Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Τι άλλο θα δούμε; Η WWF Ελλάς χέρι – χέρι με την CocaCola για την προστασία των υγρότοπων στην Κρήτη!



Φαίνεται ότι η WWF Ελλάς έχει βαλθεί να φτιάξει το εταιρικό προφίλ της Coca – Cola. Δε μπορούμε να εξηγήσουμε αλλιώς αυτή την εμμονή για συνεργασία και προβολή της εταιρείας.
Τελευταίο περιστατικό, η συνεργασία στην πρωτοβουλία και δράση της εν λόγω εταιρίας (εταιρεία με συμφέροντα στη διαχείριση/ιδιωτικοποίηση των υδάτινων πόρων της χώρας) μέσω του προγράμματος τηςWWF Hellas «υγρότοποι: μια ιστορία για το νησί μου». Πρόγραμμα μέσω του οποίου η εταιρεία πλέον επιθυμεί να απευθυνθεί στους μαθητές των σχολείων της Κρήτης ως εκφραστής της περιβαλλοντικά ευαίσθητης ορθής διαχείρησης των νερών του τόπου! Ναι! Για την ίδια εταιρεία μιλάμε! Την Coca Cola! Την εταιρεία, δηλαδή, που είναι υπεύθυνη για την καταστροφή υγρότοπων σε περιοχές του πλανήτη, την εταιρεία που έχει συμφέροντα από την ιδιωτικοποίηση των πηγών χωρών… Όπως και στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με …πανηγυρικό δελτίο τύπου που μας αποστάλλει, από την WWF Hellas, «εν μέσω κρίσης» το πρόγραμμα θα εμπνεύσει στα παιδιά «την αγάπη προς την ιδιαίτερη πατρίδα τους, τη δημιουργικότητα και το περιβάλλον». Καλούνται λοιπόν όλα τα σχολεία της Κρήτης να λάβουν μέρος σε ένα διαγωνισμό φαντασίας για την αξία των υγρότοπων της Κρήτης.
Το πρόβλημα είναι πως ο εν λόγω διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος «Αποστολή Νερό». Το πρόγραμμα «Αποστολή Νερό» αποτελεί πρωτοβουλία της Coca-Cola Hellas προφανώς στην προσπάθεια για δημιουργία ενός προφίλ ευαίσθητης περιβαλλοντικά εταιρείας. Με το μυαλό ίσως και στις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις στο νερό;
Αντιγράφουμε από το δελτίο τύπου για το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

«Οι εκπαιδευτικοί του νησιού που θα αποτελέσουν και την κινητήριο δύναμη του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα από τα σεμινάρια που θα λάβουν χώρα στις 8 Δεκεμβρίου στα Χανιά και στις 9 Δεκεμβρίου στο Ηράκλειο. Πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία άντλησης γνώσης και ιδεών, καθώς το εργαστήριο του βίντεο θα οργανώσει η κα Μαρία Λεωνίδα, σκηνοθέτης-εκπαιδευτής στα οπτικοακουστικά μέσα, ενώ το εργαστήριο δημιουργικής γραφής η Ελένη Σβορώνου, συγγραφέας παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας και υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του WWF Ελλάς. Τέλος, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα έχουν διαρκή υποστήριξη από τους συντονιστές των εργαστηρίων καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, ενώ θα τους παρασχεθεί και σχετικό εκπαιδευτικό υλικό.
Το επιστέγασμα του ταξιδιού αυτού θα είναι, για τους μαθητές έως 9 ετών, ένα παραμύθι που δεν θα ξεπερνά τις 1200 λέξεις ενώ για τους μαθητές από 10 ετών και άνω ένα βίντεο διάρκειας έως 10 λεπτά.»
Τα σεμινάρια:
Όπως μας ενημερώνει το δελτίο τύπου που μας αποστάλθηκε, θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια προς τους εκπαιδευτικούς που στόχο θα έχουν την κατάρτισή τους “σχετικά με την αξία των υγροτόπων του νησιού και να τους μυήσουν στις τεχνικές συγγραφής παραμυθιού από παιδιά και στην τεχνική του βίντεο. Το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά (9:00 – 17:30) και θα περιλαμβάνει επίσκεψη στον υγρότοπο της εκβολής ποταμού Μορώνη. Την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο (9:00 – 17:30) και θα περιλαμβάνει επίσκεψη στον υγρότοπο του Αλμυρού.”
