Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

ΕΝΩ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ… ΣΩΖΟΥΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Diadromi ferryboat


Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Την ίδια περίοδο που οι τουρκικές προκλήσεις έχουν χτυπήσει κόκκινο στο Αιγαίο με τα τουρκικά πολεμικά πλοία να κάνουν βόλτες στο Σαρωνικό και τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη να πετούν πάνω από το Αγαθόνηση,ένα ελληνικό πλοίο φεριμπότ ήρθε σαν ο από μηχανής θεός για να σώσει την τουρκική οικονομία από ζημιές πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.
Όσο και αν αυτό ακούγεται πρωτοφανές, ένα ελληνικό πλοίο με την επωνυμία «Nısson Rodos», όπως αναγράφεται από τον τουρκικό τύπο, (εφημερίδα Yeni Şafak 26/5), έχει σώσει την Τουρκία και το τουρκικό εμπόριο προς την Μέση Ανατολή το οποίο αντιμετωπίζει ζωτικό πρόβλημα με τον εμφύλιο της Συρίας καθώς έχουν κοπεί όλες οι οδικές αρτηρίες από την Τουρκία προς τις χώρες Σαουδική Αραβία και Ιορδανία, δύο από τους μεγαλύτερους πελάτες των τούρκικων προϊόντων στην περιοχή.
Turkiko dimosievmaΗ κατάσταση αυτή είχε προκαλέσει μεγάλη ταραχή στους Τούρκους καθώς έβλεπαν ότι τα προϊόντα τους που προορίζονταν για την Μέση Ανατολή κινδύνευαν να καταστραφούν γιατί με τον εμφύλιο της Συρίας είχαν κοπεί όλες οι χερσαίες μεταφορές από την Τουρκία προς τις χώρες αυτές με την απειλή να χαθούν πολλά εκατομμύρια δολάρια . Στην κρίσιμη όμως στιγμή και ενώ η απελπισία είχε καταλάβει τους Τούρκους ένα ελληνικό πλοίο φεριμπότ, το «Νήσος Ρόδος», το οποίο είχε σχεδόν ακινητοποιηθεί εξ’ αιτίας της μεγάλης ελληνικής οικονομικής κρίσης ήρθε σαν σωσίβια λέμβο για το λιμνάζων τουρκικό εμπόριο. Το πλοίο αυτό λοιπόν ανέλαβε να σώσει τους Τούρκους εμπόρους και άρχισε να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ του τουρκικού λιμανιού της Αλεξανδρέττας προς το αιγυπτιακό λιμάνι Πορτ Σαΐδ και από εκεί προς την σαουδαραβικό λιμάνι της Τζέντας, όπου ξεφορτώνουν τα τουρκικά εμπορεύματα και στη συνεχεία προωθούνται στο εσωτερικό της Σαουδικής Αραβίας και στην ιερή πόλη Μέκκα, καθώς και βορειότερα προς την Ιορδανία. Η λύση αυτή ήδη έχει ανακουφίσει τους Τούρκους και όπως αναφέρουν τα τουρκικά δημοσιεύματα αποφέρει κέρδη ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα οποία αν δεν βρίσκονταν το ελληνικό φεριμπότ σίγουρα θα χάνονταν για την τουρκική οικονομία. Η ιδέα της ναύλωσης και χρήσης του ελληνικού φεριμπότ, όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Yeni Şafak, ήταν του Τούρκου ναυτικού πράκτορα, Mehmet Gülay, ο όποιος έχει δουλέψει στο παρελθόν με ελληνικά φεριμπότ στο Αιγαίο και ήξερε πολύ καλά αφ’ ενός τις δυνατότητες τους και αφ’ ετέρου την πολύ δύσκολη συγκυρία με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα που τα είχε ακινητοποιήσει. Έτσι οι Τούρκοι «έπιασαν» την ευκαιρία και μέσω του ελληνικού πλοίου κατάφεραν να λύσουν τα τεράστια προβλήματα που έχει δημιουργήσει στο τουρκικό εμπόριο και γενικότερα στην τουρκική οικονομία οι εμφύλιος πόλεμος της Συρίας. Φυσικά για όλα αυτά και ενώ οι Τούρκοι πάλι έκαναν την «καλή», εμείς δεν μάθαμε με ποιανού ελληνικού παράγοντα έγινε η συμφωνία για αυτή την σωτηρία της τουρκικής οικονομίας.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

5 σχόλια:

