- ΕΜΦΑΝΕΙΣ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΕΩΣ ΑΠΟ 27,3 ΔΙΣ ΤΟ 2013, ΣΤΑ 26,9 ΤΟ 2014 - Η ΡΩΣΙΑ ΚΥΡΙΕ; ΣΤΗΝ... 21η ΘΕΣΗ ! Η ΚΙΝΑ; ΣΤΗΝ 26η. Η ΙΝΔΙΑ; ΣΤΗΝ 55η. Η ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΑΠΩΝΙΑ; ΣΤΗΝ 60η. Η ΙΝΔΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΗΣΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΣΚΑΦΗ. ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΑΥΤΟ; Η Ν. ΚΟΡΕΑ, ΠΟΥ ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ «ΜΑΣ» ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΗ ΠΛΟΥΣΙΑ, ΣΤΗΝ 25η. ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΕΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ 40 ΧΡΟΝΙΑ: Ο ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ, ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ, ΕΙΧΕ ΥΠΟΔΕΧΘΗ ΤΟΝ ΝΟΤΙΟΚΟΡΕΑΤΗ ΟΜΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΩΝΟ...
ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ ΤΟ... ΚΟΜΠΟΛΟΪ ΤΟΥ. Ο ΑΣΙΑΤΗΣ ΜΑΛΙΣΤΑ, «ΤΑ 'ΧΕ ΠΑΙΞΗ» ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΦΡΙΛΑ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΙΤΑΖΕ. Ο ΒΑΡΥΜΑΓΚΑΣ, ΝΟΜΙΖΕ ΟΤΙ ΑΡΕΣΕ ΣΤΟΝ ΣΧΙΣΤΟΜΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΟ ΧΑΡΙΣΕ ! ΤΑ 'ΧΕ ΓΡΑΨΗ Ο ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΑ ΝΕΑ» ΤΟΤΕ. ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΞΑΝΑΠΑΤΗΣΑΝ ΤΟ ΠΟΔΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙ. ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ, ΑΠΛΩΣ, ΝΑ ΠΟΥΛΑΝΕ ΟΠΛΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΝΑΥΠΗΓΟΥΜΕ Σ' ΑΥΤΟΥΣ ΕΚΕΙ, ΠΛΟΙΑ... ΤΑ ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΛΑ, ΣΑΝ ΝΑ 'ΤΑΝ ΤΩΡΑ. ΕΤΣΙ ΑΣΚΕΙΤΑΙ Η ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΨΩΡΟΚΩΣΤΑΙΝΑ... Η ΚΙΝΑ (ΜΕ 1,5 ΔΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟ) ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ «ΤΟΥΜΠΕΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ 26η ΘΕΣΗ... ΜΑ ΤΙ ΞΕΦΤΙΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΨΗΦΙΖΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ; ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΟ ΛΙΓΟ ΡΕ ΛΟΒΟΤΟΜΗΜΕΝΟΙ... ΚΙ ΕΝΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ: ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ (ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ) ΟΤΙ Η ΖΑΜΠΛΟΥΤΗ Σ. ΑΡΑΒΙΑ ΕΙΣΑΓΕΙ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΑΖΙΛΙΑ ΚΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ; ΑΡΑΓΕ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΒΩΞΙΤΟΥ / ΑΛΟΥΜΙΝΑΣ / ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ Ή ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΤΕ; ΤΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΡΩΤΟΓΡΑΨΩ... [ΔΙΗΝΕΚΗΣ]
Η προωθητική ορμή των εξαγωγών παρουσιάζει εμφανείς τάσεις αποδυνάμωσης. Η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών το 2014 διαμορφώθηκε σε 26,9 δισ. έναντι 27,3 δισ. ευρώ το 2013.
Επισημαίνεται ότι στο εννεάμηνο καταγράφηκαν έντονες τάσεις υποχώρησης των εξαγωγών. Οι Τρίτες Χώρες απορρόφησαν το 52% της συνολικής αξίας των εξαγόμενων προϊόντων, ενώ οι χώρες της Ε.Ε. το υπόλοιπο 48%. Οι ελπίδες τώρα για το 2015 έχουν εναποτεθεί στην υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου και στην αναθέρμανση της ζήτησης στην Ευρώπη.
Το 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, αυξημένες κατά 1,5% είναι οι εξαγωγές προς τις 27 χώρες της Ε.Ε., γεγονός που οφείλεται στη σημαντική αύξηση κατά 7,8% προς τις χώρες της «νέας διεύρυνσης», ενώ προς τις άλλες 15 χώρες η αύξηση των εξαγωγών ήταν 0,6%.
Οι εξαγωγές προς τις χώρες της Ευρωζώνης εμφανίζουν αύξηση κατά 2,2%. Επίσης, άνοδος των εξαγωγών καταγράφεται προς Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία, Τουρκία (1,8%).
Παρατηρείται ελαφρά πτωτική πορεία των εξαγωγών προς τις χώρες των Βαλκανίων (-0,8%) και προς τη Μ. Ανατολή & Β. Αφρική (-1,6%), περιοχές που απορροφούν αξιοσημείωτο μερίδιο των ελληνικών εξαγωγών.
