Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Οι “πατριώτες” εφοπλιστές κάνουν μπίζνες με τους Τούρκους και το κλεμμένο πετρέλαιο του Ιράκ απο τον προδότη Μπαρζανί;




ΣΤΟ… ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΑΝ. ΜΑΡΤΙΝΟΣ, Δ. ΠΡΟΚΟΠΙΟY
Θα κινηθεί δικαστικά για την «παράνομη» μεταφορά κουρδικού πετρελαίου, όπως έκανε και με την MMS;
Πέντε μήνες έχουν περάσει από τότε που ξέσπασε η «θύελλα» της κρίσης ανάμεσα σε Ιράκ και Κουρδιστάν για τις εξαγωγές αργού πετρελαίου που πραγματοποιεί το δεύτερο χωρίς την συγκατάθεση της Βαγδάτης και η υπόθεση της μεταφοράς του «μαύρου χρυσού» και με ελληνικά πλοία μεταξύ άλλων, εξακολουθεί να… ταράζει τα νερά της διεθνούς ναυτιλιακήςκοινότητας.

Έλληνες εφοπλιστές έχουν βρεθεί εν μέσω των «διασταυρούμενων πυρών» Ερμπίλ και Βαγδάτης με την δεύτερη να δίνει και πολιτικές προεκτάσεις, καθώς θεωρεί πως όσοι συνεργάζονται με το Κουρδιστάν και γίνονται «αποδέκτες» του παράνομου- όπως το χαρακτηρίζει- κουρδικού πετρελαίου, αυτομάτως στρέφονται ενάντια στην επίσημη κυβέρνηση του Ιράκ και δεν αποκλείεται να κινηθεί και νομικά εναντίον τους.
Τον προηγούμενο μήνα, έγινε γνωστό πως η MMS του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου είναι μία από τις εταιρίες που εμπλέκεται στην υπόθεση, καθώς το πλοίο της «United Kalavryta» το οποίο παρέμενε ακινητοποιημένο ως τα μέσα Ιουλίου έξω από το λιμάνι του Τέξας, μετέφερε κουρδικό πετρέλαιο αξίας $100 εκατ.
Το δικαστήριο του Τέξας δεν έκανε αποδεκτό το αίτημα του Ιράκ να κατασχεθεί το δεξαμενόπλοιο- σε αυτό έπαιξε ρόλο και το ότι οι ΗΠΑ έχουν απλώσει ομπρέλα προστασίας πάνω από το Κουρδιστάν ειδικά και μετά την δημιουργία χαλιφάτου Βόρεια του Ιράκ από τους τζιχαντιστές.
Όμως, η Βαγδάτη προχώρησε στην κατάθεση αγωγής κατά της εταιρίας του Έλληνα εφοπλιστή στα δικαστήρια του Πειραιά για ζημία 318 εκατ. δολ. από την διακίνηση 5 φορτίων πετρελαίου με τα πλοία του.
Τότε φήμες και σενάρια ήθελαν και άλλα ηχηρά ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας να έχουν μπει στο «μικροσκόπιο» των κυβερνητικών αρχών της Βαγδάτης. Μεταξύ αυτών του Γιώργου Οικονόμου και του Ανδρέα Μαρτίνου.
Τώρα όμως, νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας του διεθνούς Τύπου φέρνουν στο προσκήνιο και πάλι τις ναυτιλιακές εταιρίες των εν λόγω πλοιοκτητών για business με τους Κούρδους, ενώ εμπλέκουν και την Centrofin Management του Δημήτρη Προκοπίου, αδελφού του Γιώργου Προκοπίου.
Πιο συγκεκριμένα, στα τέλη Αυγούστου το τάνκερ χωρητικότητας 156.800 dwt, «Kamari» του ναυτιλιακού ομίλου του Γιώργου Οικονόμου φέρεται να παρέλαβε δύο φορτία κουρδικού πετρελαίου από το λιμάνι Τσεϊχάν της Τουρκίας, ενώ στο ίδιο λιμάνι πραγματοποίησε φορτώσεις και το «Minerva Joy» της ναυτιλιακής Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου.
Εκπρόσωπος της εταιρίας του Μαρτίνου ωστόσο, διαβεβαιώνει στην «Tradewinds» πως όντως παρέλαβε φορτίο από το τουρκικό λιμάνι, αλλά το πετρέλαιο δεν ήταν κουρδικό, αλλά αζέρικο και πως ο ναυλωτής του πλοίου λόγω της έντονης δημοσιότητας που είχε λάβει το θέμα Καλλιμανόπουλου είχε δώσει εντολή να αλλάξει η προκαθορισμένη πορεία του πλοίου προς τις ΗΠΑ. Όπως και έγινε και τελικά ξεφόρτωσε το φορτίο του σε λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου.