  1. Μην παραπληροφορείτε.... Πρώτον το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ είναι ναυλωμένο στην ισπανική INTER LINES εδώ και καιρό...Σήμερα βρίσκεται στη Σύρο, στο ΝΕΩΡΙΟΝ και ετοιμάζεται να φύγει για Ισπανία.. Δεύτερον, δεν πέρασε ποτέ το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ το σουέζ προς τα κάτω, όσο δούλευε ναυλωμένο από τον Ιταλό πλοιοκτήτη, σε Τουρκική εταιρεία ονόματι SISA, στη γραμμή που αναφέρετε, 8 μήνες δηλαδή. Έφτανε μέχρι το Port Said. Το ίδιο και τo BRIDGE, συμφερόντων Αρκουμάνη, και αυτό στη γραμμή Iskenderun-Port Said, είναι εδώ και καιρό ναυλωμένο, σε εταιρεία ονόματι SAMC... Η Τζέντα βρίσκεται στην Ερυθρά Θάλασσα...Τρίτον, για το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ,η ναύλωση - από τη μεριά της πλοιοκτήτριας - ήταν από την Ιταλική GRIMALDI LINES, που ουσιαστικά αποφασίζει για το πλοίο και όχι από την HELLENIC SEAWAYS, της Ελληνικής εταιρείας που τυπικά ανήκει..η HELLENIC SEAWAYS ελέγχεται από τις Μινωικές σε μεγάλο βαθμό, που με τη σειρά τους ελέγχονται από τον ιταλικό όμιλο Grimaldi....Αυτή ( η Grimaldi Lines) έστειλε και το ΑΡΙΑΔΝΗ εκεί, πλοίο αντίστοιχου μεγέθους της HELLENIC SEAWAYS, για ένα διάστημα ορισμένων εβδομάδων, μόλις γύρισε το φθινόπωρο από άλλη ναύλωση στην Ισπανία (Algerie Ferries) ...Δεν αποφασίζει κανένας ελληνικός παράγοντας γι αυτό....Ας μη χτίζανε οι Μινωικές Γραμμές τόσα νεότευκτα, δε θα είχανε μπει οι Μινωικές τόσο μέσα, ώστε να τις αγοράσει ο Grimaldi και να κάνει ό,τι θέλει ως ο μεγαλομέτοχός τους..που ζητά τώρα επιθετικές πωλήσεις από την πλευρά της HELLENIC SEAWAYS ο ιταλός....Τέλος ποιους έσωσε η Ελλάδα οικονομικά; Αφού πρώτον Ιταλοί ήταν πίσω από τις εν λόγω ναυλώσεις των ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ και ΑΡΙΑΔΝΗ , και δεύτερον τη γραμμή αυτή εξυπηρετούν πολλά άλλα πλοία, τύπου ro-ro, και πολύ μεγαλύτερα σε χωρητικότητα, όπως τα OLYMPUS και AQUA HERCULES (αγγλικής πλοιοκτησίας, κάποτε ναυλωμένα στην ελληνική ΝΕΛ υπό διαχείριση Βεντούρη ) , όπως το RUZGAR, κ.α. και θα προστεθεί και το TRANSLANDIA πρώην πλοιο της Eckero Line, που αγοράστηκε πρόσφατα, οπότε το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ μαζί με το BRIDGE που ουσιαστικά υπήρξαν τα ελληνικά πλοία της γραμμής, σε άθροισμα χωρητικότητας, μπροστά στα υπόλοιπα είναι λιγότερο του 1/4 της γραμμής...! Και πλέον έφυγε το ΡΟΔΟΣ... Και λέγεται ότι και το BRIDGE θα μπει το καλοκαίρι Ηγουμενίτσα-Μπρίντεζι υπό διαχείριση Βεντούρη, το τι δρομολόγιο θα κάνει το καλοκαίρι είναι αμφίβολο, πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι πήγε για λίγο, για να αντικαταστήσει το OLYMPUS που είχε βλάβη σε μια ηλεκτρομηχανή....Μην το βλέπετε μονόπλευρα λοιπόν, ντάξει, είχαν κάτι λιγότερο από το 1/4 της γραμμής ελληνικά πλοία που δούλευαν εκεί ναυλωμένα σε Τούρκους για κάποιο διάστημα, όσο δούλεψαν εκεί, αλλά σκεφτείτε και το ότι δόθηκε δουλειά σε 400 ελληνικές οικογένειες, γι αυτό το μικρό διάστημα που δούλεψαν εκεί τα ελληνικά ferries....Μη λέμε ότι θέλουμε λοιπόν, για να φανατίζουμε τον κόσμο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επιπλέον τη γραμμή Τουρκία - Αφρική γενικότερα την ξεκίνησαν Ρώσσοι, με το φορτηγό ρο-ρο ANNA MARINE..... http://photos2.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=827622&size=full
    http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=1234332&size=full

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εσύ που καμώνεσαι το γνωστικό των πλοίων στην εφημερίδα πες τα αυτά. Αφού υπάρχει δημοσίευμα. Παραδέξου ότι παρά το κόλλημα με τα πλοία δεν το κατέχεις... Το Λίθος Φωτός είναι εγκυρότατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσο έγκυρο που αντιγράφει ότι παπαριά βρει σε (τουρκικές και μη) εφημερίδες... Δε λενε μπούρδες μόνο οι Ελληνικές εφημερίδες βλέπετε.... Αλλα αν διασταυρώνατε τι γράφατε, πριν δημοσιεύσετε, θα το βλέπατε....

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.