Η Coca-Cola και τα εγκλήματα του νερού στην Ινδία

Όλα μοιάζουν τόσο καλά, ιδεατά θα λέγαμε. Όμως, εμείς δεν ξεχνούμε. Κι έτσι, θα υπενθυμίσουμε χαρακτηριστικά γεγονότα καταστρεπτικών πρακτικών της εν λόγω εταιρείας σε σχέση με τη διαχείριση του νερού. Η ίδια δηλαδή εταιρεία που, τώρα, στην Ελλάδα, εμφανίζεται ως «περιβαλλοντικά ευαίσθητη» και στην Κρήτη οργανώνει προγράμματα για τους υγρότοπους. Τι υποκρισία!
Στην Ινδία, το εργοστάσιο της Coca-Cola στην περιοχή Plachimada έκλεισε γιατί γινόταν εξόρυξη τεράστιων ποσοτήτων νερού και γίνοταν καταστρεπτική διαχείριση των αποβλήτων που συντέλεσαν στη μόλυνση των πηγών νερού της περιοχής. Χιλιάδες αγρότες έχασαν τις περιουσίες τους εξαιτίας της έλλειψης νερού και η γη καταστράφηκε από τα τοξικά απόβλητα της εταιρείας Περισσότερα εδώ: http://www.indiaresource.org/,www.mindfully.org/Water/2005/ και www.polarisinstitute.org.
Οι περισσότεροι αγρότες που έχουν υποστεί τις καταστρεπτικές συνέπειες της λειτουργίας εργοστασίων της Coca-Cola στην Ινδία οργανώνουν διαμαρτυρίας, πορείας και οργανώνονται για να διώξουν τα εργοστάσια από τις περιοχές καθώς συγκρούονται με ιδιωτικούς στρατούς της εταιρείας και την αστυνομία.
Μισθοφόροι ενάντια στα δικαιώματα των εργατών στα εργοστάσιά της
Πρακτικές παρακράτους έχουν παρατηρηθεί σε άλλες χώρες, όπως στην Κολομβία και στη Γουατεμάλα, όπου η εταιρεία προσλάμβανε μισθοφόρους για να δολοφονούν τους ηγέτες των εργατών στα εργοστάσιά της! Για την Ινδία, η πρακτική της εταιρείας ήταν να προσλάβει μία εταιρεία δημοσίων σχέσεων για να αλλάξει την εικόνα της εταιρείας στη χώρα. Περισσότερα στοhttp://www.democracynow.org (αναζήτηση με τον όρο “Coca Cola”).
Η Coca-Cola είναι επίσης η εταιρεία που έχει δεχθεί έντονη κριτική για το πρόγραμμά της H2NO με το οποίο ωθούσε τους καταναλωτές να προτιμούν αναψυκτικά καθώς και το εμφιαλωμένο νερό της εταιρείας και όχι το νερό της βρύσης.
Το πρόγραμμα «Αποστολή Νερό» δεν είναι μονάχα …ελληνικό και ούτε αθώο

Την ίδια στιγμή που η εταιρεία κατηγορείται για την έλλειψη νερού σε περιοχές όπου δραστηριοποιούνται εργοστάσιά της, η ίδια εταιρεία έχει ξεκινήσει τεράστιες καμπάνιες για το νερό και την ορθή διαχείρισή του σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Περισσότερα εδώ: https://secure.thecoca-colaafricafoundation.org/africa-water-projects-rain.asp
Το ίδιο προφανώς συμβαίνει και στην Ελλάδα με το πρόγραμμα «Αποστολή Νερό», βεβαίως, με άλλη μορφη: http://www.coca-colahellenic.gr/Towardssustainabilit/MajorCSRPrograms/MissionWater/
Δείτε εδώ για τη χαρτογράφηση των περιοχών με νερό που πραγματοποιείται από εταιρείες όπως η Coca – Cola http://www.reuters.com/article/2012/07/24/us-water-maps-idUSBRE86N13C20120724
Ο Δρ. Yoni Freedhoff, πιστεύει ότι τέτοιες συνεργασίες (εννοεί μεταξύ εταιρειών όπως η Coca-Cola και αναγνωρισμένων Μ.Κ.Ο.) έχουν αξία τόσο από την άποψη πως βελτιώνουν την εικόνα της εταιρείας, και κτίζοντας ένα συγκεκριμένο προφίλ, αλλά μερικές φορές είναι χρήσιμες στην εταιρεία σε περίπτωση που θέλει να αμυνθεί ή να αποφύγει την κριτική ή την εφαρμογή νόμων που μπορούν να πληγώσουν τα επιχειρηματικά της συμφέροντα”
http://www2.macleans.ca/2012/09/07/partnering-with-coke-for-the-greater-good/
Η «λύση» στη μόλυνση των νερών είναι οι… δημόσιες σχέσεις!
