Δυστυχώς, μέσα στο κλίμα της φοβικότητας έχουν υπεισέλθει και οι μητροπολίτες της περιοχής. Είναι κατανοητό πως η θέση ενός μητροπολίτη είναι θέση ισορροπίας μεταξύ των όσων η Εκκλησία ορίζει και της Πολιτείας. Εξ ορισμού, αυτή η θέση απαιτεί ισχυρές προσωπικότητες, που όμως δεν θα κινούνται πολιτικά και δεν θα λειτουργούν ως εξισορροπιστές των δρώμενων. Στην Θράκη, όμως, οι μητροπολίτες φαίνεται πως επηρεάζονται από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος αναγνωρίζει την Ελληνική αυτή περιοχή ως "νέες χώρες" (που δεν υπάγονται στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία),δημιουργώντας αυτομάτως πλείστα όσα προβλήματα για την παρεμβατικότητα της Άγκυρας -μέσω πιέσεων που ασκούνται στο Πατριαρχείο- η οποία προσβλέπει στην δημιουργία μίας "γκρίζας κυριαρχίας" στην περιοχή. Η πολιτική στάση των τοπικών μητροπολιτών, που συναντώνται με τον τούρκο πρόξενο της Κομοτηνής και συζητούν μαζί του για θέματα μειονότητας (ο τούρκος πρόξενος αναφέρεται πάντα σε "τουρκική" μειονότητα) συμβάλλει στην δημιουργία ενός μαλακού υπογάστριουκαι στην έμμεση αναγνώριση μία εθνικής - τουρκικής μειονότητας μέσα στην Ελληνική Επικράτεια -κατά παράβαση της συνθήκης της Λοζάνης- και στην περαιτέρω ισχυροποίηση των εκτρωματικών τοποθετήσεων της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής.
Ο "Αντιφωνητής" (γνωστή εφημερίδα της Κομοτηνής) προσέγγισε το συγκεκριμένο θέμα και αξίζει να παρακολουθήσουμε τα όσα καταγράφει. Εμείς, θα θυμίσουμε απλά στους τοπικούς ιεράρχες μία λαϊκή ρήση: "ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς". Όλα τα άλλα, δυστυχώς για τους ίδιους και την καλή θέληση που μπορεί να έχουν, γίνονται χρήσιμα εργαλεία από τους επιτήδειους και πάρα πολύ καλά διαβασμένους διπλωμάτες της Άγκυρας.
Κωνσταντίνος
Το δημοσίευμα του "Αντιφωνητή"
Πρίν δυό βδομάδες γράφαμε γιά τήν ἐπίσκεψη τοῦ Τούρκου Προξένου στόν Μητροπολίτη Ξάνθης καί γιά τίς ἀπαράδεκτες ἁβρότητες πού ἀνταλλάχθηκαν μεταξύ τους. Καί πρίν προλάβει νά κατακαθήσει ὁ κουρνιαχτός, νά σου ὁ ἴδιος πρόξενος (γνωστός γιά τόν τραμπούκικο ρόλο του στό θέμα τοῦ ἰμάμη τοῦ Σώστη, πού προκάλεσε διάβημα διαμαρτυρίας τῆς χώρας μας στήν Ἄγκυρα) νά ἐπισκέπτεται στίς 21/12/12 τόν τοποτηρητή – μητροπολίτη Κομοτηνῆς, τόν Διδυμοτείχου Δαμασκηνό γιά μιά ἔνθερμη συνομιλία μιᾶς ὥρας! Ἄν ἀληθεύει ὅ,τι γράφτηκε γιά τή συνομιλία τους εἶναι νά πᾶμε ὅλοι νά…κρεμαστοῦμε.
Ὁ Ἰλχάν Σενέρ εἶπε τά ἀναμενόμενα: γιά «κάποιες ἀδικίες» τοῦ τουρκικοῦ παρελθόντος (κάποιες ἀδικίες – πογκρόμ, χαράτσια, τάγματα ἐργασίας… – πού ξεκλήρισαν 150.000 κόσμο!), γιά κάποιες καραμελίτσες πού μᾶς ἔδωσαν προσφάτως στήν Πρίγκηπο καί στή Σουμελᾶ (ὁπότε τί σοῦ ζητᾶνε κι ἐσένα κι ἀρνεῖσαι νά τά κατεβάσεις μωρέ μίζερε;…), γιά τήν «ἀλληλεγγύη πού ἐντέλουν οἱ θρησκεῖες μεταξύ γειτόνων» (δηλαδή τό ἰσλάμ μιλᾶ γιά ἀλληλεγγύη πρός χριστιανικές χῶρες;;;!!!) ἀλλά προχώρησε καί σέ πιό «καυτά» θέματα. Γιά τά θέματα θρησκευτικῆς ἐλευθερίας (!) τῶν ὁμογενῶν του ἐδῶ, γιά περιστατικά ἀκραίων ὁμάδων πού «προκαλοῦν θλίψη στή μειονότητα» πηγαίνοντας «στά τουρκομουσουλμανικά χωριά καί δείχνοντας τήν πόρτα πρός τήν Τουρκία στούς Τουρκομουσουλμάνους». Κι ἀφοῦ ἐπαίνεσε τά τσιράκια του (τούς «ἐκλεγμένους μουφτῆδες», ὅπως τούς ἀποκαλεῖ χαϊδευτικά) πού κάλεσαν τόν κόσμο νά μήν ἀπαντᾶ στίς προκλήσεις, εἶπε πώς τό θέμα αὐτό τό συζήτησε μέ τήν ἑλληνική Ἀστυνομία! Δέν τό φανταζόμουν ὅτι οἱ ὑπηρεσιακοί μας παράγοντες ἀναφέρονται καί στόν Πρόξενο! Κάποιος λέει ψέμματα ἤ κάποιοι ξέφυγαν μέ τίς ὑποκλίσεις τους; Τέλος ἀναφέρθηκε στά τεμένη – σέ Γιάννενα, Τρίκαλα καί Σέρρες – ὅπου «δέν μπορεῖ νά γίνει σήμερα προσευχή», στήν «πολύ σκληρή ἐπίθεση» πού ἔγινε (ἀπό τό proxeneio-stop) στόν μητροπολίτη Ξάνθης γιά τή συνάντησή τους ἀλλά ἔθεσε κι ἕνα αἴτημα γιά μιναρέ στό τέμενος τῆς Ἀτάρνης τοῦ Ἕβρου (ὅ,τι πάρεις καλό εἶναι…).
