Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Η Γερμανική Αεροπορία κατά των Οχυρών

Γερμανικά Me-110 επιτίθενται στη Θράκη. Τα πυροβόλα των 20μμ στο ρύγχος ήταν εξαιρετικά σε ρόλο υποστήριξης στρατευμάτων.


Γερμανικά Me-110 επιτίθενται στη Θράκη. Τα πυροβόλα των 20μμ στο ρύγχος ήταν εξαιρετικά σε ρόλο υποστήριξης στρατευμάτων.
Για την επιχείριση κατά της Ελλάδας τον Απρίλιο του 1941, η Luftwaffe διέθεσε  αρχικά το VIII Αεροπορικό Σώμα με δύναμη περίπου 650 αεροσκαφών. Στη συγκέντρωση αυτή προστέθηκαν τα 576 αεροσκάφη του 4ου Αεροπορικού Στόλου και στη εξέλιξη των επιχειρήσεων άλλα 168 αεροσκάφη του Χ Αεροπορικού Σώματος. Ένας αριθμός καταδιωκτικών και αντιαεροπορικών σχηματισμών έμειναν στη Ρουμανία να φρουρούν τις πετρελαιοπηγές του Πλοεστίου και τα υπόλοιπα αεροσκάφη διετέθησαν σε άμεση υποστήριξη των επιχειρήσεων το στρατού.
Τα βουλγαρικά αεροδρόμια πλημμύρισαν από γερμανικά αεροσκάφη και οι Γερμανοί με τη βοήθεια των Βουλγάρων άρχισαν να κατασκευάζουν κι άλλα. Προβλέφθηκε επίσης ότι σε περίπτωση χρήσης κατειλημμένων εχθρικών αεροδρομίων τα καύσιμα θα διανέμονται από προωθημένες  εγκαταστάσεις του Γερμανικού Στρατού. Όλα τα λαφυραγωγημένα καύσιμα άνω των 30 τόννων θα αναφέρονται στο αρχηγείο VIII Αεροπορικού Σώματος αλλά η κυριευμένη βενζίνη θα χρησιμοποιήται μόνο αφού είχαν περατωθεί οι έλεγχοι καταλληλότητας.
Έγχρωμη εικόνα από το γερμανικό περιοδικό «Σύνθημα» (SIGNAL) με θέμα το βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως (STUKA)
Έγχρωμη εικόνα από το γερμανικό περιοδικό «Σύνθημα» (SIGNAL) με θέμα το βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως (STUKA)
Οι Γερμανοί δεν έκαναν το λάθος τον Ιταλών να επιτεθούν βιαστικά. Τα αεροπλάνα της εποχής δεν ήταν παντός καιρού και οι συνθήκες επιχειρήσεων ήταν καλύτερες την άνοιξη. Γνώριζαν καλά ότι η Ελληνική Βασιλική Αεροπορία είχε απομείνει με 80 αεροσκάφη τα περισσότερα των οποίων ήταν ξεπερασμένα τεχνολογικά και μόνο 45 είχαν ελπίδες σε αερομαχία εναντίον τους. Ήξεραν επίσης ότι Βρετανοί είχαν στείλει ελάχιστα αεροπλάνα, επίσης παλαιά, αλλά δεν θα υποτιμούσαν τον αντίπαλο. Οι Έλληνες στερούντο ραντάρ και στήριζαν την αεράμυνα τους σε παρατηρητές. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης εθεωρείτο εκτεθειμένο και εκεί δεν στάθμευαν αεροπλάνα. Το σύνολο της Ελληνο-Βρεταννικής αεροπορικής δύναμης είχε συγκεντρωθεί στη Λάρισα. Η Luftwaffe επετέθει με βομβαρδιστικά  Do-17 και  Ju88 σε διαδοχικά κύματα. Ακολούθησαν Messersmit 110 που σάρωσαν τα πάντα με ταχυβόλα των 20 χιλ. Εκτός από τρία Ελληνικά μαχητικά που κατέρριψαν ένα γερμανικό αναγνωριστικό He 121 και ενα βομβαρδιστικό Do-17 στο Στρυμώνα η Ελληνική Αεροπορία εκμηδενίστηκε. Όσα Ελληνικά βρετανικά αεροσκάφη απέμειναν αποσύρθηκαν στην Αττική το Άργος και την Κρήτη.
