Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Το SAMUR, (Seyyar Yüzücü Hücum Köprüsü «SYHK»), είναι το όχημα- πλωτή γέφυρα που κατασκευάστηκε από την τουρκική εταιρεία FNSS, με σκοπό να ανταποκρίνεται στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του τουρκικού στρατού για διάβαση υδάτινων διαδρόμων, (ποτάμια κλπ). Αναφέρεται επίσης και ως πλωτή γέφυρα «εφόδου».
Το συμβόλαιο κατασκευής τους υπογράφηκε το 2007 ενώ. οι εργασίες ανάπτυξης της γέφυρας ολοκληρώθηκαν το 2011. H παράδοση των πρώτων οχημάτων έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2013, ενώ το 2014 είχε γίνει γνωστό ότι είχαν παραδοθεί τα πρώτα οχήματα. Έχει 13 μέτρα μήκος και βάρος 36 τόνους και αναπτύσσει ταχύτητα τόσο σε υδάτινο όσο και σε στερεό περιβάλλον.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου το όχημα αυτό, πλωτή-γέφυρα, ήρθε πάλι στην επικαιρότητα, (Milliyet 7/9), γιατί έγινε γνωστό πως συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό η παραγωγή του και η παράδοση των οχημάτων στον τουρκικό στρατό ενώ εκτιμήθηκε η άξια του και από ξένες χώρες που ενδιαφέρονται για την αγορά του. Αυτό ερμηνεύεται στην μεγάλη σημασία που δίνεται στην μεταφορά στρατιωτικών τμημάτων σε ποταμούς, (Έβρος κλπ).
Συγκριμένα συμφώνα με δηλώσεις του υφυπουργού Άμυνας και υπεύθυνου για την τουρκική πολεμική βιομηχανία, Celal Sami Tüfekçi στο συνεδριακό Κίτρο Lütfi Kırdar Kongre, στην Κωνσταντινούπολη, σε συγκέντρωση της Ένωσης Τούρκων Μηχανικών και Αρχιτεκτόνων, η Μεγάλη Βρετανία και η Νότιο Κορέα εξεδήλωσαν έντονο ενδιαφέρων για το όχημα αυτό.
Η συνάντηση ήταν με θέμα, «Εθνικά έργα στον τομέα της άμυνας, του διαστήματος και της αεροπορίας» και ο Celal Sami Tüfekçi έκανε παράλληλα μια ενημέρωση στον τομέα του μηχανικού της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας.
Επίσης έκανε γνωστό ότι από το 1988 η Τουρκία και η Ινδονησία συνεργάζονται στο τομέα παραγωγής τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης και ότι πρόκειται να γίνει έκθεση στην Ινδονησία των νέων αρμάτων μάχης κοινής παραγωγής.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.