Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Οι Γερμανοί ήθελαν να μας πουλήσουν παλιοσίδερα για μαχητικά


 



27 Ιουλίου 2007: Ένα Eurofighter (30+39) σε πτήση χαμηλής διέλευσης πάνω από την αεροπορική βάση Νόιμπουργκ στην Βαυαρία - ξαφνικά ο πιλότος αντικρίζει ένα σμήνος πτηνών και θέλει με έναν ελιγμό να τον αποφύγει. Το αεροσκάφος δεν υπακούει στις εντολές του, «σπάει» στην μια πλευρά κατά 90 μοίρες. Έτσι απλά. Στον πύργο ελέγχου κυριαρχεί πανικός- το Eurofighter βρίσκεται σε πορεία σύγκρουσης μαζί του. Στο τελευταίο κλάσμα δευτερολέπτου, το αεροσκάφος υπακούει στις εντολές του χειριστή, και η σύγκρουση αποφεύγεται. Οι μετέπειτα έρευνες κατέδειξαν ένα λάθος στο λογισμικό, και δεν ήταν το μοναδικό.

Έτσι περιγράφει το γερμανικό περιοδικό Spiegel την κατάσταση γύρω από το μαχητικό αεροσκάφος Eurofighter της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας - το οποίο, αποδεδειγμένα πλέον, τουλάχιστον μέχρι τον Απρίλιο του 2011 δεν είχε λάβει πιστοποιητικό πτήσης από την Γερμανική Πολεμική Αεροπορία!
Εάν πίστευε κανείς ότι το αμερικανικό πρόγραμμα F-35 κυριαρχεί στα πρωτοσέλιδα, λόγω της απόλυτης «οικονομικής υπεροχής» του, ή εάν σημειώσεις όπως το «Στριπτίζ» ή «Tο μαχητικό που δεν είναι για τον πόλεμο» είναι με αρνητική διάθεση γραμμένες, δεν έχει παρά να διαβάσει την κατάσταση γύρω από το πρόγραμμα Eurofighter που μεταφέρει τις τελευταίες μέρες το Spiegel.
Το μοναδικό μαχητικό αναχαίτισης της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας, έχει πολλά περισσότερα προβλήματα από αυτά που ήταν γνωστά έως σήμερα, πέρα από την κατακόρυφη αύξηση του κόστους: Το Spiegel, μέσα σε δύο διαδικτυακά άρθρα, και στο τετρασέλιδο «αφιέρωμα της καταστροφής» της εβδομαδιαίας επιθεώρησης, περιγράφει ακριβώς τα προβλήματα με την ποιότητα, τα πολλά ελαττώματα που προέκυψαν στην διαδικασία κατασκευής - συνολικά 49 κύρια ελατώμματα εντοπίστηκαν μέσα σε μια περίδο 7 μηνών.
Πλήθος προβλημάτων λογισμικού, απίστευτα κατασκευαστικά λάθη, από χαμηλής ποιότητας μπουλόνια που σε ένα αεροσκάφος (98+03) είχαν ως αποτέλεσμα να σπάσει ο ριναίος τροχός κατά την διαδικασία προσγείωσης, έως εκτινασσόμενα καθίσματα που έχουν εγκατασταθεί χωρίς έλεγχο και το κατάλληλο πιστοποιητικό. Πιλότοι της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας που αρνούνται να πετάξουν με το αεροσκάφος!
Ασαφής παραμένει η κατάσταση εάν αυτά τα ελαττώματα έχουν διορθωθεί στα συνολικά 101 Eurofighter που έχει παραλάβει η Γερμανική Πολεμική Αεροπορία, όπως ασαφής παραμένει το γεγονός εάν τα αεροσκάφη πρέπει να μείνουν καθηλωμένα για το θέμα του εκτινασσόμενου καθίσματος, που προέκυψε μόλις τις τελευταίες μέρες. Ασαφής παραμένει η κατάσταση στην εξέλιξη του προγράμματος των υπόλοιπων εταίρων, οι οποίοι διαθέτουν και λιγότερα χρήματα.
Όσον αφορά το κόστος, αυτό αυξάνεται και θα συνεχίσει να αυξάνεται. Σύμφωνα με τους σημερινούς υπολογισμούς, μέχρι το 2018 η Γερμανική Πολεμική Αεροπορία θα έχει πληρώσει τουλάχιστον 16,8 δισεκατομμύρια ευρώ για συνολικά 143 μονάδες. Η τελευταία παρατίδα των T3B, όπως πρόκειται για πολλαπλού ρόλου, είναι η ικανότερη, αλλά και ακριβότερη, δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτό το ποσό. Η Γερμανική Πολεμική Αεροπορία είναι αντιμέτωπη με ένα δίλημμα: Από την μια μεριά δεν υπάρχουν χρήματα, από την άλλη θέλει οπωσδήποτε να παραλάβει αυτά τα αεροσκάφη.
Η απόφαση της αγοράς της T3B θα ληφθεί μετά τις εκλογές τον Σεπτέμβριο στην Γερμανία, αν και τα πρώτα σχέδια έχουν ήδη διαρρεύσει.
To θυμόσαστε; Το 2009 σημειώναμε ότι «37 μελλοντικά γερμανικά μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter είναι προς εξαγωγή για μετά το 2013. Τότε είχαμε αναζητήσει «περισσότερα στοιχεία σχετικά με τις προθέσεις της Κυβέρνησης του Συνασπισμού στην Γερμανία για το πρόγραμμα Eurofighter», όπως η γερμανική κυβέρνηση «αποφάσισε στις 26 Οκτωβρίου του 2009 να προσμετρήσει τα 37 μαχητικά του οικονομικού συμβολαίου T3b στον τομέα των εξαγωγών του προγράμματος της κοινοπραξίας».
Σε ένα «σχέδιο Β» το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο έχει προσπαθήσει μέχρι σήμερα να πουλήσει για μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ την πρώτη παρτίδα των Eurofighter της Γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας σε χώρες του ΝΑΤΟ - συμπεριμβανομένης της Ελλάδας. Αυτά τα μαχητικά όμως, είναι παλιά, με πολλά περισσότερα ελαττώματα από τα συνολικά 68 κύρια ελατώμματα που εντοπίστηκαν μέχρι τον Μάιο του 2011 στις μετέπειτα παρτίδες.
Σύμφωνα με το σχέδιο προϋπολογισμού του 2013, το οποίο επικαλούνται οι συντάκτες του Spiegel στο άρθρο «Der Unglücksvogel», η κάθε μονάδα για την Λούφτβαφε έχει κοστίσει μέχρι στιγμής 93,5 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή τρεις φορές περισσότερο από αυτό που είχε σχεδιαστεί κατά την έναρξη του προγράμματος. Το πεδίο εύρους προς τα πάνω ορθάνοιχτο, όπως έρχεται η T3B με όλα τα «καλούδια» της.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με το λογαριασμό τους στο facebook ή με λογαριασμούς από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.