Το δικινητήριο βομβαρδιστικό Ju88 ήταν το «παιδί για όλες τις δουλειές» της Γερμανικής αεροπορίας. Χρησιμοποιήθηκε και σαν βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως με μέτρια αποτελέσματα γιατί ο σκελετός δεν άντεχε τις έντονες καταπονήσεις τις απότομης ανόδου.
Το δικινητήριο βομβαρδιστικό Ju88 ήταν το «παιδί για όλες τις δουλειές» της Γερμανικής αεροπορίας. Χρησιμοποιήθηκε και σαν βομβαρδιστικό καθέτου εφορμήσεως με μέτρια αποτελέσματα γιατί ο σκελετός δεν άντεχε τις έντονες καταπονήσεις τις απότομης ανόδου.
Ανενόχλητοι οι Γερμανοί πιλότοι κυριολεκτικά οργίασαν πάνω από  τη Γραμμή Μεταξά. Το κύριο βάρος των επιχειρήσεων το έφεραν τα 150 βομβαρδιστικά καθέτου εφορμήσεως Ju87 (STUKA) υποστηριζόμενα από Ju88 και Do-17. Η απελπισμένη αντίδραση των ελάχιστων αντιαεροπορικών που διέθεταν τα οχυρά προκάλεσε απώλειες. Τα πολυμελή πληρώματα των δικινητήριων βομβαρδιστικών που διέφευγαν με αλεξίπτωτα έδωσαν στους Έλληνες υπερασπιστές την εσφαλμένη εντύπωση τμημάτων αλεξιπτωτιστών. Όμως η μόνη επιχείρηση αλεξιπτωτιστών στην κυρίως Ελλάδα ήταν στον Ισθμό της Κορίνθου.
Συντονιστές τις γερμανικής αεροπορίας κατευθύνουν τα σμήνη της Luftwaffe κατά της Γραμμής Μεταξά.
Συντονιστές τις γερμανικής αεροπορίας κατευθύνουν τα σμήνη της Luftwaffe κατά της Γραμμής Μεταξά.
Τη δεύτερη μέρα των επιχειρήσεων οι Γερμανοί άρχισαν να χρησιμοποιούν βόμβες των 500 κιλών στα STUKA και κατάφεραν να εκμηδενίσουν τη σποραδική αντιαεροπορική άμυνα. Μετά από αυτό η Luftwaffe συνέβαλε στην εξουδετέρωση του εκτός των οχυρών πυροβολικού με χαρακτηριστική περίπτωση την βαριά πυροβολαρχία στο ύψωμα Κράκωρ του Ρούπελ.  Οι πιλότοι ανέφεραν όμως ότι οι Έλληνες δεν πανικοβάλλονταν από τις σειρήνες των αεροπλάνων αλλά αντίθετα έβαλαν εναντίον τους με ότι μέσα διέθεταν.
Τα Γερμανικά βομβαρδιστικά καθέτου εφορμήσεως (STUKA) έφεραν δύο τέτοιες βόμβες. Λόγω της αντοχής που επέδειξαν οι ελληνικές οχυρώσεις τις αντικατέστησαν με βόμβες των 500 κιλών. Πηγή: wikipedia
Τα Γερμανικά βομβαρδιστικά καθέτου εφορμήσεως (STUKA) έφεραν δύο τέτοιες βόμβες. Λόγω της αντοχής που επέδειξαν οι ελληνικές οχυρώσεις τις αντικατέστησαν με βόμβες των 500 κιλών. Πηγή: wikipedia
Η συνεχής δράση των Γερμανών πιλότων παρεμπόδισε της επιχειρήσεις υποστήριξης στα οχυρά Ιστίμπεη και Κελκάγια με αποτέλεσμα την πτώση τους. Η συμβολή της Luftwaffe υπήρξε επίσης καθοριστική στην εξουδετέρωση των οχυρών της Θράκης. Μεταγωγικά έριξαν επίσης εφόδια σε απομονωμένες γερμανικές μονάδες όπως στην περίπτωση των αποκλεισμένων από τους Έλληνες τμημάτων του 125ου ειδικού συντάγματος στό ύψωμα Γκολιάμα.
ΠΗΓΕΣ
Περιοδκό “ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΦΤΕΡΑ” Τευχος 1 Ανοιξη 2007
www.feldgrau.net
www.history.com
stefanosskarmintzos.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.