Μεικτές τάσεις καταγράφονται προς γεωγραφικές περιοχές με χαμηλότερο όγκο εξαγωγών. Ανά μερίδιο στις συνολικές εξαγωγές, αναφέρεται η μείωση προς τις χώρες της Β. Αμερικής (-5,5%) και προς τις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ (-1,3%,), μεγάλη αύξηση προς τη ΝΑ Ασία (34,1%), η σημαντική μείωση προς την Κίνα (-33,4%), αύξηση προς τις άλλες αναπτυγμένες χώρες (Ιαπωνία, Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία) κατά 3% και προς τις χώρες της Αφρικής (εκτός Β. Αφρικής) κατά 19,9%, η μεγάλη μείωση προς τη Λ. Αμερική κατά 47,3% και η αύξηση προς την Ινδία κατά 18%.
Οι εξελίξεις κατά γεωγραφικές περιοχές
Η μείωση κατά 1,5%, για το 2014, στα 26.600,2 εκατ. ευρώ από 27.316 εκατ. ευρώ κατά το 2013 οφείλεται σε διακυμάνσεις του ύψους των εξαγωγών με ανοδικές τάσεις προς τις χώρες της Ε.Ε. (27) και πτωτικές προς τις Τρίτες Χώρες.
Οι εξαγωγές προς την Ιταλία αυξήθηκαν κατά 1,2%, προς τη Γερμανία εμφανίζεται οριακή μείωση κατά 0,6%, προς τη Βρετανία μείωση κατά 1,9%. Σημαντική αύξηση καταγράφεται προς την Ισπανία κατά 15,8%.
Ως προς τις χώρες της «νέας διεύρυνσης», όπου κατευθύνεται το 8,1% των ελληνικών εξαγωγών, παρατηρείται σημαντική αύξηση στα επίπεδα του 7,8%. Η σημαντικότερη εξαγωγική αγορά μεταξύ των χωρών της νέας διεύρυνσης, παραμένει η Κύπρος η οποία απορροφά το 56,6% των εξαγωγών προς την περιοχή και εμφανίζει αύξηση κατά 9,8%. Η αύξηση κατά 1,8% (σε 3.367 εκατ. ευρώ από 3.112 εκατ. ευρώ) των εξαγωγών προς τις «υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ» οφείλεται στη διατήρηση της ανοδικής τάσης (2,2% σε σχέση με το 2013) των εξαγωγών προς την Τουρκία.
Η οριακή μείωση κατά -0,8% των εξαγωγών προς τα Βαλκάνια, (σε 3.625,5 εκατ. από 3.654 εκατ.) που αποτελούν το 13,5% του συνόλου των εξαγωγών, είναι αποτέλεσμα των διακυμάνσεων των εξαγωγικών επιδόσεων προς τους τέσσερις κυριότερους: Οι εξαγωγές προς τη Βουλγαρία μειώθηκαν κατά -4,1% και προς την πΓΔΜ κατά 5%, ενώ προς τη Ρουμανία αυξήθηκαν κατά 4,7% και προς την Αλβανία κατά 19,8%.
Προς τις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ οι εξαγωγές μειώθηκαν ελαφρά κατά 1,3% (από 842,8 εκατ. σε 831,5 εκατ.). Η μείωση είναι αποτέλεσμα της συρρίκνωσης των εξαγωγών προς τον σημαντικότερο πελάτη ελληνικών προϊόντων στην περιοχή, τη Ρωσία (μείωση 12,1%).
Οι πλέον αξιοσημείωτες από τις αυξήσεις εξαγωγών καταγράφονται προς τη Σ. Αραβία όπου σχεδόν διπλασιάζονται και αποτελεί πλέον τον κυριότερο πελάτη ελληνικών προϊόντων στην περιοχή αλλά και προς την Τυνησία. Μεγάλες αυξήσεις παρατηρούνται ακόμα στις εξαγωγές προς την Αίγυπτο κατά 27,3%, που είναι ο δεύτερος σημαντικότερος πελάτης ελληνικών προϊόντων στην περιοχή.
Στην αντίθετη κατεύθυνση, η μεγαλύτερη ποσοτική μείωση σε εξαγωγές καταγράφεται σε αυτές προς τη Λιβύη, η οποία ήταν το 2013 ο κυριότερος προορισμός ελληνικών εξαγωγών στην ευρύτερη περιοχή. Μεγάλη συρρίκνωση των εξαγωγών παρατηρείται επίσης προς το Ισραήλ (-48,5%).
Η σημαντική αύξηση (κατά 34,1%) των εξαγωγών προς τη ΝΑ Ασία είναι αποτέλεσμα των σημαντικών αυξήσεων των εξαγωγών προς τη Σιγκαπούρη, που είναι ο κυριότερος πελάτης ελληνικών προϊόντων στην περιοχή. Οι εξαγωγές προς την Κίνα σημείωσαν μεγάλη μείωση της τάξης του 33,4% και η αξία τους ανήλθε στα 278,5 εκατ. ευρώ από 418 εκατ. ευρώ, ενώ ανοδική είναι η τάση των εξαγωγών προς την Ινδία (κατά 18%).
Ημερησία
esxatianasxesi.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.