Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

O ΠΛΟΥΤΟΣ 200.000 ΚΡΟΙΣΩΝ ΕΊΝΑΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΟΣ ΑΠΌ ΤΑ ΧΡΕΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΚΑΙ ΙΣΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΕΠ


Στον Φάνια
Πορφύρης Δ Σταφυλά Π
Μια νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι οι σούπερ πλούσιοι συγκεντρώνουν όλο και περισσότερο πλούτο στα χέρια τους. Παρά την κρίση οι υπερπλούσιοι γίνονται περισσότεροι και πλουσιότεροι ο αριθμός τους συνεxίζει να αυξάνει και η περιουσία τους διογκώνεται. Η μελέτη του WealthX και της τράπεζας UBS καταγράφει τους υπερπλούσιους που συγκέντρωσαν πάνω από 30 εκατομύρια δολάρια έκαστος. Αυτοί είναι 211.000 δηλ 6 % περισσότεροι φέτος.Ενώ η ατομική τους περιουσία αυξήθηκε κατά 7 %.
Οπότε αυτοί και μόνο αυτοί καμιά διακοσαριά χιλιάδες άνθρωποι κατέχουν το 13 % του παγκόσμιου πλούτου.Παράλληλα παρατηρείται μια μεγαλύτερη κατανομή των υπερπλουσίων σε περισσότερες χώρες αν και οι ΗΠΑ εξακολουθούν να διαθέτουν τους περισσότερους από αυτούς.
Ακολουθεί η Ευρώπη και η Αφρική. Η Αφρικανική ήπειρος είναι στην τελευταία θέση με 3005 πλούσιους αλλά και σε αυτήν παρατηρείται πολλαπλασιασμός αυτών των ατόμων ελίτ σε ποσοστό 8,3 %.
Ο πλούτος που κατέχουν αυτοί οι υπερέχοντες και κατέχοντες προσμετράται στα 30.000 δις δολάρια που ισοδυναμεί με το μισό ΑΕΠ της Ευρώπης και της Αμερικής σχεδόν το μισό του παγκόσμιου ΑΕΠ.Είναι το τριπλάσιο όλων των χρεών των ευρωπαικών χωρών. Η αύξηση αυτού του κεφαλαίου πρωταρχικά έγινε στις οικονομικές αγορές σαν να μην υπήρξε ποτέ κρίση.( 22.11.14 humanite.fr AFP).
Ένας γνωστός κοινωνιολόγος χαρακτηρίζοντας την μετάβαση των κοινωνιών είχε δώσει το εξής τρίπτυχο :περάσαμε από το  « είναι » στο « φαίνεσθαι » και από το « φαίνεσθαι » στο « έχειν ».Με αυτό το σχήμα υποδηλώνει την αυτοκρατορία του υλισμού.
Μεγάλα τμήματα της κοινωνίας μας από θρησκευτικό αναλφαβητισμό παραμένουν εγκλωβισμένα σε παραδοσιακές συνταγές πολιτικάντικου συντηριτισμού που διαιωνίζουν ένα οικονομικό μοντέλο που υπηρετεί την κοινωνική αδικία.Για τους ίδιους λόγους οι προοδευτικές λεγόμενες δυνάμεις εξοβελίζουν τον χριστιανισμό κοιτίδα τους στο πυρ το εξώτερον ενώ ο προμαρξιστής φιλόσοφος και οικονομολόγος Claude-Henri de Rouvroy κόμης του Saint-Simon στο έργο του le Nouveau christianisme εκθειάζει τους πατέρες της εκκλησίας και τον κοινωνιστικό ευαγγελικό λόγο απ΄τον οποίο εμπνέεται για να μιλήσει για ένα νέο οικονομικοκοινωνικό σύστημα .
  Ο χριστιανός δεν μπορεί να υπηρετεί τον καπιταλισμό
  • γιατί το κοινωνικό μοντέλο του χριστιανισμού είναι η κοινοκτημοσύνη.Κηρύσει το τέλος της ατομοκής ιδιοκτησίας πολύ πιο πριν από τον Προυντόν.
  • Γιατί το ευαγγέλιο της κρίσης είναι το κοινωνικό συμβόλαιο του χριστιανισμού “μέ εἴδατε πεινασμένο καί μέ θρέψατε, γυμνό καί μέ ντύσατε, ἄρρωστο καί φυλακισμένο καί μέ ἐπισκεφθήκατε, διότι ὅ,τι κάνατε στόν κάθε φτωχό, πεινασμένο, ὀρφανό, ἄρρωστο, εἶναι σάν νά τό κάνατε σέ μένα”
  • Γιατί ο έχων τους δύο χιτώνες οφείλει να δώσει τον έναν και αυτός που δεν έχει δύο να μοιράσει τον έναν στα δυο όπως έκανε ο άγιος Μαρτίνος της Τουρ του 4ου.αι για να σκεπάσει έναν επαίτη που απεικονίζει ο Θεοτοκόπουλος σε έργο του.
