O Ενβέρ Χότζα: Βόρειος Ήπειρος;
Αυτοί οι έλληνες δεν ντρέπονται.
Μην το ξεχάσετε ποτέ πως η πιο άγρια δικτατορία, όπως ήταν αυτή στην Αλβανία, γεννήθηκε σε δύσκολους καιρούς σε καιρούς αλλαγής, ανάγκης σωτήρων. Όλοι τους χάρισαν την εξουσία με ελπίδες και απόλυτη εμπιστοσύνη. Αυτοί έκαναν τα πάντα για να κρατήσουν την εξουσία και όταν έβλεπαν πως τα πράγματα χαλάρωναν έσφιγγαν τον κόσμο από το λαιμό και για να τους κρατήσουν υπό έλεγχο δημιούργησαν εξωτερικούς και εσωτερικούς εχθρούς. Μήπως σας θυμίζει κάτι;
Να προσέχετε « συντρόφια» να μάθετε από την ιστορία ………… Σωτήρας είναι μόνο ο Θεός ο άνθρωπος είναι κτήνος χωρίς Θεό ότι και να κάνει και να πει και όπως τα συντρόφια στην Αλβανία κάποια στιγμή θα εκδηλωθούν με άγνωστες επιπτώσεις και συνέπειες.
Τίρανα- Πως άραγε ακουγόταν ό όρος Β Ήπειρος ανάμεσα στους κομμουνιστές και πως προσπαθούσε η Ελλάδα να δημιουργήσει προηγούμενο το 1983 μέσω μιας επιστολής που εστάλει στην Αλβανική Κυβέρνηση της εποχής.
Αυτό το έγγραφο που ξεκινάμε να δημοσιεύουμε σήμερα για τους αναγνώστες μας είναι αποκομμένο από τα πρακτικά του συνεδρίου της γραμματείας της Κεντρικής Διοίκησης στις 16 Δεκεμβρίου 1983.
Μεταξύ πολλών υποθέσεων κυρίως για την οικονομία της χώρας και της διεθνής πολιτικής, οι παρευρισκόμενοι στο συνέδριο, Ενβέρ Χότζα, Ραμίζ Αλία, Λένκα Τσούκο και Βαγγέλη Τσεράβα έχουν συζητήσει για μια σειρά από ιστορικές διπλωματικές υποθέσεις. Ξεκινώντας από μια επιστολή της Αθήνας για την ταυτοποίηση ενός ατόμου στην Χιμάρα, ξεκινάνε οι συζητήσεις για τις δύσκολες σχέσεις με τους έλληνες.
Ο Ενβέρ Χότζα μάλιστα προέβηκε σε δηλώσεις όπως «ξετσίπωτοι» και σύμφωνα με αυτόν πίσω από το γεγονός αυτό κρυβόταν η ορθόδοξη ελληνική εκκλησία. Οι γραμματείς της κεντρικής επιτροπής, συζητούν πιο πέρα για την δίκαιη στάση που κράτησε το κράτος που διοικείται από αυτούς, στο πόλεμο εναντίων της θρησκείας, και πως στο σοσιαλιστικό κράτος αντιμετωπίζονται οι πρώην μουσουλμάνοι και πρώην καθολικοί.
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Σήμερα η χτες, ο σύντροφε Ενβερ η Ελληνική Πρεσβεία έχει αποστείλει μια επιστολή στο Υπουργείο μας των Εξωτερικών Υποθέσεων, μια επιστολή από την Αθήνα μέσω της οποίας ζητούσαν μερικές πληροφορίες, ένα είδος ειδοποίησης για ένα άτομο από την Χιμάρα, «περιοχή Β Ηπείρου».
Σύντροφος Ενβέρ Χότζα: Ου!!!