Τά χειρότερα ὅμως εἶναι ὅσα ἀποδίδονται («Ρόντοπ Ρουζγκαρί», 22/12/2012) στόν Δαμασκηνό. «…Πάντοτε ἤθελα νά ἔχω σχέσεις μέ τό τουρκικό προξενεῖο. Σᾶς εὐχαριστῶ πολύ πού μοῦ δώσατε αὐτήν τήν εὐκαιρία. Μ’ αὐτή μας τήν συνάντηση μποροῦμε νά χτίσουμε γιά τό μέλλον τῆς περιοχῆς μας (!!!) Γιά αἰῶνες ζήσαμε μαζί καί θά ζήσουμε κι ἄλλους αἰῶνες μαζί (…) Γιά μᾶς τό νά πᾶμε στήν Κωνσταντινούπολη εἶναι πιό εὔκολο ἀπό τό νά πᾶμε στή Θεσσαλονίκη. Τήν Κωνσταντινούπολη καί τήν Ἀδριανούπολη τήν αἰσθάνομαι σάν σπίτι μου, διότι ἡ νοοτροπία τῶν ἀνθρώπων ἐκεῖ εἶναι πολύ πιό κοντά σέ σχέση μέ ἄλλους λαούς. Κι αὐτό πηγάζει ἀπό τή συμβίωση πού εἴχαμε γιά αἰῶνες. Εἶναι ἀληθές ὅπως εἴπατε κι ἐσεῖς, ὅτι καί οἱ δύο πλευρές κατά καιρούς ἔκαναν λάθη. Χαιρετίζω τίς πολλές ἀλλαγές πού ἔκανε ἡ τουρκική κυβέρνηση καί ἐλπίζω καί ἐδῶ νά ἀλλάξουν πολλά (!!!;;;) Ἐξ ὅσων ἀντιλαμβάνομαι στή μητρόπολή μου στό Διδυμότειχο ἡ πλειοψηφούσα χριστιανική κοινότητα παραμένει ἀδιάφορη γιά τό θέμα τῆς μουσουλμανικῆς κοινότητας. Γι’ αὐτό προσπαθῶ ἐνίοτε νά ἐπισκέπτομαι καί χωριά πού ζοῦνε μουσουλμάνοι. (…) Ἐπιθυμῶ νά σᾶς καλέσω ἐπίσημα στή μητρόπολη Διδυμοτείχου, θά χαρῶ νά γευματίσουμε μαζί (…) Ἔχω πολύ καλές σχέσεις μέ τρεῖς ἀπό τούς δημάρχους τῆς περιφέρειας Ἀδριανούπολης, τούς δημάρχους σέ Χάβζα, Οὐζούνκιοπρού καί Αἶνο…».
Νά μᾶς ἐπιτρέψει ὁ Σεβασμιώτατος νά τοῦ ποῦμε πώς ὅλα τοῦτα θά εἶχαν νόημα μόνο ἄν ἐξακολουθούσαμε νά βρισκόμαστε ὑπό τουρκικό ζυγό. Ὅτι δέν μποροῦμε νά μιλᾶμε μέ τόν Τοῦρκο Πρόξενο ὡς ἐκπρόσωποι δύο …«κοινοτήτων»! Προφανῶς ὡς ἐκκλησιαστικός ἄνδρας καί νεόφερτος στή Θράκη δέν γνωρίζει ΤΙΠΟΤΑ γιά ὅσα συνέβησαν καί συμβαίνουν στήν περιοχή, ἡ ὁποία, σημειωτέον, ΔΕΝ ὑπάγεται στήν Πύλη. Ὅ,τι χτίζεται λοιπόν ἐδῶ χτίζεται ἀπό τήν Ἑλλάδα καί καμμία δουλειά δέν ἔχει κανένας Πρόξενος. Ἄραγε τί σκοπιμότητα ἐξυπηρετοῦσε ἡ ὑπόμνηση στόν Τοῦρκο διπλωμάτη, πού ἐπαινοῦσε τήν ὀθωμανική περίοδο, τό «καλύτερα σαρίκι τούρκικο παρά τιάρα παπική»; Ζοῦμε σέ παραμονές κάποιας Ἅλωσης; Ὅταν ὁ στριμωγμένος Πρόξενος ἀναζητᾶ νομιμοποίηση εἶναι ἀδιανόητο νά τοῦ τήν προσφέρουν ἀπλόχερα οἱ δεσποτάδες τῆς Θράκης, πόσο μᾶλλον νά τοῦ ἀνοίγουν καί Κερκόπορτα πρός τόν βόρειο Ἕβρο!
Σεβασμιώτατε μέ τό συμπάθειο ἀλλά ἄν στό Φανάρι αὐτή ἡ τακτική καί φρασεολογία ἔχει μία ἐλάχιστη ψευτοδικαιολογία, στήν ἑλληνική Θράκη δέν ἔχει ΚΑΜΜΙΑ!
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.