Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΝΕΑΡΗΣ ΓΕΖΙΝΤΙ ΣΚΛΑΒΑΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ «ΤΗΝ 6η ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΒΙΑΣΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ


 
Ένα ρεπορτάζ των Christophe Lamfalussy και Johanna de Tessières ειδικών απεσταλμένων στο Dohuk.Ποτέ η Basima (*) δεν διηγήθηκε αυτό που έζησε τέλη Αυγούστου αρχές Σεπτεμβρίου στα χέρια των μαχητών της Daech. Ούτε στην αδερφή της ούτε ακόμη και στον αδερφός της.Αλλά το κουράγιο της νεαρής yézidie βλέποντας ότι λαός της για μια ακόμη φορά διώκεται μεγαλώνει.Αυτή δέχθηκε επομένως να μιλήσει χωρίς δισταγμό και να καταθέσει την μαρτυρία της στην εφημερίδα «La Libre Belgique».

Βρίσκεται τώρα στο στρατόπεδο προσφύγων της Rwanga, στο δρόμο για Dohuk, όπου φιλοξενούνται οι πρόσφυγες σε 3000 κοντέινερ. Ήταν αρραβωνιασμένη με το γιο του προέδρου της ημιαυτόνομης κουρδικής περιοχής του Ιράκ  Massoud Barzani.Η 20χρονη Basima κατάγεται από το χωριό Kojo, στο βόρειο Ιράκ (1750 κάτοικοι). Ανάμεσα στις 3 και 15 Αυγούστου οι μαχητές της Daech με επικεφαλής κάποιον  Abou Hamza αποπειράθηκαν να προσηλυτίσουν τους χωριάτες στο ισλάμ.Τους έφεραν έναν mollah.Οι yézidis αρνήθηκαν.Οι άνδρες εκτελέστηκαν κατά παρτίδες ανά 20.Τις γυναίκες τις χώρισαν σε 3 ομάδες: ηλικιωμένες,γυναίκες με παιδιά ή έγκυες και κοπέλες.Ένας άνδρς της Daech, ένας τουρκμένος (μειονότητα στη Συρία κάτω από 1% στην οποία ανήκει ο νεός πρόεδρος στης συριακής αντιπολίτευσης εκλεκτής στη Δύση) επιτηρεί τις κοπέλες πάνω στην καρότσα. «Μας άγγιζε » λέει. «Μου είχε αρπάξει το αριστερό στήθος.Ούρλιαζα. Ο οδηγός σταμάτησε.Ρώτησε τι συμβαίνει.όλες οι κοπέλες κραύγαζαν.Δεν μπορούσα να αναπνεύσω. Μου ζήτησε να  καθήσω απέναντί του και να τον κοιτάω στα μάτια μέχρι τη Μοσούλη. «
Όπως πολλές άλλες κοπέλες έτσι κι αυτή βρέθηκε σε ένα σπίτι όπου οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους παρήλαυναν κατά ομάδες στην αναζήτηση νεαρής σάρκας. Όφειλε να κάνει ότι δεν ακούει στις βρισιές και στις προστυχιές.Η Daech πρόσφερε ένα τσάι σε 3 κορίτια.Αυτές πεινούσαν.
«Εκείνο το βράδυ «, συνεχίζει «έφθαναν κατά κύματα οι τζιχαντιστές.Ήμουνα καθισμένη με το κεφάλι ανάμεσα στα γόνατα.Ένας άνδρας πολύ χονδρός ήρθε και στάθηκε απέναντί μου. Είπε: αυτή που είναι στα ροζ είναι δικιά μου!Θεώρησα ότι με κοίταζε. Ο τουρκμένος αναστατώθηκε με ήθελε γι αυτόν.Ήρθαν στα χέρια. Μέσα στο πλήθος έπιασα από τα πόδια κάποιον και ικέτευσα να με σώσει.Μου είπε:εντάξει.Χωρίς να το γνωρίζει η Basima είχε πέσει πάνω σε κάποιον Salman έναν από τα ηγετικά στελέχη της οργάνωσης ε΄ναν 28χρονο που είχε υψηλά πόστα στην Daech.Ήταν ο επονομαζόμενος θείος.
Ο Salman την οδηγεί σπίτι του και κάνει μια ένεση με ναρκωτική ουσία στο χέρι του.Κοιμάται κάποια λεπτά. Όταν ξυπνάει  της δίνει σαμπουάν για να πλυθεί,και μια ταμπλέτα αντισυλληπτικά υπόσχεται ότι θα επανέλθει τα μεσάνυχτα. «Κοιμήθηκε δίπλα μου χωρίς να με αγγίξει «. Την δεύτερη νύχτα γίνεται πιο βίαιος. Γδύθηκε και επειδή αρνήθηκε να κοιμηθεί μαζί του την υποχρεώνει να μείνει γυμνή όλη τη νύχτα.Τις 5 ακόλουθες νύχτες την βίασε επανειλλημμένα….λέει και άλλες διαστροφικές λεπτομέρειες….
Την 6η νύχτα βιάστηκε από όλους τους φύλακες.Ο Salman είπε: «αυτή είναι δικιά σας τώρα.»
Την Basima την πουλήσανε σε έναν άλλον μαχητή του τζιχάντ ο οποίος με τη σειρά του απείλησε να την πουλήσει στο σκλαβοπάζαρο των γυναικών στη Μοσούλη. «Βγήκα στο δρόμο «, κραύγαζα είδα ένα παλιό σπίτι.Τους ικέτευσα να με σώσουν. Με δέχθηκαν.»Η νέα χρωστάει τη ζωή της σε μια οικογένεια σουνιτών του Ιράκ. Της έβγαλαν πλαστή ταυτότητα ως μουσουλμάνα του Kirkouk. Έτσι μπόρεσε να περάσει τη ψευδοσυνοριακή γραμμή Daech και ιρακινού Κουρδιστάν και να γλιτώσει το Σεπτέμβρη.
(*) Basima είναι ένα ψευδώνυμο που δόθηκε στην κοπέλα για λόγους ασφαλείας. (lalibre 23/2/15)
dimpenews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.