Για το πρόβλημα με τη μόλυνση των νερών της Ινδίας, η «λύση» που βρήκε η εταιρεία ήταν, όπως προείπαμε, η πρόσληψη μίας μεγάλης εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων καθώς και η αύξηση του μπάτζετ για τη διαφημιστική δαπάνη της εταιρείας στη χώρα. Όλα αυτά, ως απάντηση στην οργάνωση και τον αγώνα των άνθρωπων των περιοχών που βιώνουν την καταστροφή της περιουσίας από τη λειτουργία των εργοστασίων της εταιρείας. Περισσότερα εδώ:http://www.indiaresource.org/campaigns/coke/
Η περιβαλλοντική ευαισθησία της εταιρείας, φαίνεται, ισχύει μερικώς; Ανάλογα με τη χώρα; Ανάλογα με την κατάσταση της χώρας; Ανάλογα με τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται; Κι αν κάποια στιγμή αποφασιστεί η ιδιωτικοποίηση των νερών της χώρας; Η εταιρεία Coca-Cola θα εμφανιστεί μπροστά ως άλλος ένας παίκτης – επενδυτής, περιβαλλοντικά ευαίσθητος, έτοιμος να βοηθήσει τον ελληνικό λαό; Ως μία εταιρεία ικανή να εξαγοράσει τις πηγές της χώρας και να τις διαχειριστεί “ορθά”; Ντροπή!…
Δημόσιες σχέσεις από την WWF Hellas;
Δε γνωρίζουμε ποιοι άνθρωποι μέσα στη WWF Hellas θεώρησαν αναγκαίο να συνεργαστούν με την εν λόγω εταιρεία για το ακανθώδες ζήτημα της διαχείρισης του νερού. Θεωρούμε πως η απόφαση αυτή είναι λάθος, όμως, δεν είναι η δική μας απόφαση. Εμείς, όπως έγινε φανερό και από τη μικρή έρευνά μας εδώ, φανερώσαμε ότι τέτοιες συνεργασίες δεν είναι αθώες, ότι υπάρχουν πάντα συμφέροντα, υπενθυμίσαμε τις πρακτικές μίας εταιρείας που κάθε άλλο παρά περιβαλλοντικά και κοινωνικά ευαίσθητη μπορεί να χαρακτηριστεί.
Πλέον, αφού το κάλεσμα απευθύνθηκε στους καθηγητές, η απάντηση πρέπει να δοθεί από τα αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα των καθηγητών, που θα επιτρέψουν ή θα αποτρέψουν – εφόσον έχουν τη δυνατότητα – την πραγματοποίηση της δράσης μέσω των σχολείων της Κρήτης.
Για όσους ενδιαφέρονται για κάποια ακόμα στοιχεία γι την παγκόσμια καμπάνια που κάνει η Coca-Cola για τη σωστή διαχείριση του νερού, τις τεράστιες ελλείψεις νερού σε περιοχές όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, αλλά και για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του νερού παγκοσμίως και το ρόλο της Παγκόσμιας Τράπεζας, σας καλούμε να δείτε και αυτό:http://scienceblogs.com/primatediaries/2010/03/11/coca-cola-in-india-good-till-t/
Τέλος, για να τελειώνει το παραμύθι της περιβαλλοντικά ευαίσθητης εταιρείας, να υπενθυμίσουμε πως για τη ληστρική – όπως έχει χαρακτηριστεί – δράση της εταιρείας σε σχέση με τους υδάτινους πόρους στην Ινδία, υπήρξε και διεθνής ημέρα δράσης. Διεθνής ημέρα δράσης ενάντια στην Coca – Cola για την καταστροφή υδάτινων πόρων; Η ίδια εταιρεία που έρχεται εδώ να μας διδάξει για την ορθή διαχείρισή τους; Μα ποιον κοροϊδεύουν, επιτέλους;
Δείτε επίσης εδώ:
- http://www.siliconeer.com/past_issues/2004/december2004.html
- http://daily-lazy.blogspot.gr/2011/04/interesting-coke-facts.html
- http://killercoke.org/crimes_india.php
- http://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/news/the-real-thing-cocacola-water-rebuked-for-its-health-claims-6283410.html
Γ.Α.
Από τον Αγώνα της Κρήτης
seisaxthia.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.