Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

ΕΙΧΕ ΑΠΟΓΕΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΚΣΑΖ Τουρκική "διείσδυση" στη Ρόδο από S-70 - Παραβίασε ε.ε.χ. και έφτασε στη Μεγίστη



Η Άγκυρα συντηρεί σε υψηλό επίπεδο το κλίμα έντασης στο Αιγαίο και αμφισβητεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα με πρωτοφανείς ενέργειες. Μετά την υπερπτήση του Cougrar πάνω από τη Σάμο έστειλε ελικόπτερο S-70 SeaΗawk να διεισδύσει στον ελληνικό εναέριο χώρο και να τον παραβιάσει
στην περιοχή της Ρόδου, στέλνοντας στην Ελλάδα σαφές μήνυμα για τα ενεργειακά πεδία του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
Το τουρκικό ελικόπτερο απογειώθηκε από τη βάση του Ακσάζ, απέναντι από τη Ρόδο, και πέταξε στο Αιγαίο, στην περιοχή μεταξύ της Ρόδου και του Καστελόριζου, όπου βρίσκονται 11 πλοία της Άγκυρας και πραγματοποιούν… επιχειρησιακή εκπαίδευση.

Δεν παραβίασε δηλαδή απλά το FIR Αθηνών και τον εθνικό εναέριο χώρο στη Ρόδο, αλλά συνέχισε την πορεία του νοτιοδυτικά προς την περιοχή που έχει δεσμεύσει η Άγκυρα με NAVTEX και προσνηώθηκε σε τουρκική φρεγάτα.
Πρόκειται για σχεδιασμένη πρόκληση, όπως άλλωστε και αυτή της 9ης Ιανουαρίου στη Σάμο και «εχθρική» αποστολή, καθώς το S-70 SeaHawk υποστηρίζονταν από σχηματισμό 6 τουρκικών μαχητικών τα οποία επίσης παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο στη Ρόδο.
Η Πολεμική Αεροπορία εντόπισε τον τουρκικό σχηματισμό και απογείωσε μαχητικά τα οποία αναγνώρισαν και αναχαίτισαν τα τουρκικά. Το ελικόπτερο όμως είχε ήδη προσεγγίσει τα πλοία της Άγκυρας. Η τουρκική πρόκληση σημειώθηκε χθες, αλλά δεν δημοσιοποιήθηκε, παρά μόνο αναφέρθηκε μία παραβίαση από ελικόπτερο.
Μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου η Τουρκία έχει 2 φρεγάτες (η μία από τις δύο φιλοξένησε το S-70), 2 κανονιοφόρους, 4 ΤΠΚ και 3 ναρκοθηρευτικά πραγματοποιώντας επιχειρησιακή εκπαίδευση. Παρόμοια ναυτική δύναμη έχει βγάλει και στο βόρειο Αιγαίο.
Η Άγκυρα μάλιστα ζητάει και τα ρέστα από την Ελλάδα και δουλεύει ψιλό γαζί το υπουργείο Εξωτερικών, λέγοντας πως έκανε «λάθος» αναφορικά με την υπέρπτηση πάνω από τη Σάμο. Αποδεικνύεται όμως πώς τα περί λάθους είναι για τους αδαείς.
Με ανάρτηση της στο site του Τουρκικού Γενικού Επιτελείου, ισχυρίζεται πώς ελληνικά μαχητικά F-16 που απογειώθηκαν από την αεροπορική βάση του Καστελίου Κρήτης, στις 14 Ιανουαρίου «παρενόχλησαν 5 φορές και για διάστημα 2,37 λεπτών κλειδώνοντας στα ραντάρ τους, τουρκικός αεροσκάφος τύπου CN-235 που εκτελούσε αναγνωριστική πτήση στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου».
Υποστηρίζουν δηλαδή ότι τους παρενοχλήσαμε, ενώ το συγκεκριμένο αεροσκάφος (πιθανότατα αναφέρονται σε αυτό της 13ης Ιανουαρίου αφού στις 14 Ιανουαρίου όπως ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ δεν υπήρξε τουρκική δραστηριότητα) εισήλθε στο FIR Αθηνών νότια της Ρόδου και όργωσε το Αιγαίο φθάνοντας μέχρι τη Σάμο καταγράφοντας συνολικά 30 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου.
Είναι δεδομένο πώς η Τουρκία διατηρεί κρίση χαμηλής έντασης στο Αιγαίο εγκαινιάζοντας νέες μεθόδους αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, με ποιοτικά χαρακτηριστικά και η τακτική αυτή αφορά στις διεκδικήσεις της Άγκυρας στα ενεργειακά κοιτάσματα του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
Το ερώτημα είναι μέχρι που είναι διατεθειμένοι να το φτάσουν. Οι Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται πάντως σε επιφυλακή, έτοιμες να παρέμβουν όπου χρειασθεί.
Για το υπουργείο Εξωτερικών δεν το συζητάμε. Αυτό βρίσκεται σε βαθύ ύπνο και ο Ευάγγελος Βενιζέλος το μόνο που κάνει είναι να ανταλλάσει χειραψίες με τον Αχμέτ Νταβούτογλου για να μην ενοχληθούν τα μεμέτια.
Στην ίδια πολιτική φαίνεται πώς έχει προσχωρήσει και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης δίδοντας εντολή στους Λιμενικούς να μην ενοχλούν τους Τούρκους που παραβιάζουν τα χωρικά μας ύδατα στη Λαδόξερα.
defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.