Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

«Υποταγή» στον Σουλτάνο Ερντογάν και από τον Βαρθολομαίο – Δεν θα μείνει κανείς όρθιος…


«Υποταγή» στον Σουλτάνο Ερντογάν και από τον Βαρθολομαίο – Δεν θα μείνει κανείς όρθιος…

Με θετικά λόγια για τον Ταγίπ Ερντογάν και τη στάση του κόμματός του όσον αφορά τις θρησκευτικές ελευθερίες στην Τουρκία, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανεβαίνει στο… άρμα των υποτακτικών του Σουλτάνου. Το θέμα της διαδοχής των Πατριαρχών και το θέμα της υπηκοότητας (είμαστε Τούρκοι υπήκοοι λέει χαρακτηριστικά!!!) για τη διασφάλισή της, περνά σε δεύτερη μοίρα, εκφράζοντας ανοικτά την υποστήριξή του στην ίδρυση τεμένους στην Αθήνα.

Ως «αγώνα επιβίωσης» χαρακτήρισε τη ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Τουρκία ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, σε συνομιλία του με αυστριακούς δημοσιογράφους στο Φανάρι. Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι με την κυβέρνηση του συντηρητικού ισλαμικού κόμματος ΑΚΡ έχουν υπάρξει ορισμένες βελτιώσεις, όπως η ρύθμιση του θέματος της υπηκοότητας για τη διασφάλιση της διαδοχής των Πατριαρχών, ενώ εξακολουθεί να παραμένει κλειστή η Θεολογική Σχολή στη Χάλκη.
Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Αυστριακού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΡΑ) του οποίου η συνεργάτιδα Χερμίνε Σράιμπερχουμπερ συμμετείχε στην ομάδα των αυστριακών δημοσιογράφων που συναντήθηκαν με τον Οικουμενικό Πατριάρχη στην Κωνσταντινούπολη, ο κ. Βαρθολομαίος επισήμανε ότι σήμερα η κατάσταση είναι καλύτερη και η τωρινή κυβέρνηση έχει κάνει μερικά βήματα στην κατεύθυνση της θρησκευτικής ελευθερίας, όπως με την επιστροφή κάποιων περιουσιών στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τη δυνατότητα τέλεσης θείας λειτουργίας σε κάποιες παλαιότερες εκκλησίες της Ανατολίας.
Οπως αναφέρει το ΑΡΑ, ο Οικουμενικός Πατριάρχης θεωρεί θετική τη στάση του πρώην πρωθυπουργού της Τουρκίας και νυν προέδρου της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ως προς τις εκλογές για τους διαδόχους των Πατριαρχών, εκλογές που, κατά την άποψη του κ. Βαρθολομαίου, «είναι σημαντικές για την περαιτέρω επιβίωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου».
Εξίσου σημαντική θα ήταν, όπως επισήμανε ο ίδιος,«η εκπαίδευση μιας νέας γενιάς θεολόγων στο πνεύμα του διαλόγου και της ειρηνικής συμβίωσης», ωστόσο, όπως αναφέρει το τηλεγράφημα του ΑΡΑ, αυτή η επιθυμία του Οικουμενικού Πατριάρχη δεν έχει ακόμη εκπληρωθεί, καθώς η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, που είχε ιδρυθεί το 1844, παραμένει κλειστή από το 1971.
Στο τηλεγράφημα σημειώνεται ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης ασκεί κριτική στο γεγονός πως η κυβέρνηση στην Αγκυρα ζητάει την ανέγερση ενός τεμένους στην Αθήνα ως αντάλλαγμα για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.
Ο ίδιος θεωρεί αυτή τη σύνδεση «μη επιτρεπτή» από τη σκοπιά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς, όπως επισημαίνει, «είμαστε Τούρκοι υπήκοοι και θέλουμε να ασκήσουμε τα δικαιώματά μας, χωρίς να γινόμαστε θύματα των ελληνοτουρκικών ζητημάτων».
Τάσσεται υπέρ της ίδρυσης τεμένους στην Αθήνα, ωστόσο, όπως λέει, «αυτό δεν πρέπει να αποτελεί λόγο για να μην ανοίγει η Θεολογική Σχολή».
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης φέρεται να ασκεί κριτική στη μη ισότιμη μεταχείριση των μειονοτήτων από την πλειοψηφία στην Τουρκία, επισημαίνοντας πως «ζούμε σε ένα μη χριστιανικό περιβάλλον, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε λιγότερα δικαιώματα από την πλειοψηφία. Ως πολίτες εκπληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας και ως εκ τούτου δεν θέλουμε να μας αντιμετωπίζουν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας».
Στο τηλεγράφημα του ΑΡΑ αναφέρεται, επίσης, πως το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατέβαλε πάντα προσπάθειες για έναν διάλογο με τις άλλες μονοθεϊστικές θρησκείες και πως ήδη πριν από 30 χρόνια πραγματοποιήθηκε μια πρώτη διάσκεψη με εκπροσώπους του Ισλάμ και του Ιουδαϊσμού.
Προστίθεται ακόμη πως ο Οικουμενικός Πατριάρχης θεωρεί ως ένα επιπλέον κεντρικό θέμα το περιβάλλον, για το οποίο, με πρωτοβουλία του, έχουν πραγματοποιηθεί οκτώ διαθρησκευτικοί διάλογοι και το Φανάρι σχεδιάζει για το 2015 ένα Φόρουμ για το Περιβάλλον στη Χάλκη με γνωστούς ειδικούς, παρά το γεγονός ότι σπανίζουν πλέον οι χορηγοί.
hellasforce.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.