Ο Έλλην , ο γιος του Δευκαλίων, παντρεύτηκε την ΟρσηΙδα, και εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλία, όπου τον διαδέχθηκε ο πρεσβύτερος γιος του Αίολος (1).
β. Ο νεότερος γιος του ‘Έλληνα, ο Δώρος, μετανάστευσε στον Παρνασσό, όπου ίδρυσε την πρώτη δωρική κοινότητα. Ό δεύτερος γιος, ο Ξούθος, είχε ήδη διαφύγει στην Αθήνα, αφού τα αδέλφια του τον κατηγόρησαν για κλοπή, και εκεί παντρεύτηκε την Κρέουσα, κόρη του Ερεχθέα, πού του γέννησε τον Ίωνα και τον Αχαιό.
Έτσι τα τέσσερα ενδοξότερα ελληνικά έθνη, δηλαδή οι Ίωνες, οι Αιολείς, οι Αχαιοί και οι Δωριείς, κατάγονταν όλα από τον Έλληνα. Αλλά ο Ξούθος δεν πρόκοψε στην Αθήνα: όταν εκλέχθηκε διαιτητής, με το θάνατο του Ερεχθέα, ανακήρυξε τον πρεσβύτερο γαμπρό του Κέκροπα δεύτερο νόμιμο κληρονόμο του θρόνου. Η απόφαση αυτή αποδείχτηκε διόλου δημοφιλής, και ο Ξούθος εξορίστηκε από την πόλη και πέθανε στον Αιγιαλό, τη σημερινή , Αχαΐα (2).
γ. Ο Αίολος αποπλάνησε την κόρη του Χείρωνα, την προφήτισσα Θεά, πού μερικοί τη λένε Θέτιδα, η οποία ήταν συντρόφισσα της Άρτεμης στο κυνήγι . Η Θεά φοβήθηκε ότι ο Χείρων θα την τιμωρούσε αυστηρά όταν θα μάθαινε την κατάσταση της, άλλά δεν τόλμησε να προσφύγει στην Άρτεμη για βοήθεια, ο Ποσειδών ωστόσο, θέλοντας να προσφέρει υπηρεσία στο φίλο του Αίολο, μεταμόρφωσε προσωρινά τη Θεά σε φοράδα ονόματι Ευίππη. Όταν ή Ευίππη γέννησε τη φοραδίτσα της, τη· Μελανίππη, πού αυτός κατόπιν τη μεταμόρφωσε σε κοριτσάκι, ο Ποσειδών τοποθέτησε τη μορφή της Θεάς ανάμεσα στα άστρα, και η μορφή της αυτή λέγεται τώρα αστερισμός του Ίππου. τη Μελανίππη την ανέλαβε ο Αίολος, πού τη μετονόμασε Αρνι και την εμπιστεύθηκε σε κάποιον Δεσμόντη, ο όποιος, μην έχοντας παιδιά την υιοθέτησε ευχαρίστως. Ο Χείρων δεν έμαθε τίποτε από όλα αυτά.
δ. Αμέσως μόλις η Άρνη έφτασε στην κατάλληλη ηλικία, ο Ποσειδών, πού δεν την άφηνε από τα μάτια του, την αποπλάνησε και ο Δεσμόντης, ανακαλύπτοντας ότι η Αρνη περίμενε παιδί, την τύφλωσε, την έκλεισε σε ένα άδειο τάφο και της έδινε την ελάχιστη ποσότητα τροφής και νερού πού χρειάζονταν για να κρατιέται ζωντανή. Τέλος η Αρνη γέννησε δίδυμους γιους πού ο Δεσμόντης πρόσταξε τούς υπηρέτες του να τούς εκθέσουν στο όρος Πήλιο για να τούς φανέ τα αγρίμια. Αλλά κάποιος βοσκός από την Ικαρία βρήκε και έσωσε τα δίδυμα, πού το ένα τους έμοιαζε τόσο πολύ με τον πάππο του από τη μητέρα του ώστε το ονόμασαν Αίολο το άλλο αναγκάστηκε να περιοριστεί στο όνομα Βοιωτός.
