Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Φρεγάτες Fremm και F 15 αμερικανικά AAV-7 και ρωσικά BMP-3. Γιατί όλοι θέλουν να "εξοπλίσουν" την "χρεοκοπημένη" Ελλάδα;



Η υπόθεση ενοικίασης φρεγατών και αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και οι όροι της “ενοικίασης” -και φυσικά το κόστος- θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Οι Γάλλοι δεν έκαναν αυτή τη πρόταση τυχαία. Ο στόχος είναι προφανής και οι γαλλικές εφημερίδες το έγραψαν από χθες: “επανεκκίνηση των αγορών από Γαλλία”.
Αγορές στη παρούσα φάση δεν μπορούν να γίνουν, αν και πολλοί στην Αθήνα θα το ήθελαν. Αλλά ποιος θα τολμήσει να βγει να ανακοινώσει αγορά φρεγατών ή αεροπλάνων αυτή τη περίοδο με τους πολίτες εξαθλιωμένους;

Το βέβαιο είναι ότι το Παρίσι , δείχνει αποφασισμένο να μπει δυνατά στο παιχνίδι των ελληνικών εξοπλισμών , κοιτώντας την επόμενη μέρα, όταν η Ελλάδα θα είναι σε θέση να προχωρήσει σε αγορές. Και δεν είναι η μοναδική μεγάλη χώρα η οποία το επιδιώκει.
Οι ΗΠΑ εδώ και πάρα πολύ καιρό επιδιώκουν ακριβώς το ίδιο. Η υπόθεση των αρμάτων μάχης Abrams ήταν ενδεικτική . Πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Ε.Ρούμπιν φέρεται να πρότεινε σε συνάντησή του με τον Αλέξη Τσίπρα ,να πάρει η Ελλάδα αεροσκάφη F 15. Οι πληροφορίες λένε ότι είπε μάλιστα πως δεν αξίζει το κόπο να προχωρήσει η ιστορία των Abrams, λόγω μεγάλου κόστους για εργασίες συντήρησης και εκσυγχρονισμού -περίπου 800 εκατομμύρια το υπολόγισε- και θα ήταν προτιμότερο να πάρει η Ελλάδα F 15, αεροσκάφη που δεν διαθέτει η Τουρκία και τα οποία έχουν μεγάλη ακτίνα δράσης. Που σημαίνει ότι άνετα φθάνουν μέχρι την “επίμαχη” περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου ,την οποία όλοι επικαλούνται ελέω ΑΟΖ και ενεργειακών αποθεμάτων.
Γιατί θέλουν όλοι να εξοπλίσουν μια χώρα που πολλοί θεωρούσαν μέχρι πρόσφατα χρεωκοπημένη και αρκετοί επιμένουν ότι η “άτακτη χρεοκοπία” της είναι μπροστά;
Όλοι θέλουν να “βάλουν” πόδι στην περιοχή, πριν η ιστορία της ΑΟΖ , φουντώσει για τα καλά. Όλοι θέλουν να “πλασσαριστούν” στην καλύτερη δυνατή θέση, παρέχοντας όχι βέβαια δωρεάν αλλά με την μορφή “μακρόχρονων διευκολύνσεων” όπλα και “προστασία”. Η όλη κατάσταση θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά εκμεταλλεύσιμη από την Ελλάδα και όχι μόνο για να “νοικιάζουμε” όπλα. Ευχόμαστε και θέλουμε να ελπίζουμε, ότι η κυβέρνηση θα έχει ήδη έτοιμο ένα σχέδιο το οποίο θα “δένει” όλες αυτές τις “ενοικιάσεις” οι οποίες βέβαια θα επιχειρηθεί κάποια στιγμή να γίνουν αγορές ,με την ελληνική παραπαίουσα αμυντική βιομηχανία. Με απλά λόγια, ευχόμαστε και θέλουμε να ελπίζουμε ότι δεν θα κάνουμε απλά τα “χατήρια” των προέδρων ανά τον κόσμο ,αλλά έχουμε κατά νου πως θα μπορέσουμε να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα.
Ευχόμαστε και θέλουμε να ελπίζουμε ότι η εποχή της ...εξοπλιστικής διπλωματίας που είχε μέχρι τώρα μηδενικά αποτελέσματα για τη χώρα έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ευχόμαστε και ελπίζουμε ότι πάνω απ΄ όλα θα τεθεί το ελληνικό κέρδος και όχι η επιβίωση γραμμών παραγωγής μεγάλων αμυντικών βιομηχανιών του εξωτερικού. Αρκετές φορές στο παρελθόν τις “σώσαμε”. Τώρα είναι η ώρα για τη δική μας σωτηρία.
onalert.gr
ΑΟΖ με ΑΒΑΚ του Β'ΠΠ;; Mεταχειρισμένα αμερικανικά AAV-7 και ρωσικά BMP-3 υποψήφια για... δωρεά!!

