Μετά τον θάνατο της Ολυμπιάδας, το 316/5 π.Χ., η Μακεδονία ήταν κάτω από τον απόλυτο έλεγχο του Κάσσανδρου. Γνωρίζουμε ό,τι ο Κάσσανδρος αντιπαθούσε τον Αλέξανδρο και είχε λόγους να μισεί προσωπικά την Ολυμπιάδα.
Συγκεκριμένα:
(α) Η Ολυμπιάδα είχε διατάξει την δολοφονία του ενός αδερφού του Κάσσανδρου,
(β) Με δική της διαταγή καταστράφηκε και ο τάφος του άλλου αδερφού του Κάσσανδρου, Ιόλαου.
Για τους αρχαίους Έλληνες, η καταστροφή του τάφου ενός νεκρού, (όπως και η άρνηση να θαφτεί ένας νεκρός), αποτελούσε για τον νεκρό μια ατιμωτική πράξη. Ήταν όμως και άκρως προσβλητική για την ίδια την οικογένεια του και την φήμη της.
Οπότε οι εχθρικές ενέργειες της Ολυμπιάδος προς τον Κάσσανδρο, δεν περιοριζόταν μόνο σε προσωπικό επίπεδο, αλλά ήταν παράλληλα προσβολή για τον οίκο του.
- Η Ολυμπιάδα είχε διατάξει την δολοφονία ενός βασιλιά (Φίλιππος Αριδαίος) και της γυναίκας του (Ανταίας Ευρυδίκης), οπότε σύμφωνα με τους Μακεδονικούς νόμους είχε διαπράξει εσχάτη προδοσία.
Γι’ αυτό άλλωστε ο Κάσσανδρος διέταξε την δολοφονία της Ολυμπιάδος (Παυσ. 9.7.2; Διοδ. 19.51.3-5), αφού πρώτα πήρε την συγκατάθεση των Μακεδόνων (Διοδ. 19.51.1). Η Ολυμπιάδα τελικά φέρεται να δολοφονήθηκε από συγγενείς των θυμάτων της.
Από τις γραμματειακές πηγές γνωρίζουμε επίσης ότι ο Κάσσανδρος κήδεψε με βασιλικές τιμές τον Φίλιππο Αρριδαίο και την Ανταία Ευρυδίκη, όπως και την μητέρας της, Κυνάνη (Διόδ. 19.52.5).
Αντίθετα μετά την δολοφονία της μητέρας του Μ. Αλεξάνδρου και προφανώς για λόγους εκδίκησης, άφησε το πτώμα της Ολυμπιάδας άταφο (Διοδ. 17.118.2)
Η εικασία ό,τι ο Κάσσανδρος θα έφτιαχνε ένα τόσο μεγαλειώδες και μοναδικό ταφικό μνημείο για να “τιμήσει” την γυναίκα που μισούσε προσωπικά και είχε προσβάλει τον οίκο του, είναι εξωπραγματική.
Η Ολυμπιάδα φέρεται να τάφηκε αργότερα από Ηπειρώτες συγγενείς της και ο τάφος της να βρίσκεται στην Πύδνα.
(http://www.ascsa.edu.gr/pdf/uploads/hesperia/146994.pdf)
Περισσότερα για την ζωή της Ολυμπιάδας εδώ:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202612019408247&set=a.2103048982377.2099970.1430053168&type=1&theater
Υποστηρικτές της θεωρίας πως η μητέρα του Μ. Αλεξάνδρου είναι η ένοικος του ταφικού μνημείου, όπως ο Βρετανός ερευνητής Andrew Chugg, προβάλουν και τον ακόλουθο ισχυρισμό:
“Oι οκτάφυλλοι ρόδακες που βρέθηκαν μαρτυρούν ότι ο τάφος της Αμφίπολης είναι σίγουρα βασιλικός“
Ο παραπάνω ισχυρισμός προφανώς και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οι οκτάφυλλοι ρόδακες βρίσκονται σχεδόν παντού σαν διακοσμητικό στοιχείο. Και σίγουρα η ύπαρξη τους σε ταφικό μνημείο, δεν σημαίνει και ύπαρξη βασιλικού τάφου.
Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε και οι ίδιοι, όταν επισκεφτείτε Αρχαιολογικά Μουσεία της χώρας.
Παραθέτω δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης με οκτάφυλλους ρόδακες που ανακαλύφθηκαν σε τάφους “απλών” ανθρώπων στην περιοχή της Μακεδονίας.
History-Of-Macedonia.com
/history-of-macedonia.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.