Τελευταίες αναφορές εμπλέκουν στην όλη υπόθεση και τη ναυτιλιακή Centrofin Management του Δημήτρη Προκοπίου. Σύμφωνα με στοιχεία του marinetraffic.com, το πλοίο «Dynasty» χωρητικότητας 106.644 dwt, το οποίο επίσης φέρεται να μεταφέρει κουρδικό πετρέλαιο, ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Constanta της Ρουμανίας πριν από μερικές ημέρες, ενώ οι επικεφαλής της ναυτιλιακής αρνήθηκαν να κάνουν οποιοδήποτε σχόλιο επί του θέματος.
Στο «μικροσκόπιο» της Βαγδάτης έχουν μπει τέλος και τα τάνκερ «United Dynamic» και «United Emblem» που φέρονται να μεταφέρουν κουρδικό πετρέλαιο διασχίζοντας τον Ινδικό Ωκεανό προς την Ασία και τα οποία ανήκουν και αυτά στην MMS του Καλλιμανόπουλου.
Ήδη πάντως, ανώτερο στέλεχος της Dryships του Γιώργου Οικονόμου, που έχει παραδεχτεί από τον Aύγουστο ακόμη, όταν πρωτακούστηκε το όνομα του εφοπλιστή, πως το «Kamari» παρέλαβε δύο φορτία από το Τσεϊχάν, δήλωσε πριν από μερικές ημέρες στην Tradewinds, πως «εμείς είμαστε απλοί μεταφορείς του πετρελαίου. Δε λαμβάνουμε καμία πολιτική θέση υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς. Τα πλοία μας είναι μόνο τα θαλάσσια… ταξί μεταφοράς των προϊόντων και τίποτα παραπάνω.
Για πολιτικό θέμα που ως τέτοιο θα πρέπει να επιλυθεί κάνουν λόγο ανεπισήμως και οι άλλοι εφοπλιστές των οποίων το όνομα έχει ανακατευτεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην όλη ιστορία.
ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ;
Τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και στο εξής; Διεθνείς κύκλοι τονίζουν στην Tradewinds πως από την στιγμή που η κυβέρνηση του Ιράκ έχει χαρακτηρίσει παράνομες τις εξαγωγές πετρελαίου από το Κουρδιστάν, καθώς εκείνη είναι η μόνη επίσημη αρχή για τις πωλήσεις του, και από την στιγμή που έχει ενημερώσει τις ναυτιλιακές διεθνώς που στέλνουν τα πλοία τους στο Τσεϊχάν πως είναι παράνομο να φορτώνουν κουρδικό πετρέλαιο, δεν αποκλείεται να κινηθεί δικαστικά και κατά των παραπάνω Ελλήνων εφοπλιστών, αλλά και ξένων που έχουν εμπλακεί στην υπόθεση. Όπως έπραξε δηλ. και στην περίπτωση του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου.
ΑΡΓΟ ΑΞΙΑΣ $13,7 ΔΙΣ ΔΙΑΚΙΝΗΘΗΚΕ ΣΕ 5 ΜΗΝΕΣ
«Ψάχνουν» τους αγοραστές των φορτίων
Από τον Μάιο μέχρι σήμερα συνολικά 20 τάνκερ (ξένα και ελληνικά) με κουρδικό πετρέλαιο αξίας 13,7 δισ. δολ. έχουν ξεκινήσει το ταξίδι τους από το λιμάνι Τσεϊχάν της Τουρκίας, αλλά λόγω της έντασης που μαίνεται μεταξύ Ιράκ- Κουρδιστάν και των ανησυχιών για τις δικαστικές επιπτώσεις, μέχρι τώρα δεν έχουν αποκαλυφθεί οι αγοραστές των επίμαχων φορτίων.
Πηγές της αγοράς πετρελαίου έλεγαν προ μερικών εβδομάδων στο Reuters πως 4 εκατομμύρια βαρέλια κουρδικού πετρελαίου αγόρασαν Κινέζοι, χωρίς όμως να δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες για την ταυτότητά τους.
Υπάρχουν μάλιστα και πολλοί αγοραστές που υπό την ανησυχία των δικαστικών περιπετειών με την Βαγδάτη διστάζουν να παραλάβουν τα φορτία ή και ακυρώνουν τις παραγγελίες τους.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του πλοίου «United Leadership» το οποίο παρέμεινε για περισσότερο από δύο μήνες αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Μαρόκο χωρίς να ξεφορτώνει, επειδή οι αγοραστές ξαφνικά δίστασαν να αποδεχτούν το εμπόρευμα.

Dealnews
olympia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.