Μια καλή ευκαιρία για απόκτηση επιτέλους από τους Έλληνες Πεζοναύτες τεθωρακισμένων αμφίβιων οχημάτων, προσφέρεται από δύο προγράμματα φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους.
Το ένα είναι το πρόγραμμα αντικατάστασης των αμερικανικών AAV-7 στις ΗΠΑ και το δεύτερο είναι το πρόγραμμα των SHORADS που οπως φαίνεται, όποτε καταλήξει, θα κατακυρωθεί στην Ρωσία
Το AAV-7 έχει συμμετάσχει σε επιχειρήσεις από το Βιετνάμ μέχρι το Ιράκ σε όλα τα πεδία μαχών που πολέμησαν οι αμερικανοί Πεζοναύτες αλλά πλέον το όχημα θεωρείται ξεπερασμένο ιδίως στον τομέα της θωράκισης όπου αποδεδειγμένα υστερεί έναντι νεότερων σχεδιάσεων.
Αντίθετα το ζήτημα του νέου αμφίβιου τεθωρακισμένου Expeditionary Fighting Vehicle αναβλήθηκε επανειλημμένως. Με εκτιμώμενο κόστος 17 εκ $ ανά μονάδα ήταν αδύνατον να αντικαταστήσουν το στόλο των 1000 περίπου AAV-7 μέχρι που τελικά το πρόγραμμα ακυρώθηκε οριστικά στις αρχές του 2011, αλλά τώρα προχωρά ταχύτατα.
Στην Ελλάδα οι Έλληνες πεζοναύτες διανύουν τη δική τους.. Οδύσσεια στην αναζήτηση ενός αμφίβιου τεθωρακισμένου που θα τους απαλλάξει από τα εντελώς απαρχαιωμένα ΑΒΑΚ που χρονολογούνται από το Β ΠΠ.
Με το πρόγραμμα να έχει προτεραιότητα στο πλαίσιο υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων σε ΕΜΠΑΕ εδώ και περίπου μια δεκαετία, δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει σε φάση υλοποίησης αποστερώντας στην 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών τη δυνατότητα να κινηθεί από τα πλοία της στην ακτή απόβασης.
Απεναντίας συνεχίζει μέχρι σήμερα να πραγματοποιεί κλασικές αμφίβιες επιχειρήσεις με ΑΒΑΚ οι οποίες είναι αργοκίνητες, αναξιόπιστες και δεν προσφέρουν κανενός είδους προστασία σε εχθρικά πυρά για το προσωπικό που μεταφέρουν.
Το πρόγραμμα απόκτησης BMP-3 το οποίο είχε επιλεγεί για τον εξοπλισμό της 32 ΤΑΞ/ΠΝ αλλά και των Μηχανοκίνητων Μεραρχιών Πεζικού του ΕΣ, ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2007 από το ΚΥΣΕΑ, αλλά δεν ευοδώθηκε.
Σήμερα σε αντικατάσταση των BMP-3HEL, τουλάχιστον μερικώς, έχει προταχθεί η προμήθεια συστημάτωγν SHORADS για την αντικατάσταση των παλαιών OSA A/K
Η απαίτηση για προμήθεια νέων συστημάτων εγγύς αεράμυνας SHORADS για τον ΕΣ, ήδη συνδυάζεται από το ΓΕΣ με την προμήθεια μικρού αριθμού BMP-3, αλλά ως αντισταθμιστικά με δεδομένο ότι τα οχήματα είναι τα μόνα που μπορούν να παραδοθούν σε μικρό χρονικό διάστημα στην Ελλάδα.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι Έλληνες πεζοναύτες πρέπει να αποκτήσουν επειγόντως αμφίβιο τεθωρακισμένο, από όπου και όποιο κρίνουν ότι είναι συμφερότερο επιχειρησιακά ΓΕΣ και ΓΕΕΘΑ.
Με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις να αυξάνονται γεωμετρικά μετά την επέκταση των ελληνικών συμφερόντων λόγω της ΑΟΖ στην Αν. Μεσόγειο, οι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι έλληνες Πεζοναύτες) έχουν προτεραιότητα σε ενίσχυση μέσων και δυνατοτήτων, οι οποίες έχουν συσσωρευτεί και αναμένεται να κορυφωθούν την επόμενη 5ετία λόγω, απαξίωσης των χρησιμοποιούμενων μέσων (ΑΒΑΚ) που χρησιμοποιούνται σήμερα για τη μεταφορά των ελλήνων πεζοναυτών στις αμφίβιες επιχειρήσεις.
defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.