Σελίδες

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ-«ΧΑΣΤΟΥΚΙ» ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟ…ΚΟΣΣΥΦΟΠΕΔΙΟ!

prizren-de-okullara-dagitilan-turkiye-haritasi-b-2401319

Γράφει Ο Νίκος Χειλαδάκης
Ένας σχολικός χάρτης που μοιράστηκε φέτος στα σχολεία του Κοσσυφοπεδίου, που σημειωτέον θεωρείται σαν η προφυλακή της Τουρκίας στα Βαλκάνια, προκάλεσε στην έντονη οργή της Άγκυρας γιατί παρουσιάζει την Μικρά Ασία όχι σαν… Τουρκία, ενώ μεγάλες περιοχές της Ανατολίας εμφανίζονται σαν Κουρδιστάν και σαν …Αρμενία!

Ενώ λοιπόν εδώ στην Ελλάδα στα σχολικά βιβλία έχει απαλειφθεί κάθε αναφορά για την μεγάλη γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, στο Κοσσυφοπέδιο δεν δίστασαν να διαμελίσουν την Τουρκία και να την μοιράσουν μεταξύ Κούρδων και Αρμενίων προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις των Τούρκων.
Οι διαμαρτυρίες για αυτό το σχολικό βιβλίο εκδηλώθηκαν πρώτα στην περιοχή του Prizren του Κοσσυφοπέδιου, όπου υπάρχει τουρκόφωνη μειονότητα και ήδη έχουν δημιουργήσει πρόβλημα στην τοπική εκπαίδευση.
Αναφερόμενος στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τις έντονες τουρκικές αντιδράσεις ο υπεύθυνος του υπουργείου Παιδείας του Κοσσυφοπέδιου στην περιοχή του Prizren, Ferdi Kovaç, δήλωσε πως κάθε χρόνο τα σχολικά βιβλία επανεξετάζονται και δεν υπήρχε πρόθεση να προσβληθεί η Τουρκία με τον χάρτη αυτό που έχει διανεμηθεί στα σχολεία.
yine_harita_rezaleti_turkiyeyi_uc_parcaya_bolduler2092016373
Φυσικά οι δηλώσεις αυτές δεν ικανοποίησαν την τουρκική πλευρά αλλά ήδη τα βιβλία έχουν μπει σε όλα τα σχολεία του κρατιδίου και η Άγκυρα στα…κάγκελα!
Ας πάρουμε και εμείς κάποιο μάθημα από το χαρακτηριστικό αυτό επεισόδιο.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakiw.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.