Πολλοί θεωρούν σήμερα, ότι οι Τούρκοι ανήκουν στην Ευρώπη, αφού κατοικούν σε μέρος της επί αιώνες.
Ωστόσο, εγώ θα αναφέρω το πώς οι Τούρκοι εγκαταστάθηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη.
Έτσι θα προβληματισθούν πολλοί άνθρωποι.
Εισαγωγή
Βρισκόμαστε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος(«Βυζάντιο» κατά τον
Ιερώνυμο Βολφ), στην εποχή της παρακμής του.
Αυτό το κράτος από το 1.341μ.α.χ.χ., παραλύει από τον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ του Ιωάννη Ε΄ Παλαιολόγου καί του Ιωάννη Στ΄ Καντακουζηνού.
Αυτός ο εμφύλιος πόλεμος διήρκεσε πολλά έτη καί έληξε το
1.347μ.α.χ.χ., με νίκη του Ιωάννη Στ΄ Καντακουζηνού.
Στον εμφύλιο πόλεμο ο Ιωάννης Ε΄ Παλαιολόγος είχε συμμάχους τους Σέρβους καί τους Βουλγάρους, ενώ ο Ιωάννης Στ΄ Καντακουζηνός είχε συμμάχους του τους Τούρκους.
Μετά από αυτόν τον πόλεμο νίκησε ο Καντακουζηνός καί κυβέρνησε μέχρι το 1.354μ.α.χ.χ.
Ενώ ο Ιωάννης Στ΄ Καντακουζηνός βασίλευε, έγινε μεγάλος σεισμός την 1η Μαρτίου 1.354μ.α.χ.χ. καί κατεστράφη η Θράκη.
Τότε οι Τούρκοι βρήκαν την ευκαιρία καί κατέλαβαν την Καλλίπολη, ή Καλλιούπολη, όπως την αναφέρουν τα τότε κείμενα.
Παρακάτω παραθέτω αυτά τα κείμενα για να τεκμηριωθεί το γεγονός, αλλά καί για να εξαχθούν καί σχολιαστούν κάποια χρήσιμα στοιχεία, τα οποία σήμερα είναι άγνωστα.
Παράθεση πηγών:
1) 1354/6862(Ind. 7) Marz 1, Samstag
έτει ςωξβ΄, ινδικτιώνος ζ΄, μηνί μαρτίω α΄, ημέρα σαββάτω πρώτη των νηστειών, ώρα β΄ τής νυκτός, σεισμός εγένετο φοβερώτατος καί εχάλασαν κάστρη της Μακεδονίας, τα πλείστα δε τα κατά γιαλόν από την Μάδυτον έως τον Ραιδεστόν, εκ των θεμελίων αυτών, καί εσκοτώθη λαός ουκ ολίγος. ο δε υπολειφθείς λαός επάρθη παρά των αθέων Αγαρηνών. καί ουαί τοίς Χριστιανοίς έκτοτε.
Μετάφραση
Το έτος 6862, κατά την έβδομη ινδικτιώνα, την πρώτη Μαρτίου, ημέρα Σάββατο, πρώτη των νηστειών, ώρα 2 της νύκτας, έγινε φοβερώτατος σεισμός καί χάλασαν κάστρα της Μακεδονίας, όμως τα περισσότερα ήσαν τα παράλια από την Μάδυτο μέχρι τον Ραιδεστό, από τα θεμέλιά τους, καί σκοτώθηκε πολύς λαός. Από την άλλη ο εναπομείνας λαός υποδουλώθηκε από τους αθέους Αγαρηνούς Καί αλλοίμονο στους χριστιανούς έκτοτε.
2) 1354/6862( Ind. 7) Marz 2
Α Β
εν έτει ςωξβ΄, ινδικτιώνος ζ΄, τώ ςωξβ΄ έτει, μηνί μαρτίω β΄, τη νυκτί της βασιλεύοντος κυρού Ορθοδοξίας, επί της βασιλείας Ιωάννου του κυρού Ιωάννου του Καντακουζηνού, Καντακουζηνού, εγένετο γέγονε σεισμός μέγας, ότε καί τα τείχη σεισμός μέγας εν ημέρα κατέπεσον της Καλλιουπόλεως καί των κυριακή της Ορθοδοξίας, μετ' αυτήν καί παρεδόθησαν οίς κρίμασιν ότε καί τα τείχη της οίδε θεός τοίς Αγαρηνοίς. Καλλιουπόλεως κατέπεσαν.