  • Γιατί ο πλούσιος είναι αδύνατο να περάσει στην βασιλεία των ουρανών όσο απίθανο είναι να περάσει το καραβόσχοινο από την βελόνα.
  • Γιατί στις πράξεις των αποστόλων καταδικάζεται με θάνατο εξ άνωθεν μετά την επίπληξη Πέτρου ο Ανανίας και η γυναίκα του Σαπφείρα που αν και εκποίησαν την περιουσία τους για να την ρευστοποιήσουν και πήγαν να καταθέσουν τα χρήματα στο δημόσιο κοινό ταμείο δεν προσκόμισαν παρά τα μισά έχοντας υπεξαιρέσει τα υπόλοιπα .
  • Γιατί η άκαρπη συκιά του ευαγγελίου που καταράστηκε ο Χριστός όταν πείνασε συμβολίζει στην επικαιροποίηση της ερμηνείας της το καπιταλιστικό σύστημα που δεν δίνει στον πεινασμένο που δεν εξοικονομεί με κράτος πρόνοιας και κοινωνικό κράτος για τον άπορο τον άνεργο τον φτωχό που δεν εξασφαλίζει τον ασθενή τις ευπαθείς κοινωνικέ ς ομάδες.
  • Γιατί ελέγχει με τον τρόπο του το διεφθαρμένο τελώνη φοροεισπράκτορα τον Ζακχαίο που ομολογεί με την μεταστροφή συνειδητοποίηση ότι θα επιστρέψει πίσω τα κλεμμένα και θα αποδώσει εις πολλαπλούν όσα αδίκως στέρησε από άλλους.
  • Γιατί η οριζόντια διάσταση του σταυρού είναι η κοινωνική διάσταση του Χριστιανισμού αντίθετα με την κατακόρυφη κεραία του που συμβολίζει την πνευματική σχέση ανθρώπου Θεού.Η οριζόντια σηματοδοτεί τη σχέση του ενός προς τον άλλον.Το αγαπήσεις τον πλησίον σου ως εαυτόν.
  • Γιατί ο Χριστός νοιάστηκε τους πεινασμένους και χόρτασε χιλιάδες πολλαπλασιάζοντας άρτους και ιχθείς.
(Και επειδή κάποιοι και μόνο γι αυτό θεωρούν ότι ο χριστιανισμός πέθανε:)
  • Γιατί ο Τσάβες ήταν παιδί της θεολογίας της απελευθέρωσης και γιατί οι σαντινίστας στη Νικαράγουα είχαν δώσει υπουργεία σε κληρικούς. Γιατί το φαινόμενο Λούλα στη Βραζιλία έχει τις ρίζες του στην ίδια τάση αφού του πέθανε αδέρφι από την πείνα και ομολογεί ότι προσεύχεται κατά την ώρα του φαγητού.Γιατί στην Κολομβία επί Κάμιλλο Τόρρες ξεκίνησε ένα ρεύμα που οικοδόμησε την εναλλακτική προσέγγιση των λατινοαμερικανών.Kαι γιατί η παντιέρα και η καρδιά των αγωνιζομένων για την ύπαρξη της Λαικής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ έχει τον Χριστό.Είναι η πρώτη Λαική Δημοκρατία που οικοδομείται στο όνομα του Χριστού.Οι Γάλλοι βαπτίζονται ορθόδοξοι οι λατινοαμερικάνοι που συμμετέχουν έχουν βαθιά πίστη ,όσοι μέχρι τώρα ήταν αβάπτιστοι βαπτίζονται μια κοσμογονία σύνθεσης επιτελείται ένα νέο μοντέλο θεώρησης διαμορφώνεται.Είναι ένα εργαστήρι όπου οι ιδέες εξελίσονται, οι πριν απομακρυσμένοι τώρα  συμπίπτουν.
Χριστιανισμός χωρίς κοινωνική έγνοια κι αγωνία είναι ψυχρός ατομικισμός.Αφού στο αυθεντικό του πλαίσιο προτάσει συνέχεια τον άλλον « τα του ετέρου » αλλά και κοινωνισμός κοινωνική δικαιοσύνη χωρίς τον Χριστό που μοιράζει τον άρτο και μοιράζεται ως άρτος μελιζόμενος αυτοπροσφερόμενος θυσιασθείς και πάλι δεν γίνεται καταλήγει σε ουτοπία. Ο Χρiστός θα μας μάθει να μοιράζουμε και να μοιραζόμαστε στον κοινωνικό Μυστικό Δείπνο για να περάσουμε και πάλι από το έχειν στο είναι στην ουσία των πραγμάτων για να ξεφύγουμε από την « προτεσταντική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού » και να πάψουμε ως προτεσταντίζοντες να ψευδορθοδοξοφρονούμεν.Χριστός χωρίς κοινωνική αγάπη ως μη Χριστός.
dimpenews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.