Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

Τα τζαμιά των «στρατιωτών του Αλλάχ»



Στην Αλβανία, εκεί όπου στρατολογούνται ισλαμιστές για να πολεμήσουν στη Συρία
Πληγή για τα Τίρανα η «υπόθεση των τζιχαντιστών»
Ο ρόλος των μυστικών υπηρεσιών και το άφθονο χρήμα που ρέει από την Τουρκία και τις αραβικές χώρες
Του Σταύρου Τζίμα
Η φωνή του μουεζίνη από τα μεγάφωνα του πανύψηλου μιναρέ ακούγεται σε όλο το κέντρο των Τιράνων. Ο ιμάμης καλεί τους πιστούς να προσέλθουν στο τέμενος της οδού Καβάγια, ενός εκ των κεντρικότερων και πολυσύχναστων δρόμων της πόλης, για τη μεσημεριανή προσευχή. Το Ραμαζάνι πλησιάζει στην κορύφωσή του και στο τζαμί της Καβάγια, ξακουστό στην Αλβανία και ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια, η κινητικότητα είναι μεγάλη.

Άντρες με μακριές γενιάδες και ξυρισμένα κρανία και άλλοι με «κανονική» εμφάνιση, έφηβοι και αμούστακα παιδιά, καταφθάνουν ένας – ένας ή σε παρέες. Μπαίνουν αμίλητοι στο τζαμί.
Στην είσοδο, ο Έρι, με μακριά γένια και κουρεμένος «γουλί», έχει απλωμένα πάνω σε δύο πάγκους προς πώληση μπουκαλάκια με νερό – αγίασμα από τη Μέκκα, καθώς και χουρμάδες από το Ιράν. Όταν δεν παζαρεύει με πελάτη, μελετάει το Κοράνι κάνοντας μετάνοιες. Κάθε λίγο κλείνει το βιβλίο και κοιτάζει γύρω του, σαν να παρατηρεί κάτι. Δίνει την εντύπωση ότι ελέγχει την είσοδο του τζαμιού, τα πεζοδρόμια και τους διερχόμενους.
Ο Έρι, που, όπως μας λέει σε σχετικά καλά ελληνικά, δούλεψε σε ένα επιπλάδικο στη Νεροχωρούδα, έξω από τη Θεσσαλονίκη, αποφεύγει να ανοίξει μαζί μας κουβέντα για τους τζιχαντιστές. Μας «επεξεργάζεται» με καχυποψία και δείχνει σχεδόν εχθρικός. Δεν χρειάζεται να μας εξηγήσει το γιατί. Μία ματιά σε σταθμευμένα γύρω από το τζαμί αυτοκίνητα με έναν ή δύο βαριεστημένους «επιβάτες» ή στους δήθεν αδιάφορους «διαβάτες», που περνούν δυο και τρεις φορές οι ίδιοι από το πεζοδρόμιο, δεν αφήνει αμφιβολία ότι το τέμενος εμφανίζει για κάποιους αυξημένο ενδιαφέρον.
Το τζαμί της Καβάγια «ακτινογραφείται» νυχθημερόν από ανθρώπους των μυστικών υπηρεσιών της Αλβανίας και όχι μόνο. Καθώς φέρεται να ελέγχεται από τους ακραίους κύκλους των ισλαμιστών, θεωρείται ως ο υπ’ αριθμόν ένα «ύποπτος» χώρος στρατολόγησης τζιχαντιστών, η αστυνομία παρακολουθεί ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει.
Τρεις ιμάμηδες έχουν συλληφθεί ήδη στα Τίρανα με την κατηγορία της συμμετοχής σε τρομοκρατική οργάνωση που στρατολογεί φανατικούς νέους ισλαμιστές και τους στέλνει να πολεμήσουν στη Συρία.

Τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο απλά για τους διώκτες της ισλαμιστικής τρομοκρατίας αν το τέμενος της Καβάγια ήταν η μοναδική «γιάφκα» ακραίων ισλαμιστών στην Αλβανία.
Υπάρχουν άλλα 650, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Επιτροπής Θρησκευμάτων της Αλβανίας Ιλίρ Χοτζόλι, νόμιμα, αναγνωρισμένα δηλαδή από την επίσημη Μουσουλμανική Κοινότητα και δεκάδες άλλα με φανατικούς ιμάμηδες που λειτουργούν παράνομα σε πόλεις και χωριά. «Όλα δυνάμει αποτελούν χώρους στρατολόγησης ακραίων ισλαμιστικών στοιχείων», λέει ο ειδικός αναλυτής για θέματα ασφάλειας Αριάν Ντιρμίσι.
Κάτω από τους μιναρέδες, η διαπάλη μεταξύ των υποστηριζόμενων από τη Σαουδική Αραβία, Υεμένη, Κατάρ, κ.λ.π. ακραίων Ουαχαβιτών και του αποκαλούμενου «τουρκικού μοντέλου» ή αλλιώς «Ισλάμ του Ερντογάν» για την επιρροή και τον έλεγχο στους ομόθρησκους Αλβανούς εξελίσσεται υπογείως και είναι αδυσώπητη. Άφθονο χρήμα από την Τουρκία και τις αραβικές χώρες ρέει μέσα από γκρίζα κανάλια και ύποπτες εταιρείες προς τα τεμένη και τους ιμάμηδες. Και από την άλλη, η Δύση, επισπεύδοντας τις διαδικασίες ένταξης της Αλβανίας στην Ε.Ε. ελπίζει ότι δεν θα την αφήσει να πέσει στην «αγκαλιά» του Ισλάμ.

«Επί του παρόντος, η Τουρκία έχει το πάνω χέρι στα τζαμιά. Χρηματοδοτεί τα περισσότερο και πληρώνει μυστικά τους τουςηδες, όμως οι Ουαχαβίτες αυξάνουν ταχύτατα την επιρροή τους», μου εξηγεί ο Αρτάν, καλός γνώστης του παρασκηνίου της «υπόθεσης των τζιχαντιστών» που τείνει να καταστεί πληγή για την Αλβανία.
Το ριζοσπααστικό Ισλάμ κερδίζει ραγδαία έδαφος στο παραδοσιακά ήπιο αλβανικό μουσουλμανικό στοιχείο, που ξεπερνάει το 60% του πληθυσμού, και απ’ αυτόν τον διαρκώς αυξανόμενο κόσμο των φανατικών πιστών, στρατολογούνται οι «στρατιώτες του Αλλάχ».
Δεν χρειάζεται να επισκεφθεί κάποιος τεμένη ή μεντρεσέδες για να διαπιστώσει την παρουσία των Ουαχαβιτών και άλλων σκληροπυρηνικών, ιερωμένων ή μη, ισλαμιστών με μακριές γενειάδες, κελεμπίες, ή γυναικών, ακόμα και μικρών κοριτσιών με μαντίλες.
Τους συναντά στην πλατεία Σκεντέρμπεη, στις φτωχογειτονιές των Τιράνων, στα χωριά του Πόγραδετς και του Λιμπράζι, και βεβαίως στην «αραβοτουρκοποιημένη», όπως τη λένε οι ντόπιοι, λεωφόρο Καβάγια, που έχει καταστεί λόγω του φημισμένου και ελεγχόμενου από τους Ουαχαβίτες τζαμιού της κάτι σαν τη Μέκκα των ριζοσπαστικοποιημένων Αλβανών ισλαμιστών.
«Όπως θα θυμάσαι, όλα αυτά δεν υπήρχαν πριν από 15-20 χρόνια στην Αλβανία, μου λέει ο Αρτάν, και δεν έχει άδικο.
Άγνωστο το Ισλάμ μέχρι την πτώση του Χότζα
Μέχρι την κατάρρευση του καθεστώτος Χότζα, το 1991, και τα πρώτα χρόνια της Δημοκρατίας, το Ισλάμ ήταν μάλλον άγνωστο στην Αλβανία, μολονότι η μεγάλη πλειονότητα του πληθυσμού ήταν παραδοσιακά μουσουλμάνοι. Ο Χότζα είχε απαγορεύσει τη θρησκεία, το 1967 κατεδάφισε τζαμιά και χριστιανικές εκκλησίες και όταν έπεσε η δικτατορία, όλοι σχεδόν οι Αλβανοί ήταν θρησκευτικά «άγραφες δέλτοι», δεν είχαν ιδέα για προφήτες, τον Μωάμεθ ή και τον Χριστό.

