Και ενώ οι μαζικοί αποκεφαλισμοί σε Συρία, Ιράκ και Λίβανο εξαπλώνονται τώρα και στα Βαλκάνια όπως καταγγέλει ο δημοσιογράφος Visar Duriqi στο Κόσοβο, υφίστανται και χώρες που εφαρμόζουν επισήμως αυτήν την βάρβαρη τακτική παραμένοντας στο διεθνές απυρόβλητο.
Δ Πορφύρης/Π Σταφυλά
Υπάρχουν οι λεγόμενοι “νόμιμοι” και “παράνομοι” αποκεφαλισμοί ; Σε συνέντευξή του στη figaro τέλη Αυγούστου ο καθηγητής Ισλαμολογίας και Αραβικής Σκέψης στο Πανεπιστήμιο της Τουλούζης ΙΙ, Mathieu Guidère τοποθετείται πάνω στη γενίκευση αυτής της βάρβαρης πρακτικής.
Στις 18 Αυγούστου στη Σαουδική Αραβία στην πόλη Najrane αποκεφαλίστηκαν για διακίνηση ναρκωτικών 4 υπήκοοί της. Με αυτές τις εκτελέσεις ανέρχονται σε 32 από τις αρχές του 2014 τα άτομα που αποκεφαλίστηκαν από το σαουδαραβικό καθεστώς (AFP) .
Προσοχή ακολουθούν σκληρές εικόνες
Χομς Συρία
Ερωτώμενος ο καθηγητής αν αυτοί οι αποκεφαλισμοί υπαγορεύονται από τη Σαρία, απαντάει ότι Σαρία είναι ένα νομικό συμπίλημα με 2 πρωταρχικές πηγές: το Κοράνι και τις Χαντίθ (παραδόσεις που αναφέρονται στον Μωάμεθ). Όπως είναι αναμενόμενο την εποχή εκείνη που γράφτηκε η Σαρία, δεν υπήρχε καμιά σχετική πρόβλεψη για διακίνηση ναρκωτικών. Και όμως, η Σαουδική Αραβία, εφαρμόζει μια σαριακή νομοθεσία και νομολογία την λεγόμενη “qiyâs” που έχει μια μεταρρυθμιστική συλλογιστική για διάφορα είδη αδικημάτων .
Χομς Συρία
Την θανατική ποινή την αποκαλούν “hudûd Allah” που σημαίνει “όρια καθορισμένα από το Θεό ” καθώς αυτά είναι προκαθορισμένα από τους θεολόγους που νομοκατασκεύασαν την Σαρία . Εξ’ ορισμού, η ανθρώπινη ερμηνεία προσλαμβάνεται ως θεία επιταγή. Η Σαρία είναι το σύνολο κανόνων που διαμορφώθηκαν από διάφορες θεολογικές ερμηνείες στο πέρασμα του χρόνου.
Υπάρχουν 4 νομολογικές σχολές στον σουνιτισμό και 3 στον σιιτισμό. Αυτή που κυριαρχεί στην Σαουδική Αραβία προέρχεται από την σχολή που αποκαλείται “χανμπαλιτική” από τον θεμελιωτή της τον ιμάμη Ahmed ibn Hanbal (780-855) όπου ενυπάρχουν έντονες σαλαφιστικές επιρροές του θεολόγου του Ibn Taymiyya (1263-1328) και του μεταρρυθμιστή Ibn Abd Al-Wahhab (1703-1792) εξ’ου και το σεκταριστικό ρεύμα του “γουαχαμπισμού” στο οποίο ανήκει το “Ισλαμικό Κράτος” η “Αλ Κάιντα” και οι παραφυάδες της “αλ Νούσρα”,”Μπόκο Χαράμ” κ. ά.Όλα αυτά, τονίζει ο ισλαμολόγος, δεν έχουν καμιά σχέση με την εποχή και τις διαχρονικές αξίες του Διαφωτισμού και βέβαια πολλά μέρη της σαρία παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Τον Ιούνιο ο πρωθυπουργός του Ιράκ κατηγόρησε την μοναρχία του κόλπου ότι ευθύνεται «για οικονομική υποστήριξη του Ισλαμικού Κράτους ”ανάλογη κατηγορία προσάπτει στην ίδια χώρα και η κυβέρνηση της Συρίας. “Χάρη στα πετροδολάρια και την υπερδραστηριότητα των “αγίων” τόπων του Ισλάμ, Μέκκα και Μεδίνα, η Σαουδική Αραβία κατόρθωσε να εξαπλώσει και να προωθήσει την δική της εκδοχή του Iσλάμ, την πιο αυστηρή, και μαχητική γουαχαμπίτικης και σαλαφιστικής έμπνευσης, μ΄ ένα ευρύ δίκτυο αποστολών και αγαθοεργίας”.Στην αρχή του 20ου αι. αυτό το κίνημα ήταν μειονοτικό εντός του Ισλαμικού Κόσμου, συνεχίζει ο καθηγητής. “Αυτή η ισλαμική εκδοχή γέννησε τον διεθνή τζιχαντισμό αρχικά με τον πόλεμο κατά των Σοβιετικών στο Αφγανιστάν την δεκαετία του 1990″.
dimpenews.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.