Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Πολύ βαριές, (κατευθυνόμενες ), κατηγορίες απευθύνουν τα τουρκικά ΜΜΕ κατά του Ισραήλ για τις πτώσεις των πολεμικών αεροσκαφών τους F-4 με αφορμή την τελευταία πτώση ενός F-4 στις 5 Μαρτίου στην περιοχή του Ικονίου, ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση με θύματα δυο Τούρκους αεροπόρους της πολεμικής αεροπορίας.
Το κακό φαίνεται πως έχει ξεχειλίσει το «ποτήρι», καθώς μέσα στις δέκα τελευταίες μέρες συνέβησαν τρία αεροπορικά δυστυχήματα της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας με θύματα Τούρκους πιλότους γεγονός που έχει θορυβήσει το τουρκικό Επιτελείο Αεροπορίας. Η ιστορία αυτή πάει πίσω από την εποχή που οι δυο χώρες Τουρκία και Ισραήλ, συνεργάζονταν στενά σχηματίζοντας τον γνωστό συμμαχικό στρατιωτικό άξονα, Τουρκίας – Ισραήλ, που είχε κυριαρχήσει επί δεκαετίες στην ευρύτερη περιοχή. Την περίοδο εκείνη και συγκεκριμένα τα έτη 1998-2003, η Τουρκία είχε αναθέσει στον σύμμαχο της Ισραήλ τον εκσυγχρονισμό των πολεμικών αεροσκαφών της τύπου F-4, σύνολο 54 αεροσκάφη με κόστος που πλήρωσε η Άγκυρα στο Τελαβίβ, 632 εκατομμύρια δολάρια. Από τότε όμως και μετά την παράδοση των αεροσκαφών από τους Ισραηλινούς, είχαν παρατηρηθεί κάποια «δυσάρεστα φαινόμενα» που έδειχναν ότι ο εκσυγχρονισμός που είχε πληρωθεί δεν ήταν και τόσο καλός με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να είχαν από τότε οργιστεί με τους συμμάχους τους Ισραηλινούς.
Την πραγματικότητα αυτή έδειξε καθαρά η σωρεία των ατυχημάτων που ακολούθησαν. Από το 2002 μέχρι σήμερα, 15 Τούρκοι πιλότοι έχασαν την ζωή τους σε δυστυχήματα με πτήσεις αυτών των αεροσκαφών. Συγκεκριμένα :
Στις 10 Ιανουαρίου του 2002 δυο F-4 που ανήκαν στην 173 μοίρα της πολεμικής αεροπορίας συγκροτούνται στην περιοχή Gürün της Σεβάστειας. Οι πιλότοι πρόλαβαν να χρησιμοποιήσουν το αυτόματο αλεξίπτωτο και σώθηκαν την τελευταία στιγμή.
Στις 9 Ιανουάριου του 2003 πάλι δυο F-4 της 173 μοίρας της πολεμικής αεροπορίας συγκρούονται στην περιοχή της Μαλάτειας. Αυτή την φορά οι Τούρκοι δεν κατάφεραν να πηδήξουν και έτσι τέσσερεις Τούρκοι πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας νεκροί.
Στις 22 Ιουνίου του 2005 ένα F-4 πέφτει στην περιοχή της Μαλέτειας. Οι δυο Τούρκοι πιλότοι κατάφεραν να πηδήξουν και σώθηκαν.
Στις 17 Μαρτίου 2009 ένα F-4 πέφτει στην περιοχή του Ικονίου ενώ πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση. Ο ένας Τούρκος πιλότος σκοτώνεται ενώ ο άλλος τραυματίζεται.
Στις 3 Οκτωβρίου 2011 ένα F-4 της 173 μοίρας ενώ εκτελούσε στρατιωτική άσκηση πέφτει. Δυο αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας είναι νεκροί.
Στις 22 Ιουνίου 2012 το γνωστό επεισόδιο με το τουρκικό F-4 που καταρρίπτεται στην θαλάσσια περιοχή της ανατολικής Μεσογείου ανοιχτά της Συρίας. από συριακό πύραυλο εδάφους αέρος. Τρεις Τούρκοι αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας νεκροί.
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2013 ένα F-4 της 173 μοίρας πέφτει στην περιοχή Kangal της Σεβάστειας. Δυο Τούρκοι πιλότοι νεκροί.
Στις 24 Φεβρουαρίου 2015 δυο F-4 συγκρούονται στον αέρα στην περιοχή της Μαλάτειας. Τέσσερεις Τούρκοι πιλότοι νεκροί.
και τέλος στις 5 Μαρτίου 2015 ένα F-4 ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση πέφτει στην περιοχή του Ικονίου .Δυο Τούρκοι πιλότοι νεκροί
Όπως βλέπουμε ο απολογισμός είναι πολύ «πικρός» για τους Τούρκους και σίγουρα στην Άγκυρα δεν θα αισθάνονται και πολύ ωραία με τα «έργα» των άλλοτε συμμάχων τους Ισραηλινών και σήμερα άσπονδων εχθρών τους.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.