Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Χριστιανοί του Ιράκ: να μείνουν ή να φύγουν;

iraki 2

Δύο αδέρφια, δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες.Δύο νεαροί χριστιανοί από το Κιρκούκ περιγράφουν την κατάστασή τους.
Κιρκούκ:το  Ιράκ σε σμίκρυνση. Αυτή η πολυεθνική πόλη στο βόρειο τμήμα του Ιράκ είναι το σπίτι για πολλούς Κούρδους, Άραβες και Χριστιανούς. Για χρόνια, οι επιθέσεις συγκλόνιζαν την πόλη,καθώς η περιοχή διαθέτει σημαντικούς πόρους πετρελαίου. Μετά την πρόοδο του Ισλαμικού Κράτους στο Ιράκ κατά τον Ιούνιο, οι Κούρδοι κατέλαβαν την πόλη. Αλλά οι τζιχαντιστές,που ήταν μόνο είκοσι χιλιόμετρα μακριά, επίσης  ήθελαν να την πάρουν. Οι κάτοικοι φοβούνται και πάλι. Πώς να ζήσεις σε μια τέτοια κατάσταση, όταν είσαι Χριστιανός;
<!more>
irqki 3
Να επιλέξουν τη χώρα τους ή την ασφάλεια της οικογένειάς τους;
“Η δεξαμενή του αυτοκινήτου μου είναι πάντα γεμάτη. Εάν η κατάσταση επιδεινωθεί, παίρνω τη γυναίκα και το παιδί μου και θα φύγω μακριά από εδώ. Δεν θέλω να πάρω κανένα ρίσκο. ” λέει ο Karam ηλικίας 23 χρόνων. Όπως και περίπου 5000 άλλα άτομα από το Κιρκούκ, ο νεαρός πατέρας είναι καθολικός Χαλδαίος. Η σύζυγός του περιμένει το δεύτερο παιδί τους. “Ποτέ δενπίστευα ότι μια μέρα θα σκεφτόμουν το ενδεχόμενο να φύγω. Αλλά τώρα δεν είμαι μόνος, είμαι υπεύθυνος μιας οικογένειας. ”  Ο Mohand  που είναι ηλικίας 26 χρόνων είναι ο μεγαλύτερος αδελφός του Karam. Γνέφει σκεπτικός  στο άκουσμα των δηλώσεων του αδελφού του.”Καταλαβαίνω τον αδερφό μου. Έχει μια σύζυγο και ένα παιδί. Η μετανάστευση των ανθρώπων μας είναι πραγματικά η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε”.Σύμφωνα με το νεαρό φοιτητή δεν υπάρχει πραγματική λύση σε αυτή την κατάσταση.” Οι άνθρωποι φοβούνται για τα παιδιά τους. Όταν λέω σε μια νεαρή οικογένεια: Μείνετε,μην φεύγετε, θα μου πουν: Και τι θα κάνουμε αν έρθει κάποιος να μας σκοτώσει;Ποιος θα μας προστατέψει; “. Τις τελευταίες ημέρες, το δίλημμα να επιλέξουν ανάμεσα στην ασφάλειά και την πατρίδα τους απασχολεί πολλούς ιρακινούς χριστιανούς. “Είναι λογικό οι περισσότεροι να μεταναστεύουν εφόσον προέρχονται από μορφωμένες και εύπορες οικογένειες. Στη Δύση, μπορούν εύκολα να ανακτήσουν την μοίρα τους ως μηχανικοί ή γιατροί. Εκείνοι που παραμένουν είναι στην ουσία αυτοί που δεν έχουν τα μέσα για να φύγουν “, δήλωσε ο Mohand.
kirk 2
Η δυσκολία εύρεσης εργασίας όταν είσαι Χριστιανός
Ο Karam επιβεβαίωσε τα λεγόμενα του αδελφού του. «Αγαπώ τη χώρα μου και την πίστη μου. Αλλά ήδη δεν μου ήταν εύκολο να ζήσω εδώ ως χριστιανός, ακόμη και πριν από την δημιουργία του Ισλαμικού Κράτους . “Ο νεαρός σπούδασε γεωπονία.” Ήμουν ο δεύτερος καλύτερος μαθητής στην τάξη μου, αλλά δεν έβρισκα δουλειά”.Τώρα εργάζεται ως οδηγός του επισκόπου του Κιρκούκ.”Η Εκκλησία μας βοηθά όπως μπορεί. Αλλά όλες οι καλές θέσεις προορίζονται για τους μουσουλμάνους. Για τους Χριστιανούς, είναι δύσκολο να βρούν κάτι. Για παράδειγμα, υπέβαλα την αίτησή μου σε  ένα Northoil, μια μεγάλη εταιρεία πετρελαίου του Κιρκούκ. Αλλά εδώ οι σιίτες είναι υπεύθυνοι, και ευνοούν τους ομόθρησκούς τους. Εμείς, οι Χριστιανοί,μόνο τα έξοδά μας είμαστε σε θέση να εξοφλούμε. Μόνο ο στρατός και η αστυνομία προσφέρουν εργασία στους Χριστιανούς. Αλλά ακριβώς επειδή είναι τόσο επικίνδυνο και κανείς δεν θέλει να εργαστεί σε αυτές τις υποδομές.”
kirk
Πηγή.AED
olympia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.