Σελίδες

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΒΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ


ο "καλλιτέχνης" και το επαναστατικό του έργο που όμως παραπέμπει στον 19ο αι

ο “καλλιτέχνης” και το έργο του
Πορφύρης Δ Σταφυλά Π
Η αποχριστιανοποίηση της δύσης και η αποιεροποίηση των συμβόλων της επανέρχεται μέσα από περιοδικές εκθέσεις εικαστικού περιεχομένου.
Σε έκθεση στο μουσείο Fesch ένα έργο καλλιτεχνικής φωτογραφίας του αμερικανού καλλιτέχνη Andres Serrano εμφανίζει τον Χριστό σε ένα λουτρό αίματος και ούρων και προκαλεί αντιδράσεις και διαμαρτυρίες στην Κορσική και στη Γαλλία.Το μήνυμα του με θεολογικούς όρους αλλά και ανάγνωση σύγχρονης εγκληματολογίας και κοινωνιολογικών αναφορών είναι τουλάχιστον σατανιστικό. Paul Aries (εγκληματολόγος,κοινωνιολόγος) :« Αυτός ο σατανισμός τελετουργείται τον 17ο αι.Αυτοί οι νέοι σατανιστές ανατρέπουν τα τελετουργικά και χριστιανικά σύμβολα.Βεβηλώνουν το ιερό και ιεροποιούν το βέβηλο,την αγία κοινωνία την αναμειγνύουν με ούρα και σπέρμα κ.α »
Ο ιστορικός και θεολόγος François Boespflug σε συνέντευξή του στη Le Figaro καλεί το κοινό να την αποστραφεί ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός.

ο βέλγος εικαστικός με το "πρωτοπόρο" έργο τουο βέλγος εικαστικός με το “πρωτοπόρο” έργο του
Ο François Boespflug καθηγητής θρησκειολογίας στο Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου και συγγραφέας πολλών συναφών έργων είναι ειδικός σε αναπαραστάσεις του θείου στην τέχνη.Αναφέρεται στο επεισόδιο του Piss Christ στο Ajaccio και επανέρχεται σε επίμαχες αναπαραστάσεις του Εσταυρωμένου από καλλιτέχνες για περισσότερο από έναν αιώνα.
LE FIGARO. – Τι σας εμπνέει η διαδήλωση χθες στο Ajaccio που είχε ως αίτημα την απόσυρση του Piss Christ του Andres Serrano ;
François BOESPFLUG. – Ως χριστιανός θεολόγος και ιστορικός της τέχνης θεωρώ ότι το έργο του Andres Serrano: Piss Christ, παρά την δημοσιότητα δεν παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον. Οι Κορσικανοί σύμφωνα με άλλους είναι τα θύματα μιας πρόκλησης που προφανέστατα λειτούργησε. Αλλά δεν οφείλαμε να δώσουμε αξία σε κάτι άνευ σημασίας.Αυτό το έργο πάνω σε τι μπορεί να σε κάνει να σκεφτείς ;O Piss Christ με αφήνει παντελώς αδιάφορο και καλώ τους πιστούς όλων των θρησκευμάτων σε ανάλογη περίπτωση να γυρίσουν την πλάτη.
η αφίσα στην έκθεση στο Τορίνοη αφίσα στην έκθεση στο Τορίνο
-Ως ιστορικός ποιά είναι τα συναισθήματά σας σχετικά με το έργο ;
-Δεν υπάρχει καμιά αναζήτηση ούτε αυθεντικότητα σε αυτό το έργο,εκτός από το υγρό που προσδιορίζεται στον τίτλο του και την συσχέτισή του μ΄ένα φθινιάρικο εσατυρωμένο.Συμπεριλαμβάνεται σε μια ατέλειωτη σειρά από απεικονίσεις σταυρώσεων που πραγματεύονται το θέμα με λιγότερη ή περισσότερη αυθάδεια και ταλέντο. Για πρώτη φορά το 1878 ο Βέλγος εικαστικός Félicien Rops τόλμησε να παραβιάσει το κοινωνικό συμβόλαιο μη επίθεσης για τα υψηλά σύμβολα της επικρατούσας θρησκείας. «Σύντομα επιτίθεται στην εικόνα του Χριστού στον Σταυρό και τον αντικαθιστά με μια ελκυστική γυναίκα στο έργο του οι πειρασμοί του Μεγάλου Αντωνίου. Το παραδέχομαι προκαλεί αλλά παράλληλα υπάρχει και θράσος με δόλο.Μ΄αυτόν τον καλλιτέχνη εγκαινιάζεται μια μακρά περίοδος εμπαιγμού του εσταυρωμένου…….
Στο Τορίνο σε αφίσα περιοδικής διεθνούς έκθεσης από τις 8.9.14 έως 17.09.14 που διοργανώνει η οργάνωση LGBTE « Lesbian, Gay, Bisexual και Transgender» το θέμα είναι επίσης χριστοφοβικό και ρατσιστικό.Μια λεσβία πατάει μια εικόνα.Ο εγκληματολόγος Paul Aries αναφέρει ότι οι νεοσατανιστές μεταξύ άλλων πρακτικών που ακολουθούν « κάνουν κι ένα τατουάζ του σταυρού στο πέλμα. »(christianophobie)
dimpenews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.