ε. Εν τω μεταξύ, ο Μεταπόντος, βασιλιάς της , Ικαρίας, είχε απειλήσει τη στείρα σύζυγό του Θεανώ να τη χωρίσει αν δεν του έκανε κληρονόμο μέσα σε ένα χρόνο. Ενώ ο Μεταπόντος έλειπε επίσκεψη σε κάποιο μαντείο, η Θεανώ κατέφυγε στο βοσκό ζητώντας του βοήθεια, και αυτός της έφερε τα έκθετα, πού εκείνη, με την επιστροφή του Μεταπόντιου, τα παρουσίασε για δικά της. Αργότερα, αποδεικνύοντας ότι τελικά δεν ήταν στείρα, η Θεανώ γέννησε του Μεταπόντου δίδυμους γιούς άλλα τα έκθετα, καθώς είχαν θεϊκή καταγωγή, ήταν πολύ πιο όμορφα από τα άλλα. Δεδομένου ότι ο Μεταπόντος δεν είχε λόγους να υποπτεύεται ότι δεν ήταν παιδιά του, ο Αίολος και ο Βοιωτός παρέμειναν οι ευνοούμενοι του. Η Θεάνώ ζηλεψε, και περίμενε να λείψει πάλι από το σπίτι του ο Μεταπόντος, τούτη τη φορά για να πάει να κάνει θυσία σε Ιερό της Άρτεμης Μεταπόντιας. Τότε η Θεανώ πρόσταξε τούς γιους της να πάνε κυνήγι μαζί με τούς πρεσβύτερους αδελφούς τους και να τούς δολοφονήσουν, δήθεν ότι ήταν ατύχημα. Ωστόσο, η συνωμοσία της Θεανούς απέτυχε, επειδή στη συμπλοκή πού επακολούθησε, εμφανίστηκε ο Ποσειδών για να βοηθήσει τούς γιους του . Ο Αίολος και ο Βοιωτός γρήγορα βρέθηκαν να κουβαλούν πίσω στο παλάτι νεκρούς τούς παρ’ ολίγο δολοφόνους τους, και η Θεανώ, όταν τούς είδε να πλησιάζουν, χτυπήθηκε με κυνηγετικό μαχαίρι και σκοτώθηκε.
ζ. Τότε ο Αίολος και ο Βοιωτός κατέφυγαν στο θετό πατέρα τους το βοσκό, όπου ο Ποσειδών αυτοπροσώπως αποκάλυψε το μυστικό της καταγωγής τους. Τούς πρόσταξε να απελευθερώσουν τη μητέρα τους, πού εξακολουθούσε να μαραζώνει μέσα στον τάφο, και να σκοτώσουν τον Δεσμόντη. Αυτοί υπάκουσαν χωρίς δισταγμό ύστερα ο Ποσειδών ξανάδωσε στην Αρνη την όραση της, και επέστρεψαν και οι τρεις τους στην Ικαρία. Ο Μεταπόντος, όταν έμαθε ότι η Θεανώ τον είχε εξαπατήσει, παντρεύτηκε την Αρνη και υιοθέτησε νομοτύπως τούς γιους της σαν κληρονόμους του (3).
η. Όλα πήγαν καλά για μερικά χρόνια, ώσπου ο Μεταπόντος αποφάσισε να χωρίσει την Αρνη και να ξαναπαντρευτεί. Ο Αίολος και ο Βοιωτός πήραν το μέρος της μητέρας τους στον καβγά πού επακολούθησε, και σκότωσαν την Αυτόλύτη, την καινούρια βασίλισσα, άλλά υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν την κληρονομιά τους και να το σκάσουν . Ο Βοιωτός μαζί με την Αρνη κατέφυγαν στο ανάκτορο του πάππου του Αίολου, ο οποίος του κληροδότησε το νότιο μέρος του Βασιλείου του, και το μετονόμασε Αρνη. Οι κάτοικοι του εξακολουθούν να αποκαλούνται Βοιωτοί. Δύο θεσσαλικές πόλεις, πού η μια τους αργότερα έγινε η Χαιρώνεια, υιοθέτησαν επίσης το όνομα της Άρνης (4).