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Οι σύντροφοι του Υπουργείου καλά τους έκαναν. Επιστρέψανε αμέσως πίσω το έγγραφο χωρίς να απαντήσουν, και σημειώνοντας πως τέτοια ονομασία δεν υπάρχει στην Λαϊκή Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Αλβανίας.
Σύντροφος Ε Χότζα: Εντάξει. Είναι εντελώς ξετσίπωτοι αυτοί οι έλληνες.
Σύντροφος Ρ. Αλία: Από τι φαίνεται αυτοί θέλουν να δημιουργήσουν προηγούμενο, σκεπτόμενοι πως αν περάσει μια φορά το ποντίκι στο μούσι έπειτα το κάνει δρόμο.
Σύντροφος Ε Χότζα: Και μετά «γιορτάζουμε την απελευθέρωση της Κορυτσάς στους ναούς».
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Φαίνεται ξεκάθαρα σύντροφε Ενβέρ, πως το πιο ακραίο τμήμα των υποστηρικτών της υπόθεσης της Βορείου Ηπείρου είναι ο κλήρος της εκκλησίας. Τέτοιος ήταν πάντα ο ελληνικός κλήρος. Αυτός είχε πάντα στην Ελλάδα μια άποψη πάνω σε όλα τα πράγματα. Εκεί και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ορκίζεται μπροστά στο Δεσπότη. Το Ελληνικό Κράτος δεν είναι Λαϊκός και η εκκλησία στο μέρος αυτό έχει κρατική εξουσία.
Η να πάρουμε ένα άλλο γεγονός, αυτό το άρθρου που κάναμε εμείς εναντίων της επίσκεψης του επισκόπου Σεραφείμ στην Σερβία. Αυτό σημαίνει πως αυτός έχει εξουσία στην Ελλάδα.
Να, σαν να μας έβριζε εμάς ο Ντομ Ερνέστ Τσόμπεν στο καιρό μας, δεν μας ένοιαζε, ούτε καν θα προσέχαμε σε τέτοιο γεγονός.
Σύντροφος Ενβέρ Χότζα. Μου θύμισες τον Ντομ Ερνεστ Τσόμπα που και πράκτορας έγινε, αλλά δεν θυμάμαι αν πέθανε ή πως κατέληξε η υπόθεση του;
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Όταν εξαφανίστηκαν οι θρησκευτικοί θεσμοί, αυτός έγινε κηπουρός στην κοινότητα, όπου και δούλεψε μέχρι που βγήκε σε σύνταξη.
Έπειτα πέθανε.
Η θρησκεία, σύντροφε Ενβέρ, έχει βαθιές ρίζες. Να αυτό που είπα εγώ στην Σκόδρα για την υπόθεση της θρησκείας αμέσως διαδόθηκε. Μέχρι τώρα μου έχουν έρθει δύο επιστολές. Την μία μου την έστελνε ένα αγόρι και το άλλο κορίτσι, αυτός καθολικός και η άλλη μουσουλμάνα, τους οποίους δεν τους γνωρίζω καθ’ όλου. Μου έγραφαν για σπίτι. Έχει τρία χρόνια που μας φέρνουν γύρω-γύρω μου γράφουν.
Σύντροφος Ενβέρ Χότζα: Αυτό δεν γίνεται καθόλου. Δώσε διαταγή κ. Ραμίζ, με την ευκαιρία αυτή να τους δώσουν σπίτι.
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Έδωσα εντολή σύντροφε Ενβέρ αλλά εδώ ήθελα να πω πως γίνεται λόγος για μια έννοια. Ενώ η άλλη επιστολή είναι ανώνυμη και αυτός που το γράφει πρέπει να είναι κακός άνθρωπος, γιατί μου γράφει: το θέμα των γάμων είναι ένα πρόβλημα, αλλά δεν είναι αυτό το βασικό. Το βασικό – γράφει αυτός- είναι μια δίκαιη πολιτική προσωπικού, πολιτική που δεν έχει εφαρμοστεί από το Σουλ Μπουσάτι, ο οποίος έχει βάλει σε διάφορες θέσεις Χασάν, Σουλεϊμάν ξεχνώντας πως στην Σκόδρα έχει και Λέτσα, Κόλα που είναι το ίδιο πατριώτες, πολεμιστές όσο οι μουσουλμάνοι και άλλοι και άλλοι.