Το 1992 ο τότε πρόεδρος Σαλί Μπερίσα θα εντάξει τη χώρα του στην Ισλαμική Διάσκεψη ανοίγοντας τις πύλες στις πάσης φύσεως ισλαμιστικές οργανώσεις από τη Σαουδική Αραβία, την Τουρκία, την Υεμένη, την Αίγυπτο, κ.α., που κατέφθασαν με ανθρωπιστικό μανδύα στην άγνωστη γι αυτούς χώρα.
«Ξέροντας ότι ήμασταν άθεοι, δρούσαν με κοινωνικό προφίλ, προσφέροντας τρόφιμα, ρούχα κ.λ.π., ακολουθώντας μία πρακτική που εφάρμοσαν και μετά τον πόλεμο στο Κόσοβο», εξηγεί ο Αριάν Ντιρμίστ.
«Ένας πονηρός τρόπος ήταν οι υποτροφίες στην Σαουδική Αραβία, τάχα για ιατρικές σχολές. Πολλούς από αυτούς που πήγαιναν εκεί, αντί για ιατρικές σπουδές, τους κατηύθυναν σε θρησκευτικές σχολές, και όταν επέστρεψαν προωθούνταν ως ιμάμηδες σε τζαμιά που ως επί το πλείστον έφτιαχναν παράνομα ή δίδασκαν σε μεντρεσέδες. Έτσι αποκτήσαμε Ουαχαβίτες φορείς διάδοσης του ακραίου Ισλάμ», προσθέτει.
Η διείσδυση των Ουαχαβιτών δεν θα περάσει απαρατήρητη από την Τουρκία, που ενεργοποίησε τον δικό της, ήπιο σχετικά, σουνιτικό ισλαμικό μοντέλο, ώστε να ενισχύσει την επιρροή της στην Αλβανία, στο πλαίσιο του γενικότερο γεωπολιτικού παιχνιδιού στην περιοχή. Το τουρκικό χρήμα από τις αρχές του 2000 άρχισε να ρέει άφθονο στα τζαμιά και στις τσέπες των ιμάμηδων.
Η σύγκρουση με τους Ουαχαβίτες επεκτείνεται, πέρα από τον έλεγχο των τζαμιών και των ιμάμηδων, και στην επιρροή στην διοίκηση και στον μηχανισμό της διοίκησης της Μουσουλμανικής Κοινότητας. Μπορεί η Τουρκία, όπως λένε οι ειδικοί περί τα θρησκευτικά στα Τίρανα, να έχει το πάνω χέρι, όπου όμως παίρνει υπό τον έλεγχό της ένα νόμιμο τέμενος, εγκεκριμένο δηλαδή από τη Μουσουλμανική Κοινότητα, οι Ουαχαβίτες ανοίγουν ένα παράνομο και βάζουν δικούς τους ιμάμηδες.
«Στην αρχή η σύγκρουση ήταν αθέατη, τώρα όμως διεξάγεται ανοιχτά μέσω του Διαδικτύου. Οι στρατολογίες μπορεί να γίνονται παντού, σε τζαμιά, σε γκρουπ και «γιάφκες», σε σπίτια, σε λαϊκές γειτονιές, σε απομονωμένα χωριά και φτωχά κοινωνικά στρώματα».
Ο Αριάν Ντιρμίσι παραδέχεται ότι «δεν ήμασταν προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε ένα τέτοιο φαινόμενο».

Η αλβανική πολιτική, πνευματική, θρησκευτική ελίτ (καλο)είδε το «τυρί», τα χρήματα δηλαδή που εισέρρεαν από τις χώρες του Κόλπου και την Τουρκία, αλλά δεν είδε την «φάκα», την επιχείρηση δηλαδή ριζοσπαστικοποίησης της κοσμικού μέχρι τότε Ισλάμ.
Τα «φίδια», ότι ο ισλαμικός εξτρεμισμός έχει αποκτήσει ισχυρές βάσεις στην Αλβανία, θα ζώσουν τις δυτικές μυστικές υπηρεσίες το 1998, όταν θα εξαρθρωθεί στα Τίρανα με τη βοήθεια της CIA ισλαμιστική οργάνωση η οποία εφοδίαζε με πλαστά έγγραφα και ωθούσε στην Ευρώπη τρομοκράτες της Αλ Κάιντα.
Θα συλληφθούν τότε επτά άτομα, εκ των οποίων πέντε Αιγύπτιοι που καταζητούνταν για συμμετοχή στη δολοφονία του Αντουάρ Σαντάτ. Οι αμερικανοί θα τους παραδώσουν στην Αίγυπτο όπου και θα εκτελεστούν.
Ως απάντηση, όπως ανέφερε σε προκήρυξή της στη Βρετανική εφημερίδα SUN, η Αλ Κάιντα θα ανατινάξει τις πρεσβείες των ΗΠΑ στην Κένυα και την Τανζανία με διακόσιους νεκρούς!
«Γνώμη μου είναι ότι αυτές οι ομάδες δεν θα βρουν ευρεία απήχηση στην αλβανική κοινωνία. Στόχος τους, πάντως, είναι γενικότερα να εισχωρήσουν στον πυρήνα του ήπιου αλβανικού Ισλάμ και βέβαια γενικότερα η δημιουργία χαλιφάτου στην Ευρώπη. Κατά την άποψή μου, ωστόσο, υπάρχουν δύο κίνδυνοι: σε βάθος χρόνου να δημιουργηθούν ισλαμιστικά κόμματα και να αλλοιωθεί το δημοκρατικό πολίτευμα και η ριζοσπαστικοποίηση του Ισλάμ να υπονομεύσει την αρμονική θρησκευτική συνύπαρξη με τα άλλα χριστιανικά δόγματα, ορθοδόξους, καθολικούς, Μπεταχτσήδες», τονίζει ο Αριάν Ντιρμίσι.
«Το τζαμί εκτρέφει τον εξτρεμισμό»

