Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Η Αυτοκρατορία «Γιουλέν» στην Αλβανία.




Από Ayhan Demir
Για την ώρα «Παράλληλη Δομή» (Η Κίνηση Γιουλέν) από άποψη επηρεασμού, στην δεύτερη θέση είναι η Βοσνία-Ερζεγοβίνη και στην Τρίτη θέση είναι τα Σκόπια.
Η αλήθεια είναι πως για το ποια είναι δεύτερη και ποια τρίτη δεν είμαι και πολύ σίγουρος, αλλά ότι  η Αλβανία πιάνει την πρώτη θέση, είμαι πολύ σίγουρος.
Η παράλληλη δομή έχει κατέβει για πρώτη φορά στην Αλβανία το έτος 1993, απλώνοντας  την επιρροή της στις ευρύτερες μάζες , πρώτα μέσο των διάφορων μορφών εκπαίδευσης. Αμέσως μετά επηρέασε την οικονομία. Ιδιαίτερα στο πεδίο του τουρισμού και τηλεπικοινωνίας έχει αναπτύξει μία συνεπή επεκτατική πολιτική .

Τα διάφορα σχολεία Μεντρεσέ στην Καβάγια, Ελμπασάν, Τίρανα, Κορυτσά και Μπεράτιο είναι παρόμοια με τα σχολεία «ιμάμ-χατίπ» στην Τουρκία, που κάποτε ήταν υπό την διοίκηση των αράβων και στα σχολεία αυτά η εκπαίδευση παρέχονταν δωρεάν. Αλλά με την πτώση των διδύμων πύργων το 2001, αυτά τα σχολεία βίωναν δυσκολίες οικονομικές και διοικητές, για το λόγο αυτό διαχειρίζονταν από τις παράλληλες δομές της κίνησης «Γιουλέν». Το πρώτο πράγμα που έκαναν αυτοί οι μεντρεσέδες ήταν από το σύστημα δωρεάν μόρφωσης  να μετατραπούν σε σχολεία με πληρωμή, και   έπειτα τα θρησκευτικά μαθήματα να μειωθούν σε τέτοιο βαθμό που να γίνονται μόνο τρεις φορές την εβδομάδα.
Εκτός από τους μεντρεσέδες, υπό την προστασία του οργανισμού  περιλαμβάνονται. Ίδρυμα Εκπαίδευσης «Γιουλιστάν» και το Ίδρυμα Εκπαίδευσης «Σεμά»  όπως και τα κολλέγια. Στα κολλέγια των Τιράνων, Δυρραχίου και Σκόδρας, δηλαδή, «Τουργούτ Οζάλ», «Μεχμέτ Ακίφ» και «Χασάν Ριζά Πασά» όσο αφορά το θρησκευτικό μάθημα σχεδόν δεν γίνεται τίποτα.
Όσο αφορά το Σχολείο «MemorialInternational School of Tirana” (MIST),» εκείνο είναι το πιο ακριβό σχολείο της χώρας και αφορά μια ανώτερης τάξης της κοινωνίας. Σχεδόν όλοι οι γραφειοκράτες, πολιτικοί και παιδιά των οικογενειών που θεωρούνται η ανώτερη τάξη της κοινωνίας, σπουδάζουν στο σχολείο αυτό.    
Σε πανεπιστημιακό επίπεδο, εάν ο υποψήφιος έχει καλή οικονομική κατάσταση, τον στέλνουν στο Πανεπιστήμιο «Εποχή» και στον αντίποδα στο Πανεπιστήμιο Μπεντέρ.
Το Πανεπιστήμιο Μπεντέρ, αφού είναι συνδεδεμένος με την διοίκηση της Μουσουλμανικής Κοινότητας της Αλβανίας δεν πληρώνει φόρους. Εάν και στα δύο πανεπιστήμια ζητούνται δίδακτρα που οι τιμές τους ξεπερνούν τις οικονομικές δυνατότητες της Αλβανίας.
Σε όλα αυτά τα σχολεία δημιουργούνται και ομάδες επιτήρησης. Με τον τρόπο αυτό μέλη των ομάδων αυτών κρατάνε στενές επαφές με άλλους φοιτητές  και τις οικογένειες τους. Λέγεται μάλιστα ότι στις οικογένειες των φοιτητών     που είναι σε καλή οικονομική κατάσταση, συμπεριλαμβάνοντας και τις χριστιανικές, ζητούν την οικονομική στήριξη η « την ελεημοσύνη» στο όνομα τις ανθρωπιστικής βοήθειας.
Εντωμεταξύ όσοι παίρνουν πτυχίο από τις σχολές αυτές γίνονται έπειτα μισθοφόροι της δομής αυτής. Κάτι το οποίο μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως στα σχολεία αυτά σε επίπεδο κρατικό, παίζουν το ρόλο στρατοπέδων.
