Με θλίψη δέχτηκαν το Κουρμπάν Μπαϊράμ στην Ελλάδα
Οι μουσουλμάνοι που ζούνε στην Αθήνα πάλι με θλίψη υποδέχτηκαν το Μπαϊράμι. Στην Αθήνα στην μόνη πρωτεύουσα της Ευρώπης που δεν έχει τζαμί, οι μουσουλμάνοι που ζούνε εκεί έκαναν πάλι την προσευχή τους για την γιορτή είτε στα μεστζίτ είτε σε στάδια και αθλητικούς χώρους που τους παραχωρήθηκαν.
Μουσουλμάνοι οι οποίοι συναντήθηκαν σε αθλητικές εγκαταστάσεις σχολείου στο κέντρο της Αθήνας, μετά από το ναμάζι αντάλλαξαν εκεί ευχές.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Μουσουλμάνων Ελλάδος Ναϊμ Ελ Γκαντούρ σε δήλωση ου έκανε σχετικά με το σχεδιαζόμενο τζαμί είπε : ¨Από το 2006 και μετά λήφθησαν πολλές αποφάσεις και έπεσαν πολλές υπογραφές. Για αυτό δεν είμαι και πολύ χαρούμενος. Ευχαριστημένοι θα είμαστε όταν αρχίσει η κατασκευή του τζαμιού¨.
Ο 21 ετών Αιγύπτιος Κερίμ ελ Ντουσούκ που ζει στην Ελλάδα, σχολιάζοντας θετικά την τελευταία ρύθμιση της ελληνικής κυβέρνησης για την κατασκευή του τζαμιού είπε πως ¨ Η κατάσταση αυτή μας χαροποίησε. Τώρα θα πρέπει να δούμε εάν αυτό θα εφαρμοστεί πραγματικά ή όχι¨
Ο 50 ετών Μουχάμεντ Ελ Ντασούχι που ζει κοντά 30 χρόνια στην Ελλάδα, ανέφερε πως καθώς το σχεδιαζόμενο τζαμί είναι μακριά από το κέντρο της πόλης, δεν θα προτιμάται ιδιαίτερα.
Ο Ντασούχι ανέφερε πως οι χριστιανοί στην Αίγυπτο μπορούν να ασκούνε τα λατρευτικά τους καθήκοντα στις εκκλησίες που βρίσκονται σε κάθε σχεδόν συνοικία και πρόσθεσε ¨Πέντε φορές την μέρα πάω για προσευχή στο μεστζίτ. Τα μεστζίτ που έχουμε στις συνοικίες μας μας αρκούνε. Προσδοκούμε από το ελληνικό κράτος να διασφαλίσει σε εμάς τις δυνατότητες που έχουν οι χριστιανοί στην Αίγυπτο¨.
Το ελληνικό υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως συνέβαινε τα τελευταία χρόνια, παραχώρησε για το μπαϊράμι δύο στάδια σε μουσουλμάνους για να τελέσουν εκεί τα θρησκευτικά τους καθήκοντα
Η ελληνική βουλή τον περασμένο μήνα ενέκρινε δαπάνη περίπου 1 εκατομμυρίου ευρώ για την κατασκευή του τζαμιού και έτσι έγινε το μόνο απτό βήμα στα περίπου 10 χρόνια αυτής της κολλημένης νομικής διαδικασίας
Κουρμπάν Μπαϊράμι στην Δυτική Θράκη
Η τουρκική μειονότητα που ζει στην δυτική Θράκη, κατά την πρώτη μέρα του μπαϊραμιού συνέρευσε στα τζαμιά. Τούρκοι σε Ξάνθη και Κομοτηνή έκαναν το ναμάζι τους σε τζαμιά και μετά ευχήθηκαν ο ένας στον άλλο.
Το τζαμί Εσκί Τζαμί στην Κομοτηνή γέμισε εντελώς με τον εκλεγμένο μουφτή Ιμπραήμ Σερίφ να κηρύττει πριν από το ναμάζι. Ο εκλεγμένος μουφτής Ξάνθης τέλεσε το ναμάζι για το Μπαϊράμι στο τζαμί Σουνέ της Ξάνθης μαζί με ομογενείς.
Στα μηνύματα που αναγνώσθηκαν στα τζαμιά και στα κηρύγματα που έγιναν, ένα από τα βασικά θέματα ήταν ο ¨νόμος των 240 ιμάμηδων¨ που επιβάλλεται από την κρατική διοίκηση στην τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης, όπως και άλλες άδικες και λανθασμένες πρακτικές. Έγιναν προσευχές για να λήξουν αυτές οι αδικίες και για να γίνει η Ελλάδα μια πιο δημοκρατική χώρα.
Φέτος ο εορτασμός που οργανώνεται σε μια ανοιχτή στον κόσμο τελετή στο προξενείο της Τουρκίας στην Κομοτηνή, θα γίνει κατά την τέταρτη μέρα του μπαϊραμιού
Εορταστικές εκδηλώσεις οργάνωσαν τουρκικοί σύλλογοι στην Ένωση Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής. Επίσης με αφορμή το Μπαϊράμι τουρκικοί σύλλογοι σε Κομοτηνή και Ξάνθη οργάνωσαν διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενώ σε κάποια χωριά γίνεται συνοδεία ζουρνάδων και νταουλιού το έθιμο ¨Βραδιές καμήλας¨. Νέοι εθελοντές που μετέχουν σε αυτές τις εκδηλώσεις ,μαζεύουν βοήθεια, η οποία αργότερα φθάνει σε αυτούς που έχουν ανάγκη.
http://www.sondakika.com/haber/haber-yunanistan-da-kurban-bayrami-8773177/
12/9/2016
Σχ : Την στιγμή που οι χριστιανοί στην Αίγυπτο τραβούνε τα πάνδεινα από κάποιους κάφρους φανατικούς μουσυολμάνους, ο άλλος κάνει και σύγκριση ! Επίσης ας του πει κάποιος πως οι Αιγύπτιοι χριστιανοί είναι ΝΤΟΠΙΟΙ και μάλιστα πιο παλιοί στον τόπο τους από τους μουσουλμάνους…
Τώρα για το ντέρτι με τον νόμο για τους ιεροδιδασκάλους στην Ελλάδα που γράφεται πως έχουν οι μουσουλμάνοι της Θράκης, αυτό υπάρχει μόνο στα μυαλά αυτών που πληρώνονται από την Τουρκία.
tourkikanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.