θ. Εν τω μεταξύ, ο Αίολος σαλπάρισε με μερικούς φίλους του και κατευθυνόμενός δυτικά κατέλαβε τις επτά Νήσους του Αιόλου στο Τυρρηνικό Πέλαγος, όπου δοξάστηκε σαν έμπιστος των θεών και φύλακας των άνεμων. Έμενε στη Λιπαρά, πλωτό νησί με απότομες πλάγιες, όπου μέσα τους βρίσκονταν κλεισμένοι οι άνεμοι. Από τη σύζυγό του Έναρέτη είχε έξι γιους και έξι κόρες, πού ζούσαν όλοι μαζί, ευχαριστημένοι ο ένας με τη συντροφιά του άλλου, σ’ ένα ανάκτορο πού περιβαλλόταν από χάλκινο τείχος . Η ζωή τους ήταν αδιάκοπο γλέντι, τραγούδι και ξεφάντωμα, ώσπου κάποια μέρα ο Αίολος ανακάλυψε ότι ο νεότερος γιος του Μακαρεύς πλάγιαζε με την αδελφή του Κανακη. Γεμάτος φρίκη πέταξε τον καρπό του αιμομικτικού ερωτά τους στα σκυλιά, και έστειλε στην Κανακη ένα ξίφος με το οποίο εκείνη ευσυνείδητα αυτοκτόνησε. Κατόπιν όμως ο Αίολος ανακάλυψε ότι και οι άλλοι του γιοι και οι κόρες του, καθώς ουδέποτε είχαν ειδοποιηθεί ότι η αιμομιξία μεταξύ των θνητών δεν άρεσε στους θεούς, είχαν κι αυτοί αθώα ζευγαρώσει, και θεωρούσαν τούς εαυτούς τους ανδρόγυνα. Μη θέλοντας να προσβάλει τον Δία, πού θεωρούσε την αιμομιξία προνόμιο των Ολύμπιων, ο Αίολος χάλασε αυτούς τούς γάμους και πρόσταξε τέσσερις από τούς εναπομένοντας γιους του να μεταναστεύσουν. Αυτοί επισκέφθηκαν την Ιταλία και τη Σικελία, όπου ιδρύσαν ο καθένας τους από ένα φημισμένο Βασίλειο και συναγωνίστηκαν τον πατέρα τους στην αγνότητα και τη δικαιοσύνη μόνο ο πέμπτος και μεγαλύτερος γιος έμεινε στην πατρίδα, διάδοχος του Αίολου στο θρόνο της Λιπάρας. Αλλά μερικοί λένε ότι ο Μακαρεύς και η Κανακη είχαν μια κόρη, την Άμφισσα, πού αργότερα την ερωτεύτηκε ο Απόλλων (5).
ι. Ο Ζευς είχε περιορίσει τούς άνεμους επειδή φοβόταν ότι αν δεν κρατιόνταν κάτω από έλεγχο, θα μπορούσαν κάποια μέρα να σαρώσουν στεριά και θάλασσα και να τις πάνε ψηλά στον αέρα, και έτσι τούς ανέλαβε ο Αίολος σύμφωνα με επιθυμία της Ήρας. Καθήκον του Αίολου ήταν να αφήνει τούς άνέμους, έναν έναν, κατά την κρίση του, η ακολουθώντας το λογικό αίτημα κάποιας ολύμπιας θεότητας. Αν χρειαζόταν καμία καταιγίδα, ο Αίολος έμπηγε το δόρυ του στο πλευρό του απότομου βράχου, και οι άνεμοι ξεχύνονταν από την τρύπα πού είχε ανοίξει, ώσπου ο ίδιος να σταματήσει πάλι την καταιγίδα . Ο Αίολος ήταν γνωστικός και τόσο ικανός ώστε όταν η ώρα του θανάτου του πλησίασε, ο Ζευς δεν τον έστειλε στον Τάρταρο άλλά τον εγκατέστησε σε θρόνο μέσα στο Σπηλαίο των Ανεμών, όπου και εξακολουθεί να βρίσκεται . Η Ήρα επιμένει ότι οι ευθύνες του δίνουν στον Αίολο το δικαίωμα να παρακάθεται στα συμπόσια των θεών αλλά οι άλλοι ‘Ολύμπιοι – και ιδίως ο Ποσειδών, πού θεωρεί οδιοκτησία του τη θάλασσα και τον αέρα πάνωθε της και πού με μεγάλη γκρίνια παραχωρεί σε οποιονδήποτε το δικαίωμα να ξεσηκώνει καταιγίδες – τον θεωρούν παρείσακτο
hellasforce.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.