχαν τα χρήματα, τρία μέλη της ISIS βίασαν τη μητέρα και την κόρη μπροστά στο σύζυγο και πατέρα. Ο σύζυγος και ο πατέρας από το σοκ του αυτοκτόνησε.
«Οι Χριστιανοί μου έχουν πει ότι δεν μπορούν να πληρώσουν το φόρο αυτό», είπε ο Δρ Al-Khafaji και λένε «τι να κάνω, να αυτοκτονήσω;»
Εν τω μεταξύ, Ιρακινοί χριστιανοί ηγέτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από την πρωτεύουσα Βαγδάτη - εκατοντάδες μίλια προς το νότο, συναντήθηκαν στο Ερμπίλ για να συζητήσουν ένα «σχέδιο διάσωσης», εν μέσω εντεινόμενων φόβων ότι οι επιθέσεις των ισλαμιστών της ISIS έχουν οδηγήσει τον Χριστιανισμό στον κίνδυνο να σβήσει από η χώρα.
Ο Χαλδαίος Βοηθός Επίσκοπος τηςΒαγδάτης Saad Sirop, που κινδύνευσε να ταξιδέψει προς τα βόρεια στο Ερμπίλ για τη συνάντηση, είπε ότι η κρίση θα μπορούσε να επιλυθεί μόνο με τη συμφιλίωση σουνιτών και σιιτών μουσουλμάνων. Έκανε επανειλημμένες εκκλήσεις προς την διεθνή κοινότητα να πιέσει για τις διαπραγματεύσεις διαφόρων ισλαμικών ηγετών. Πρόσθεσε ότι η στρατιωτική δράση θα ήταν αντιπαραγωγική. «Η στρατιωτική επέμβαση δεν έλυσε τίποτα στη Συρία, ούτε εδώ στο Ιράκ, έτσι δεν νομίζω ότι θα λειτουργήσει και αυτή τη φορά».
Επίσκοπος Saad πρόσθεσε: «Ζητάμε από το Θεό να μας δίνει σοφία για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με θάρρος. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ζούμε τις πιο δύσκολες ημέρες».
* Η περιοχή στην οποία βρίσκεται η σύγχρονη Μοσούλη ήταν η αρχαία Νινευή, η οποία αναφέρεται σε 34 αποσπάσματα της Βίβλου και αποτελούσε πρωτεύουσα της Ασσυρίας. Το 611 π.Χ., η Νινευή πέρασε στα χέρια των Χαλδαίων, βάζοντας τέλος στην Ασσυριακή Αυτοκρατορία. Η πόλη αποτελεί ιστορικό κέντρο για την Ασσυριακή Εκκλησία της Ανατολής και το χριστιανικό δόγμα του Νεστοριανισμού, ενώ επίσης βρίσκονται εκεί τάφοι προφητών της Παλαιάς Διαθήκης, όπως του Ιωνά και του Ναούμ. Το όνομα της πόλης αναφέρεται για πρώτη φορά από τον Ξενοφώντα το 401 π.Χ. (αρχαία ελληνικά: Μέψιλα). Το όνομα Μοσούλη δόθηκε στην πόλη από τους Άραβες, όταν ανέλαβαν την εξουσία στην περιοχή της Άνω Μεσοποταμίας. Τον Ιούνιο του 2014, η πόλη καταλήφθηκε από ισλαμιστές μαχητές του Ισλαμικού Κράτους στο Ιράκ και στο Λεβάντε (ΙΚΙΛ/ISIS).
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.