Ρεπορτάζ: Λούρου Σταυρούλα
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ατέλειωτες ώρες βαρεμάρας που διακόπτονται από στιγμές απόλυτου τρόμου. – Rush Limbough, 1951-, Αμερικανός ραδιοσχολιαστής
27 Μαρτίου 1977 – KLM 4805 – Pan Am 1736
583 νεκροί – 66 επιζήσαντες
Η έκρηξη βόμβας στις 27 Μαρτίου του 1977, στο αεροδρόμιο Gran Canaria, αποτέλεσε αφορμή ώστε οι προγραμματισμένες πτήσεις KLM 4805 και Pan Am 1736, να αλλάξουν πορεία, ώστε να προσγειωθούν στο κοντινό Los Rodeos Airport. Ο ολλανδός πιλότος αποφάσιζε να απογειωθεί χωρίς άδεια την ίδια στιγμή που ένας ο αμερικάνος έψαχνε το σωστό βοηθητικό διάδρομο παραμένοντας στον διάδρομο απογείωσης. Με τη ορατότητα σε πολύ χαμηλά επίπεδα κανείς δεν ήξερε που είναι ο άλλος. Το 747 της KLM προσέκρουσε με τη κοιλιά του στην άτρακτο του 747 της Pan Am. Η σύγκρουση των δύο Μπόινγκ 747 στο νησί της Τενερίφης θεωρείται η πιο θανατηφόρα σύγκρουση αεροσκαφών της ιστορίας. Σήμερα το αεροδρόμιο έχει μετονομαστεί σε Βόρειο Αεροδρόμιο της Τενερίφης.
25 Μαΐου 2002 – China Airlines Flight 611
225 νεκροί – 0 επιζήσαντες
Το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση 611 από Ταϊβάν σε Χονγκ Κονγκ αποσυντέθηκε στον αέρα και συνετρίβη στα Στενά της Ταϊβάν 20 λεπτά μετά την απογείωση, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες. Η διάλυση προκλήθηκε εξαιτίας ελαττωματικών επισκευών που είχαν γίνει πριν από 22 χρόνια.
12 Αυγούστου 1985 – Japan Air 123
520 νεκροί – 4 επιζήσαντες
Η πτήση 123 της Japan Airlines, αναχώρησε από το Τόκιο, με προορισμό την Οζάκα στις 12 Αυγούστου του 1985. Όταν, 12 λεπτά μετά την έναρξη της πτήσης παρουσίασε σοβαρή μηχανική βλάβη. Συνετρίβη τελικά σε μια δύσβατη πλαγιά στο όρος Τάκαμαγκαχαρα 100 χιλιόμετρα από το Τόκιο. Μετά τη δημοσίευση του πορίσματος για τα αίτια της τραγωδίας έγινε αντιληπτό ότι μια σειρά εγκληματικών αμελειών του προσωπικού της Boeing κατά τη συντήρηση του αεροσκάφους ήταν υπεύθυνη για το δυστύχημα. Είναι το μεγαλύτερο αεροπορικό δυστύχημα ενός μόνου αεροσκάφους στην ιστορία.
19 Αυγούστου 1980 – Saudia Flight 163
301 νεκροί – 0 επιζήσαντες
Η πτήση που εκτελούσε το δρομολόγιο Ριάντ – Τζέντα έπιασε φωτιά 7 λεπτά μετά την απογείωση. Ο πιλότος επέστρεψε αμέσως και προχώρησε σε αναγκαστική προσγείωση, ωστόσο όλοι οι επιβαίνοντες πέθαναν από την εισπνοή καπνού, προτού προλάβουν να μπουν μέσα τα σωστικά συνεργεία. Είναι η πιο θανατηφόρα καταστροφή της αεροπορίας που δεν περιλαμβάνει συντριβή ή πρόσκρουση.
1 Ιουνίου του 2009 – Air France Flight 447
228 νεκροί – 0 επιζήσαντες
Η πτήση 447 της Air France, που είχε αναχωρήσει από το Παρίσι με προορισμό το Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ. Παρότι τα συντρίμμια εντοπίστηκαν μετά από 5 ημέρες, χρειάστηκε να περάσουν 2 χρόνια μέχρι να βρεθεί το μαύρο κουτί. Η τελική έκθεση της BEA, η οποία δημοσιοποιήθηκε σε συνέντευξη Τύπου στις 5 Ιουλίου 2012, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος συνετρίβη μετά από προσωρινή έλλειψη συνοχής μεταξύ των ταχυτήτων του αέρα μετρήσεων.
gorganews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.