Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΗΡΙΑΛ ΒΕΒΗΛΩΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ



Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Ενώ εδώ στην χώρα μας τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια της ηλίθιοποίησης των Νεοελλήνων πληρώνουν εκατομμύρια δολάρια στους Τούρκους για να προβάλουν τις τουρκικές τηλεοπτικές σειρές της αποβλάκωσης, στην Τουρκία μια τουρκική τηλεοπτική σειρά βεβηλώνει με τον πιο αποτροπιαστικό τρόπο, (από ομολογία τουρκικής εφημερίδας), μια ιστορική ελληνορθόδοξη εκκλησία της Καππαδοκίας.


Όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα, Yeni Şafak, σε αποκαλυπτικό άρθρο της ομολόγει μια «Ιστορική ντροπή» της τουρκικής τηλεοπτικής σειράς, η εκκλησία της Παναγίας, στην πόλη της Νεάπολης της Καππαδοκίας, όπου υπήρχε μεγάλη και ανθούσα ελληνορθόδοξη κοινότητα πριν από την ανταλλαγή των πληθυσμών, έχει παραβιαστεί και βεβηλωθεί από σκηνές απάνθρωπης βίας.

Συγκεκριμένα το δημοσίευμα αναφέρεται στην εκκλησία της Κοιμήσεως της Παναγιάς στο Νεβσεχίρ, που λειτουργούσε μέχρι το 1924, όταν μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών εγκαταλείφθηκε από τους ελληνορθόδοξους κατοίκους που αποχώρησαν από την πατρογονική τους εστία. Την περίοδο του 1950 -1983 η εκκλησία είχε μετατραπεί σε φυλακές από τις τουρκικές αρχές και στην συνέχεια εγκαταλείφτηκε κυριολεκτικά στην τύχη της, με αποτέλεσμα να παρουσιάσει σημεία ολικής κατάρρευσης. Από το 1986 και μετά, άρχισε να κινεί το ενδιαφέρον των τουρκικών αρχών για την ιστορική και τουριστική αξία της και άρχισαν κάποια έργα αναστύλωσης και ανακίνησης της αλλά στη συνέχεια, προφανώς λόγω έλλειψης ουσιαστικού ενδιαφέροντος, τα έργα σταμάτησαν.

Το σκάνδαλο ξέσπασε όταν το τουρκικό κανάλι, Fox TV, άρχισε τελευταία τα γυρίσματα μιας καινούργιας τηλεοπτικής σειράς με τον τίτλο, «Emanet», δηλαδή, «Παρακαταθήκη». Όπως αναφέρεται οι δημιουργοί της σειράς, σκηνοθέτης, κάμεραμαν και ηθοποιοί, διάλεξαν το εσωτερικό της ιστορικής αυτής εκκλησίας για να γυρίσουν σκηνές χαρακτηριστικής τουρκικής βίας με αίμα και πολύ ξύλο που τις βλέπουμε και στα σήριαλ που προβάλλονται στις ελληνικές τηλεοπτικές οθόνες και με τα οποία εκστασιάζονται βλακωδώς οι Έλληνες τηλεθεατές.
Οι υπεύθυνοι του καναλιού για να γυρίσουν τις σκηνές αυτές, κατέστρεψαν τις σιδερένιες μπάρες που είχαν τοποθετηθεί για να προστατευόσουν τον εξωτερικό περίγυρο της εκκλησίας και αφού παραβίασαν τις θύρες, εισέβαλλαν μέσα και άρχισαν τα γυρίσματα. Οι σκηνές που τραβήχτηκαν αποτελούν αν μη τι άλλο μια αισχρή βεβήλωση για τον ιερό χώρο μιας ιστορικής εκκλησίας που κτίστηκε, όπως αναφέρουν οι ιστορικές πληροφορίες, το 1849 και μέχρι το 1924 λειτουργούσε ανελλιπώς για το ελληνορθόδοξο ποίμνιο της καπαδοκικής πόλης της Νεάπολης, (τουρκικά Νεβσεχίρ).
Το γεγονός αυτό προκάλεσε την προσοχή κάποιων τοπικών παραγόντων και ο διευθυντής του «Ιδρύματος Ερευνάς και Προστασίας Πολιτιστικών Κτισμάτων» της Καππαδοκίας, Mükremin Tokmak, προχώρησε σε καταγγελία στην τοπική εισαγγελία για την παράνομη, όπως ανέφερε, παραβίαση του ιστορικού ναού και κυρίως για τις σκηνές ανείπωτης βίας που γυριστήκαν στο εσωτερικό του βεβηλώνοντας τον χώρο. Μάλιστα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην καταγγελία, «Tahribat çok büyük», δηλαδή, «Η καταστροφή είναι πολύ μεγάλη» και γι’ αυτό θα πρέπει να επέμβει αμέσως η τοπική εισαγγελία και να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να σταματήσει η ιεροσυλία και η βεβήλωση του ιερού χώρου με την παράλληλη οικιστική καταστροφή του.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στην Τουρκία για χάριν των τουρκικών τηλεοπτικών σειρών που προβάλουν και καλλιεργούν μια χαρακτηριστική βία, τα μεγάλα ελληνόφωνα κανάλια συνεχίζουν να μας πλημμυρίζουν με τις τουρκικές τηλεοπτικές αθλιότητες και τα περίφημα survivor, δίνοντας εκατομμύρια στους Τούρκους παραγωγούς.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.