Μετάφραση
Α Β
Το έτος 6862, κατά την έβδομη ινδικτιώνα, Το έτος 6862, ενώ
Στις 2 Μαρτίου, την νύκτα της Ορθοδοξίας, βασίλευε ο κυρός
επί της βασιλείας του κυρού Ιωάννη του Ιωάννης ο Καντακουζηνού, έγινε μεγάλος σεισμός, όταν Καντακουζηνός, έγινε καί τα τείχη κατέρρευσαν της Καλλίπολης καί μεγάλος σεισμός στην των κοντινών σε αυτήν (πόλεων) καί ημέρα που είναι η παρεδόθησαν για τις αμαρτίες που ξέρει ο θεός Κυριακή της στους Αγαρηνούς. Ορθοδοξίας, όταν καί τα τείχη της Καλλίπολης κατέρρευσαν.
3) 1354/6862(Ind. 7) Marz 1-2
επί έτους ςωξβ΄ επέρασεν ο σουλτάν Ορχάνης, ο υιός του Οτμάνη,
εις την Καλλίπολιν με τρακοσίους σαράντα καβαλαρέους καί επερίλαβεν την Καλλίπολιν, τα Κουμουτζινά καί το Περιθέρι.
Μετάφραση
Κατά το έτος 6862 πέρασε ο σουλτάνος Ορχάν, ο γιος του Οσμάν, στην Καλλίπολη με τριακόσιους σαράντα ιππείς καί κατέλαβε την Καλλίπολη, τα Κουμουτζινά καί το Περιθέρι.
Σχολιασμός
Αφού παρέθεσα τις πηγές καί τις μετέφρασα, ήλθε η ώρα να τις
σχολιάσω.
Κατ' αρχάς, ενώ όλοι θα περίμεναν την χρονολόγηση με βάση την
γέννηση του Ιησού, αυτοί χρονολογούν με βάση την Ινδικτιώνα.
Σε αυτό το σημείο, οφείλω να σημειώσω ότι η Ινδικτιώνα αρχίζει για τους χριστιανούς την 1η Σεπτεμβρίου. Έτσι λοιπόν, όταν βλέπουμε σε ένα έγγραφο αυτής της εποχής ότι η ημερομηνία είναι πριν από την 1η Σεπτεμβρίου, αφαιρούμε ένα έτος, ενώ όταν είναι μετά την 1η Σεπτεμβρίου, προσθέτουμε ένα έτος.
Έχοντας λοιπόν αυτά υπ' όψιν μας, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα
γεγονότα έγιναν το 1.354μ.α.χ.χ.
Από εκεί καί πέρα, οφείλω να σημειώσω, ότι η πρώτη πηγή, είναι η
επίσημη πηγή της εκκλησίας.
Η δεύτερη πηγή είναι κοσμική, αλλά πολλή επηρεασμένη από την
εκκλησία, διότι αναφέρει την βασιλεία του Ιωάννη Στ΄ Καντακουζηνού.
Ενώ η πρώτη πηγή δεν την αναφέρει.
Ωστόσο, ενώ διαφέρουν σε αυτό διαφέρουν καί ως προς ένα άλλο σημείο, δηλαδή στην ημερομηνία που υποστηρίζουν ότι έγινε ο σεισμός.
Η πρώτη πηγή αναφέρει ως ημερομηνία του σεισμού την 1η Μαρτίου καί η δεύτερη πηγή αναφέρει ως ημερομηνία σεισμού την 2α Μαρτίου.
Η τρίτη πηγή διαφέρει από τις άλλες πηγές διότι είναι τελείως κοσμική. Αυτό τεκμηριώνεται από το γεγονός ότι αναφέρει μόνον την εισβολή των Τούρκων, χωρίς να αναφέρει ούτε τον σεισμό, αλλά κυρίως ούτε την ημέρα της «Κυριακής της ορθοδοξίας». Απλώς αναφέρεται ότι έγινε η Τουρκική εισβολή στις 1 προς 2 Μαρτίου.
Ακόμη, αναφέρει τα μέρη που κατέκτησαν οι Τούρκοι, ενώ οι άλλες
πηγές τα αποσιωπούν.
Αυτές οι διαφορές πρέπει να ερευνηθούν.
Ωστόσο, κλείνοντας αυτήν την μικρή εργασία, αυτό που πρέπει να μείνει είναι το γεγονός ότι οι Τούρκοι κατέλαβαν την 1η Μαρτίου 1.354μ.α.χ.χ. την Καλλίπολη καί πρωτοεμφανίστηκαν στην Ευρώπη.
Καί ακόμα, εφέτος προφανώς, συμπληρώνονται τα εξακόσια εξήκοντα(660) έτη έκτοτε, από την Τουρκικήν εμφάνισιν στην Ευρώπην. Άρα, μη λησμονούμε κάποια κρίσιμα ιστορικά δεδομένα.-
Με εξαίρετη τιμή
Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.