Οι παράλληλες δομές μεταξύ του συλλόγου “Yeni Ufuklar” (Νέα Οράματα) προσπαθούν να ενορχηστρώσουν την ζωή των πτυχιούχων. Ξεκινώντας από τις πρώτες δουλείες, το γάμο, μέχρι την πλήρη απασχόληση, και όλα ενορχηστρώνονται από αυτό το κοινωνικό κέντρο. Στους νέους, οι οποίοι απασχολούνται,  του ζητούν ως ένα είδος χρέωσης ένα ετήσιο μισθό. Στο Μπαϊράμι τα χρήματα για το κουρμπάνι και άλλες βοήθειες είναι υποχρεωτικές.
«Η Παράλληλη Δομή» επίσης επηρεάζει έντονα και το θεσμό της Μουσουλμανικής Κοινότητας. Τέτοια είναι η επιρροή, που όσοι δεν είναι μέρος της κίνησης «Γιουλέν» δεν μπορούν να γίνουν ούτε καν μέλη της Μουσουλμανικής Κοινότητας και ούτε μπορούν να τελέσουν κάποια θρησκευτική δραστηριότητα. Συνοπτικά, η θρησκευτική υπηρεσία στην Αλβανία    είναι μέρος του μονοπωλίου τους.
Σε μια τέτοια κατάσταση εμφανίστηκε κατά την εκλογή του πρόεδρου της Ισλαμικής Κοινότητας. Υπό την επιρροή τους, πρόεδρος επιλέχτηκε ένα άτομο με όνομα Σκεντερ Μπρούτσαϊ, ο οποίος είναι γνωστός ως ψυχολόγος και είναι μέλος της παράλληλης δομής (κίνηση Γιουλέν ) από το έτος 1990.
Η προσευχή του ναμάζι του Μπαϊράμι από τον Μουφτή η το Πρόεδρο της Μουσουλμανικής Κοινότητας στην Αλβανία, Μπρούτσαϊ δεν έχει συγχωρέσει το ναμάζι του Μεγάλου  Μπαϊράμι. Μάλιστα μέχρι και σήμερα δεν τον έχει δει κανείς να έχει βγει μπροστά από το τζεμάτη και να έχει συγχωρέσει το ναμάζι του ιμάμη του τζεμάτη.
« Το Φώς του Ισλάμ» είναι ένα περιοδικό που εκδίδεται στα πλαίσια της Ισλαμικής κοινότητας και χρησιμοποιείτε ως μηχανισμός από την παράλληλη δομή. Ο εκδοτικός οίκος « Πρίσμα» μεταφράζει στα αλβανικά και εκδίδει τα βιβλία του αρχηγού της « Παράλληλης Δομής» (Φετουλαχ Γιούλ». Όλη η  προώθηση και  η διανομή πραγματοποιείται από την Μουσουλμανική Κοινότητα.
Αλλά, η δράση της «Παράλληλης Δομής» δεν τελειώνει εδώ. Ξεκινώντας από την εφημερίδα ΣΤΑΡΤ, αυτό επηρεάζει και τα κρατικά ΜΜΕ. Στα γραπτά και τηλεοπτικά ΜΜΕ στην Αλβανία τα τελευταία γεγονότα που συνέβησαν στην Τουρκία έχουν προβληθεί με ελλείψεις και μεροληπτικά. Ιδιαίτερα πριν από τις εκλογές που έγιναν στις 30 Μαρτίου έχουν δημοσιευθεί ειδήσεις υποτιμητικές για το κόμμα ΑΚ και τον πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν.
Στην Αλβανία δρουν και ιστοσελίδες τις δομής αυτής, οι οποίες είναι υπό την επιρροή της Παράλληλης Δομής. Οι ειδήσεις τους προετοιμάζονται υποχρεωτικά από τους νέους που μόλις έχουν προσληφθεί στις παράλληλες δομές. Εντωμεταξύ, αυτοί είναι παρόν και στα κρατικά κανάλια, δημιουργώντας ειδήσεις επί πληρωμή. Αυτή η μαύρη προπαγάνδα συνεχίστηκε  και μετά τις προεδρικές εκλογές  στην Τουρκία. Αν και σε μικρότερη έκταση, αυτή η προπαγάνδα συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
Για τα θέματα, όπως το Μεγάλο Τζαμί στα Τίρανα, οι οποία τώρα πια έχει μετατραπεί σε «τραγούδι του φιδιού» και για τα παιχνίδια και τις δραστηριότητες τους στο πεδίο του τουρισμού και της επικοινωνίας, όπως και για την επιρροή τους στην πολιτική και την αστυνομία θα γράψουμε μετά τις εκλογές που θα γίνουν στην Βουλγαρία και Βοσνία Ερζεγοβίνη.
Ο αρθρογράφος είναι μελετητής και αναλυτής των Βαλκανίων στην εφημερίδα «Yeni Akit» στην Τουρκία.
pelasgoskoritsas.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.