Ο Χατζή Μπαμπά Εντομόν Μπραχιτάι, είναι ο ηγέτης 0-κάτι σαν πατριάρχης- των Μπεταχτσήδωνμ, ενός σιιτικού μουσουλμανικού ρεύματος, ήπιου και ειρηνικού, μη καταπιεστικού, που όπως λέει, έχει 150.000.000 πιστούς σε όλο τον κόσμο, με την Αλβανία να αποτελεί τη δική τους Μέκκα. Διατηρούν άριστες σχέσεις με τους Ορθόδοξους χριστιανούς, «με τους οποίους συγγενεύουμε σε πολλά» και κατά τον «Οικουμενικό Αρχι-παππού των Μπεταχτσήδων» αποτελούν σήμερα το 30% του μουσουλμανικού στοιχείου στην Αλβανία.
Η επίσημη απογραφή πάντως, την οποία οι ίδιοι έχουν καταγγείλει, τους φέρνει σε ένα ποσοστό περίπου 12%.
«Δεν έχουμε καμία σχέση με εξτρεμισμούς εμείς», μας λέει στον μεγάλο τεκέ, στη συνοικία Αλί Ντέμι, όπου τον συναντήσαμε. «Η Αλβανία θα πάει στην Ευρώπη με τον Μπεχτασισμό και όχι με τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, Ο Τεκές είναι τόπος ειρήνης και ευλογίας, ενώ το τζαμί εκτρέφει τον εξτρεμισμό», τονίζει. «Μας ανησυχεί ο ριζοσπαστισμός στο Ισλάμ. Όσο γι αυτούς που πάνε να πολεμήσουν στο όνομα του Θεού, είναι εγκληματίες και πρέπει να δικαστούν, δεν έχει κανείς το δικαίωμα να αφαιρέσει τη ζωή κανενός και για κανένα λόγο, πολύ περισσότερο να το κάνει στο όνομα του Θεού», προσθέτει.
Αλβανοί «μαχητές του Θεού» στο Ιράκ
Προτού αναχωρήσει για τη Συρία για να πολεμήσει εναντίον του Άσαντ, ο Αλβανοκοσοβάρος Lavderim Muhaxheri, από το χωριό Κότσανεκ, έσχισε το αλβανικό διαβατήριο. Ήταν μία συμβολική κίνηση που έκανε ο φερόμενος ως αρχηγός όλων των Αλβανών τζιχαντιστών που μάχονται μέσα από εξτρεμιστικές ισλαμιστικές οργανώσεις. Ήθελε να δείξει ότι πλέον είναι «μαχητής του Θεού» και ουδεμία σημασία έχει γι αυτόν η εθνικότητά του. «Αυτό το κάνουν όλοι φεύγοντας για να πολεμήσουν, δεν τους ενδιαφέρει αν είναι Αλβανοί, Βρετανοί, Βόσνιοι, Αμερικανοί κ.λ.π.», λέει ο Αριάν Ντουρίτσι.
Αλβανοί πολεμούν τούτη την εποχή στη Συρία και στο Ιράκ, και από τη Βοσνία, το Κόσοβο, την ΠΓΔΜ, το Πρέσεβο. Σύμφωνα με στοιχεία των υπηρεσιών που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, διαθέτουν οργανωμένους πυρήνες στρατολόγησης και μέσω της Τουρκίας τους περνούν στη Συρία.
Στο Κόσοβο, μολονότι η αλβανική κοινή γνώμη διάκειται συντριπτικά υπέρ της Δύσης, πληροφορίες των Αρχών θέλουν δεκάδες Αλβανούς να έχουν στρατολογηθεί από ισλαμιστές με επίκεντρο δύο τζαμιά έξω από την Πρίστινα.
Στο Τέτοβο της ΠΓΔΜ, κατά τις πρόσφατες διαδηλώσεις Αλβανών εναντίον της καταδίκης κάποιων νεαρών ομοεθνών τους από σλαβομακεδονικό δικαστήριο για ένα έγκλημα του κοινού ποινικού δικαίου, ακούστηκαν συνθήματα υπέρ της Τζιχάντ και της δημιουργίας Χαλιφάτου στην Ευρώπη!

