Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
Το A 7 είναι ένα αεροπλάνο που οι χειριστές του το λάτρεψαν . Και το λατρεύουν. Ακόμη και ο 28χρονος από το Αγρίνιο που χθες το πρωί αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει. Είναι όμως κι ένα παλιό αεροπλάνο. 40 χρόνια υπηρεσίας και βάλε έχει συμπληρώσει ο αξιόπιστος “Κουρσάρος”. Και μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε από τον Αβραμόπουλο η οριστική του απόσυρση.
Το αεροπλάνο δεν είχε τίποτα ,ήταν εκπληκτικό . Μέχρι που φυσιολογικά “γέρασε”. Όλες οι αεροπορίες που το είχαν επιλέξει το έχουν εδώ και καιρό αποσύρει. Ανταλλακτικά δεν υπήρχαν, η τεχνική του υποστήριξη έβγαινε πέρα μόνο χάρη στους μηχανικούς - μάγους που διαθέτει η ΠΑ. Ευτυχώς που υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι…
Ποια άλλη χώρα μέλος του NATO, ποια άλλη χώρα γενικώς θα επέτρεπε να ρισκάρουν κάθε μέρα τη ζωή τους οι πιλότοι της, όπως έκανε χθες ο 28χρονος από το Αγρίνιο; Μόνο η Ελλάδα. Η συντριβή του A 7 μας θυμίζει σε ποια παράλογη χώρα ζούμε.
Η κριτική δεν έχει να κάνει με το A 7. Κάποια στιγμή όμως θα πρέπει όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας για την κατάσταση στην οποία κατορθώσαμε να φέρουμε μια από τις καλύτερες Πολεμικές Αεροπορίες του πλανήτη. Την Ελληνική.
Ποιοι έχουν τις ευθύνες;
•Οι πολιτικοί που για να μην “χαλάσουν οι δουλειές” δεν κάθησαν ούτε λεπτό να σκεφθούν μακροπρόθεσμα για την αεροπορική ισχύ της χώρας. Ποια είναι η απειλή, όχι σήμερα κι αύριο αλλά σε βάθος 20ετίας. Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα και φθηνότερα; Πάντα έπρεπε να φθάνουμε στο “αμήν” για να προχωράμε σε αποσπασματικές ,συμπληρωματικές αγορές . Τις οποίες πάντα μας τις παρουσίαζαν ως “οικονομικές και συμφέρουσες”
Κάπως έτσι έφθασε η Ελλάδα να είναι η μοναδική χώρα μέλος του NATO που δεν έχει αποφασίσει καν ποιο θα είναι το επόμενο αεροσκάφος 4ης γενιάς. Όλοι οι άλλοι με πρώτη τη Τουρκία αναμένουν τις παραλαβές! Εμείς θα προσπαθήσουμε να σώσουμε τα προσχήματα με εκσυγχρονισμούς και αναβαθμισεις μέχρι να μας επιτρέψουν τα οικονομικά νέες αγορές.
•Οι στρατιωτικοί που λειτούργησαν ο καθένας για το “μαγαζάκι” του,αρνούμενοι να παραδεχτούν ότι οι αγορές δεν γίνονται αναλογικά για να μην “μείνει παραπονεμένο κανένα επιτελείο” αλλά θα έπρεπε να γίνονται με κριτήριο μοναδικό και κυρίαρχο τις επιχειρησιακές ανάγκες.
Κάπως έτσι …γεμίσαμε άρματα μάχης ,αλλά πετάμε ακόμη με A 7
•Εμείς οι δημοσιογράφοι που σπεύδαμε να …αποθεώσουμε όποιον πολιτικό με στόμφο ανακοίνωνε “περικοπές στην άμυνα και στους εξοπλισμούς”, χωρίς ποτέ να “μετρήσουμε” τις συνέπειες σε βάθος χρόνου. Πάντα “χάϊδευε” αυτιά η ανακοίνωση “περικοπών στην άμυνα” κι ας γινόταν σε υγεία, δημόσια έργα κι αλλού γλέντια …τρικούβερτα.
Κάπως έτσι έχουμε φθάσει στην σημερινη γύμνια. Και για …να ρίξουμε κάτι επάνω μας θα πληρώσουμε πολύ ακριβότερα απ΄ όσα θα είχαμε πληρώσει αν υπήρχε σχέδιο και προγραμματισμός μακροπρόθεσμος. Αν γνωρίζαμε ποιο θα ήταν το αεροσκάφος μας για την επόμενη 20ετία, αν είχαμε αρπάξει ευκαιρίες για να μπούμε σε συμπαραγωγές ,πολλά αν…
Μέχρι να γίνουμε -αν γίνουμε- κανονικό κράτος τουλάχιστον στον τομέα της Εθνικής Άμυνας ας ευχηθούμε τουλάχιστον να μην πληρώνουμε τα εγκληματικά μας λάθη με ανθρώπινες ζωές. Ευτυχώς χθες ο πιλότος μας τα κατάφερε να πηδήξει από τον “γερο-Κουρσάρο” του. Η πτήση μαζί του είχε αξία αλλά και ρίσκο ανεκτίμητο…
onalert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.