Το Πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι ελληνική ναυτιλιακή, βρίσκεται πίσω από το λήζινγκ δεξαμενοπλοίων που κάνει η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας, ενώ η ίδια δηλώνει ότι το σκάφος που παρέλαβε, ήρθε κατευθείαν από το Κορεάτικο ναυπηγείο.
Να θυμίσουμε ότι για κάθε 653 πλοία σε Κορέα και Κίνα που ναυπηγούν οι Έλληνες εφοπλιστές, ναυπηγούν 1 στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του 2011.
Το Πρακτορείο αναφέρει ότι βάσει των εγγγράφων νηολόγησης, το τανκερ τύπου Suezmax ανήκει σε ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τον Πειραιά, ενώ έχει μισθωθεί άλλο ένα δύο και σχεδιάζεται να αποκτηθούν άλλα δύο Suezmaxes
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πλοίο άλλαξε ταξινόμηση και σημαία, αφότου καταχωρήθηκε στα Νησιά Μάρσαλ
Τελευταία διαβάζουμε συνεχώς στον Διεθνή Τύπο περίεργα πάρε-δώσε του υπερεθνικού ελληνικου εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Στις 5 Μαρτίου, το Πρακτορείο REUTERS είχε αποκαλύψει οτι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, μεταφέρουν πετρέλαιο στην Συρία, παρά τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί απο την ΕΕ.
Επίσης ακριβώς την ίδια πρακτική, είχε ακολουθήσει και στον εμφύλιο της Λιβύης το 2011, συγκεκριμένος μεγάλος Έλληνας εφοπλιστής.
Επίσης τον Μάρτιο, το REUTERS, είχε κατονομάσει η Ελληνική εφοπλιστική εταιρεία, με έδρα την Βούλα Αττικής, ότι στέλνει πετρέλαιο στην Συρία αξίας τουλάχιστον 55 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε μήνα.
Ακόμη, έχει κατηγορηθεί ο Έλληνας εφοπλιστής Καμπής, για παράνομη διακίνηση πετρελαίου υπέρ της Ιρανικής κυβέρνησης, καθως και για χρηματοδότηση, ενώ οι Αμερικανοί έχουν κατηγορήσει τον Βίκτωρα Ρέστη ότι μέσω της ναυτιλιακής του εταιρείας αλλά και μέσω της τράπεζάς του FBB, χρησιμεύε ως βιτρίνα για το Ιρανικό Υπουργείο Πετρελαίου στην Ελλάδα.
Μάλιστα ο εφοπλιστής έχει δεχθεί σχετική Επιστολή από Αμερικάνο Πρέσβη της Οργάνωσης UANI, με τον Ρέστη στην συνέχεια να μηνύει τον συντακτη της επιστολής.
Το πλέον πρόσφατο σχετικό δημοσίευμα που απασχόλησε τα ξένα ΜΜΕ ήταν η απίστευτη υπόθεση φοροδιαφυγής, Έλληνα εφοπλιστή, που μαζί με την σύζυγό του αγόραζαν αυτοκίνητα και ακίνητα στην Ελλάδα, μέσω ποσών από τις ναυτιλιακές τους εταιρείες.
Ο εφοπλιστής συνελήφθηγια εκτεταμένη φοροδιαφυγή στις ΗΠΑ, όπου και κρατείται,
H PDVSA μισθώνει δύο μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια Suezmax από ελληνική ναυτιλιακή.
9 Οκτ. (Reuters) – Η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA έχει μισθώσει δύο μεταχειρισμένα πετρελαιοφόρα που ανήκουν σε ελληνική ναυτιλιακή, δήλωσαν πηγές της ναυτιλίας την Τετάρτη, και σχεδιάζεται να αποκτηθούν άλλα δύο Suezmaxes για τη γερασμένο της στόλο, καθώς χρειάζεται επειγόντως σκάφη για τα μεγάλα ταξίδια στην Ασία.
Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Βενεζουέλας και η PDVSA, δήλωσαν ότι το πρώτο δεξαμενόπλοιο, το Ρίο Arauca, η οποία έφτασε σε ύδατα της Βενεζουέλας την Παρασκευή, ήρθε κατευθείαν από το ναυπηγείο. Ωστόσο, τα έγγραφα νηολόγησης του σκάφους δείχνουν ότι ανήκει στην Tankers Horizon, μια εταιρεία που εδρεύει στην Ελλάδα.
Το πλοίο, το οποίο ονομαζόταν Melodia, ναυπηγήθηκε το 2011 από το ναυπηγείο της Νότιας Κορέας Samsung Heavy Industries. Τον Ιούλιο άλλαξε κατάταξη, εταιρεία και σημαία, αφότου καταχωρήθηκε στα Marshall Islands.
Ένας broker που βρίσκεται κοντά στις συνομιλίες, είπε ότι αυτό το δεξαμενόπλοιο, καθώς και ένα άλλο δεξαμενόπλοιο Suezmax, από την ίδια ελληνική εταιρεία, που ονομάζεται Rio Καρώνη – το παλιό του όνομα ήταν Αμαρυλίς – χρησιμοποιούνται από την κυπριακή θυγατρική της γερμανικής εταιρείας Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) για την εξυπηρέτηση του στόλου της PDVSA στο πλαίσιο συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
«Η Βενεζουέλα δεν είναι ο ιδιοκτήτης και δεν εμφανίζεται πουθενά στα έγγραφα των πλοίων. Αυτές οι συμφωνίες έγιναν για να έχει ταχύτερη πρόσβαση σε δεξαμενόπλοια που έχουν ήδη κατασκευαστεί,» είπε ο broker.
Η PDVSA παρήγγειλε 42 νέα δεξαμενόπλοια το 2006 για να επεκτείνει το στόλο της και να μειώσει το υψηλό κόστος μεταφορών προς χώρες της Ασίας, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ιαπωνία. Αλλά από τότε έχουν παραδοθεί μόνο πέντε δεξαμενόπλοια λόγω των πολλών καθυστερήσεων, έτσι η PDVSA χρειάζεται τώρα τα σκάφη γρήγορα.
Ο υπουργός Πετρελαίου της Βενεζουέλας Ραφαέλ Ραμίρεζ δήλωσε την Παρασκευή ότι το δεξαμενόπλοιο Rio Arauca , το οποίο έχει χωρητικότητα 1 εκατομμύριο βαρέλια, “θα ενισχύσει τον στόλο της PDVSA σε κάθε διαδρομή, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανάγκες μεταφορών της εταιρείας.”
Ο ίδιος δεν διευκρίνισε την προέλευση του σκάφους, αλλά είπε άλλα τρία δεξαμενόπλοια Suezmaxes υπηρετούν ήδη τον στόλο της PDVSA.
Παρ ‘όλα αυτά, οι πληροφορίες του Reuters για τα πλοία δείχνουν ότι μόνο δύο από τα Suezmaxes είναι ενεργές και ταξιδεύουν με νέα ονόματα , αφότου καταχωρήθηκαν εκ νέου καταχωρήθηκε στις Νήσους Μάρσαλ.
Ο broker πρόσθεσε ότι τα δύο σκάφη φαίνεται να είναι σε καλή κατάσταση και έχουν περάσει όλους τους ελέγχους, με τον τελευταίο να διεξάγεται στο Τόκιο το τρέχον έτος.
“Αν η PDVSA χρειάζεται επειγόντως τα δεξαμενόπλοια, αυτό είναι μια επιλογή. Όμως η εκμίσθωση των σκαφών μέσω μιας ξένης εταιρείας συνεπάγεται ότι δεν θα προτιμούσαν να προσλάβουν Βενεζουελάνους ως πλήρωμα,” δήλωσε ένας άλλος broker.
Η PDVSA είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Bernhard Shulte. Κάνει χρήση σήμερα οκτώ Lakemaxes, τριών πλοίων πολλαπλών χρήσεων για εισαγωγή σιτηρών, το νέο κινέζικο VLCC (Πολύ Μεγάλο Δεξαμενόπλοιο Αργού Πετρελαίου) Ayacucho, και τα δεξαμενόπλοια Suezmaxes.
Μετάφραση – Απόδοση: LEFTeria-news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.