Η Βοσνία υπήρηε το πρώτο «θερμοκήπιο» ριζοσπαστικοποίησης του Ισλάμ. Με την έναρξη του πολέμου με τους Σέρβους το 1992, κατέφθασαν εμπειροπόλεμοι μουτζαχεντίν από το Αφγανιστάν, σκληροπυρηνικοί ισλαμιστές κληρικοί από τις αραβικές χώρες για να «εμψυχώσουν» τους ομόθρησκούς τους και ταυτόχρονα να διδάξουν στους Βόσνιους μουσουλμάνους το Κοράνι, όπως εκείνοι το ερμήνευαν. Εισέβαλε στην εμπόλεμη χώρα «ιερό» χρήμα και όπλα για τη σύγκρουση με τους «απίστους».
«Σε πολλά τζαμιά της Βοσνίας διαδίδεται υπό την ένοχη σιωπή της Μουσουλμανικής Κοινότητας και των πολιτικών κομμάτων, το ριζοσπαστικό Ισλάμ και οι Βόσνιοι καλούνται να πάνε σε πόλεμο», λέει ο ειδικός σε θέματα τρομοκρατίας Βόσνιος μουσουλμάνος, Dzevad Gallajesevic. «Όλοι αυτοί που θέλουν να πάνε στον πόλεμο στη Συρία, μεταβαίνουν πρώτα τη Βιέννη και από εκεί τους μεταφέρουν αεροπορικώς στην Κωνσταντινούπολη και στα Άδανα, μία πόλη κοντά στη Συρία. Οι Τούρκοι έχουν αναπτύξει ένα καλό σύστημα διακίνησης τζιχαντιστών στη Συρία», προσθέτει.
Οι πληροφορίες των αρχών αναφέρουν ανησυχητική αύξηση των Αλβανών ισλαμιστών στα Βαλκάνια που στρατεύονται στην «Τζιχάντ» και ψάχνουν την ευκαιρία να φτάσουν στη Συρία και στο Ιράκ. Στη Βοσνία, μάλιστα, δύο 16χρονες μουσουλμάνες, η Σαμπίνε Σελίμοβιτς και η Σάμρε Κεσίνοβιτς, αποφάσισαν να ενταχθούν στη «Τζιχάντ». Φεύγοντας άφησαν ένα γράμμα στους γονείς τους ότι αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον «σωστό δρόμο» και εξαφανίστηκαν.

Η στρατολόγηση φανατικών τζιχαντιστών έχει θέσει τις δυτικές μυστικές υπηρεσίες και τους ειδικούς σε θέματα ισλαμικής τρομοκρατίας σε συναγερμό. Εκφράζονται φόβοι ότι η ριζοσπαστικοποίηση του διαχεόμενου σε όλες τις χώρες μουσουλμανικού στοιχείου, αλλά και η ραγδαία διείσδυση του εξτρεμιστικού Ισλάμ, μπορεί να προκαλέσει αντισυσπειρώσεις στον κόσμο των Ορθόδοξων και Καθολικών χριστιανών.
Στην τελευταία έκθεση του Γ.Γ. του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν, για το Κόσοβο, σημειώνεται ότι «αποτελεί πηγή ανησυχίας ότι μέχρι τώρα οκτώ Αλβανοί από το Κόσοβο έχουν σκοτωθεί στη Συρία και στο Ιράκ», ενώ ο πρέσβης των ΗΠΑ στα Τίρανα, Αλεξάντερ Αρβίζου, χαρακτήρισε «ανησυχητικό πρόβλημα» την παρουσία Αλβανών πολεμιστών στα μέτωπα της Μέσης Ανατολής.
Πηγή εφημ. «Καθημερινή»
kostasxan.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.