Όπως και να έχει αυτό που είπα εγώ διαδόθηκε αμέσως εκεί, πήγε ο λόγος εκεί που έπρεπε.
Σύντροφε Ενβέρ Χότζα: Έτσι είναι, διαδόθηκε και ο λόγος μεταφέρθηκε αμέσως.
Συντρόφισσα Λένκα Τσούκο: Γιατί σίγουρα αυτοί που ήταν εκεί θα το έχουν βάλει προς συζήτηση στις οργανώσεις του Κόμματος και στις εργασιακές κοινότητες.
Σύντροφος Ενβέρ Χότζα: Το κόμμα φίλοι, αυτά τα πράγματα πρέπει να τα κρίνει καλά και δίκαια. Δεν πρέπει να εργαστεί σε μια δουλειά ο Κόλας επειδή είναι Κόλας, αλλά αν ένας Κόλας είναι καλύτερος από το Χασάν να μπει ο Κόλας στην θέση του.
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Είναι ξεκάθαρο αυτό για μας σύντροφε Ενβέρ.
Σύντροφος Ενβέρ Χότζα: :Αλλά θα πεις εσύ, πως μπορούμε εμείς να σκεφτούμε πως μια τέτοια στραβή πολιτική προσωπικού μπορεί να το κάνει ο πρώτος γραμματέας της Κοινότητας του Κόμματος; Σύμφωνοι, δεν το κάνει ο πρώτος γραμματέας, αλλά εάν αυτός δεν κατευθύνει σωστά μια τέτοια πολιτική αυτό το κάνει ο παρακάτω.
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Έτσι είναι, σύντροφε Ένβερ, το κάνει ο παρακάτω.
Σύντροφος Ενβέρ Χότζα: Και αυτός που υψώνει την φωνή του δεν την βλέπει την υπόθεση αυτή στον Κομιτάτο του Κόμματος, όπου έχει πολλούς Κόλα, αλλά το βλέπει στις επιχειρήσεις στους συνεταιρισμούς κ.α
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Ναι, ναι, αλλά και στους αγροτικούς συνεταιρισμούς. Για παράδειγμα, παίρνω το αγροτικό συνεταιρισμό υψηλού τύπου, του Μπουσάτη, το οποίο το ξέρω. Πολλά χωριά της οικονομίας αυτής είναι μωαμεθανοί, αλλά έχει και μερικά χωριά με πληθυσμό πρώην καθολικό, όπως είναι το Κοζμάτσι και κάποιο άλλο. Τώρα, εάν στο προεδρείο αυτού του συνεταιρισμού θα επιλεχτούν μόνο μωαμεθανοί, αυτό αμέσως θα πέσει σε αντίληψη. Αλλά το Κόμμα δεν έχει πράξει ποτέ έτσι, γιατί από την αρχή πρόεδρος του Συνεταιρισμού ήταν έναν καθολικός, ο Μάρκ Ντόου. Όπως και να έχει μπορεί να συμβεί να πραχθεί λάθος.
Σύντροφος Ενβέρ Χότζα: Μόρε, υπήρχε και ένας άλλος Μάρκ Ντόου, συγγραφέας, τι έγινε αυτός;
Σύντροφος Ραμίζ Αλία: Μήπως εννοείτε τον Μάρκ Ντόοια κ Ενβέρ. Μου φαίνεται πως αυτός έχει πεθάνει. ‘Ωχ, ήταν ένας αυτός…..
Μετάφραση: Ο "Αλή Κορυτσαίος"
pelasgoskoritsas.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.