Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

ΕΤΣΙ ΠΗΡΕ Ο ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ


EGNATIA

Πώς το ελληνικό δημόσιο ξεπούλησε στους μεγαλοεργολάβους τον μοναδικό ελληνικό δημόσιο και …


 ολοκληρωμένο κατασκευαστικά αυτοκινητόδρομο, με τεράστιο στρατηγικό, εθνικό και αναπτυξιακό ρόλο για όλη την Βόρειο Ελλάδα
Τις αποκαλύψεις για τις δράσεις των μεγαλοεργολάβων και την «ύποπτη» σχέση τους με την κυβέρνηση συνεχίζει το Newsbomb.gr .

Από τις 21 Σεπτεμβρίου το Newsbomb.gr είχε αποκαλύψει τον φωτογραφικό διαγωνισμό της κυβέρνησης για τα διόδια της Εγνατίας. Η διοίκηση της εταιρείας είχε προχωρήσει  από τις αρχές Σεπτεμβρίου στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση σε ιδιώτη των υπηρεσιών λειτουργίας και υποστήριξης των σταθμών διοδίων.
Το υπουργείο Υποδομών μάλιστα φρόντισε να θέσει προϋποθέσεις για συμμετοχή στον διαγωνισμό, τις οποίες πληρούσαν μόνο συγκεκριμένες εταιρείες.
Είχε προηγηθεί από τον περασμένο χειμώνα η κατεπείγουσα τροπολογία που φρόντισε να περάσει, ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με την οποία θα επιτρέπεται η τοποθέτηση διοδίων από το πρώτο ως το τελευταίο χιλιόμετρο, συμπεριλαμβανομένων και των κάθετων αξόνων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Ο υπουργός μάλιστα βιαζόταν τόσο πολύ να περάσει την τροπολογία που την συμπεριέλαβε σε νομοσχέδιο που αφορούσε άσχετα θέματα.
Η βιασύνη του υπουργού δεν οφείλεται, όπως ακούγεται, στο ενδιαφέρον του για το δημόσιο συμφέρον αλλά για την εξυπηρέτηση των μεγαλοεργολάβων που διαχειρίζονται τους σταθμούς διοδίων πανελλαδικά.
Λίγους μήνες μετά, το δημόσιο αποφασίζει το ξεπούλημα της Εγνατίας οδού – που σημειωτέον κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου ως δημόσιο έργο – δίνοντας στους μεγαλοεργολάβους και… προίκα 20 σταθμούς διοδίων.
Ο «φωτογραφικός» διαγωνισμός
Όπως αναφέρεται στο κείμενο του διαγωνισμού, ο ανάδοχος, που θα έπρεπε να καταβάλλει εγγύηση ύψους 960.000 ευρώ, θα κρινόταν από την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια αλλά και την τεχνική του ικανότητα.
Ως απαιτούμενα προσόντα του αναδόχου ορίστηκαν:
- η χρηματοοικονομική επάρκεια, πρέπει να έχει μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ για τις χρήσεις 2011-2013
- τραπεζικές βεβαιώσεις συνολικής ευχέρειας τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ και
- προηγούμενη τριετή εμπειρία σε υπηρεσίες που αφορούν στην λειτουργία τουλάχιστον 30 λωρίδων κυκλοφορίας ανά έτος.
Στην Ελλάδα μόνο συγκεκριμένες εταιρείες – κολοσσοί μπορούσαν να “παίξουν” σε αυτό τον διαγωνισμό και μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού.
Έτσι ακριβώς και έγινε! Στον διαγωνισμό που προκήρυξε η Εγνατία συμμετείχαν μόλις δύο εταιρείες: Η εταιρεία «Αττικές Διαδρομές» του κ. Μπόμπολα και η «Κλέαρχος Ρούτσης ΑΕ». Σύμφωνα με πληροφορίες, η δεύτερη εταιρεία έχει στο παρελθόν συνεργαστεί με τον «ΑΚΤΩΡΑ» και τον κ. Μπόμπολα…
Στον διαγωνισμό επιθυμούσαν να μπουν και άλλες εταιρείες, οι οποίες ζήτησαν ωστόσο παράταση 15 ημερών για να καταθέσουν τις προσφορές τους. Η προσφορά μίας εκ των εταιρειών μάλιστα, η οποία πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις, ήταν όχι απλά καλύτερη, αλλά θα απέφερε και κέρδος στο ελληνικό δημόσιο κατά 4 εκατ. ευρώ!
Η απόφαση όμως ήταν ειλημμένη. Η κυβέρνηση είχε συμφωνήσει να ξεπουλήσει την Εγνατία στην εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» του κ. Μπόμπολα.
Για να δικαιολογήσει μάλιστα την απόφασή της, αρνήθηκε να δώσει παράταση που ζήτησαν οι άλλες εταιρείες, αποκλείοντάς τες με συνοπτικές διαδικασίες από τον διαγωνισμό.
Αξίζει να σημειώσουμε πως σε εξέλιξη είναι και ακόμη ένας διαγωνισμός από την Εγνατία και αφορά λειτουργία-συντήρηση της Εγνατίας-κάθετων αξόνων μέχρι το 2018, ύψους 122εκ.ευρώ. Για να δούμε ποιες διαδικασίες θα ακολουθηθούν και εκεί…
Χρυσές δουλειές για τον «ΑΚΤΩΡ»
Η διαχείριση των σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού περνάει λοιπόν στην «Αττικές Διαδρομές» για τέσσερα χρόνια, καθώς η εταιρεία ανακηρύχθηκε προτιμητέος ανάδοχος.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη λειτουργία των υφιστάμενων σταθμών διοδίων της Εγνατίας, τη συντήρησή τους, την τεχνική τους υποστήριξη, καθώς και την καταμέτρηση και μεταφορά των εισπράξεων. Ενδέχεται ακόμη να αναλάβει και τη λειτουργία των νέων σταθμών που αναμένεται να κατασκευαστούν στους κάθετους άξονες της Εγνατίας, κάτι που θα προβλέπεται σε σύμβαση που θα υπογραφεί στο μέλλον.
Σήμερα στην Εγνατία λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων και ειδικότερα, στα Μάλγαρα (πρώην ΤΕΟ), στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στο Άκτιο (πρώην ΤΕΟ).
Όλα για τους ιδιώτες…
Η κυβέρνηση με το σχέδιο αποκρατικοποίησης της Εγνατίας κατάφερε να ξεπουλήσει τον μοναδικό ελληνικό δημόσιο και ολοκληρωμένο κατασκευαστικά αυτοκινητόδρομο, με τεράστιο στρατηγικό, εθνικό και αναπτυξιακό ρόλο για όλη την Βόρειο Ελλάδα.
Με αυτό τον απαράδεκτο σχεδιασμό, όλοι οι κύριοι άξονες της Βορείου Ελλάδας και ειδικά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας θα είναι ιδιωτικοποιημένοι και ΄΄φορτωμένοι΄΄ με διόδια πολύ υψηλού τιμήματος για τους πολίτες!
Παράλληλα, τα δημόσια ταμεία θα στερηθούν περισσότερα από 2 δισ. Ευρώ σε χρονικό ορίζοντα 40ετίας της προβλεπόμενης παραχώρησης.
Με αυτά τα έσοδα, θα μπορούσε να συντηρείται μεγάλο μέρος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου όλης της χώρας, που αυτή την στιγμή έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του και ρημάζει ελλείψει κονδυλίων.
Εδώ και τώρα, παρέμβαση εισαγγελέα για το ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού.
triklopodia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.